Sirinä konehuoneessa

köyhäautonainen

Nissan Almera -05, ajettu 185 tkm. Ostin auton alkukesästä ja sen jälkeen vaihdettu öljyt ja suodattimet sekä kytkin, maanantaina huollettiin ilmastointi. Eilen alkoi moottorista kuulua outo sirinä kun käynnistin koneen. Kuuluu voimakkaimmin tyhjäkäynnillä, mutta myös ajon aikana. Ainakaan matalilla kierroksilla liikkuessa sirinä on melko tasainen, ei tunnu vaihtelevan kierrosten mukaan. Kytkimen ollessa pohjassa se vaimenee. Aiemmin olen sirinää kuullut muutaman kerran, mutta se on aina loppunut niin että olin jo unohtanut koko asian. Nyt sirinä on aika häiritsevä. Mututuntuma on, että voisi liittyä jotenkin lämpötilaan, nyt on koleampaa. En ole pitkää matkaa ajanut sillä nyt, mutta pikainen tuntuma on että moottorin lämmetessä sirinä hiljenee. Mikähän voi olla syynä ja kuinkahan kalliiksi tulee.... Uskaltaakohan huoltoon viemistä venyttää, tässä olisi tulossa pitempi reissu (200 km/suuntaa) autolla ja auton huoltoon on palanut jo ihan tarpeeksi rahaa.

4

609

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivotaannäin

kytkimen painelaakeri siellä siristelee, tai sitten heinäsirkka, epäilen ensimmäistä. Kohta hajoo koko paska..

• kerääsontaa

Jos vain kytkin pelaa niin hyvää matkaa, laturista tulee omituisia ääniä näis vehkeis jotka ei ole vaarallisia!

• diplinssi

Voi olla myös pakosarjan tai pakoputken suojapelti. Ruostuu ruuvien kohdalta, jolloin on siitä kohdasta irti ja heiluu moottorin tärinästä. Ruuvaa ruuvi irti ja laita isompihalkaisijainen aluslevy ja ruuvilla taas kiinni.

• haistass

ei ole mitän ehdotelluista. vaihteiston laakerit ne ääntää vaihda ne ennenkuin koko laatikko hajoaa.. jos et usko päästä vähän öljyä pohjapropusta se on jo grafiitinväristä mömmöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      108
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      47
      818
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      776
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      518
      725
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      65
      630
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe