Sopiva vuokra omakotitalosta

ppntrl

Tarkoitus, että oma poika jäisi kotiimme, kun muutamme ulkomaille ja hän pyytäisi sinne kaverinsa asumaan siksi aikaa. Mikä voisi olla sopiva vuokra ja mitä siihen voisi sisältyä? Itse ajattelin, että sähkö ja vesi puoliksi. Talo kokonaisalaltaan 277 m2 sisältää myös autotallin, jonka ajattelin vuokrata moottoripyörien säilytystilaksi. Talo on Espoossa.

5

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee.palvelus

      Anna sen poikasi hoitaa oma asumisensa ihan itse. Vuokraa talo ulkopuoliselle tai myy.

    • Muutetaan takas siihen n vuoden jälkeen ja skidi haluaisi siinä asua kunnes sitten muuttaa omilleen. En halua taloa kokonaan ulkopuolisille vuokrata varsinkin kun tullaan aika ajoin käymään Suomessa, joten myyntikään ei tule ajankohtaiseksi. Mutta saakohan täältä minkäänlaista "järkevää" vastausta eikä vaan ns "viisaita" neuvoja asiaan vihkiytymättömiltä...

    • ehkänointaiei

      Jos sähkölämmitys, kalliiksi tulee asuminen. Itse pyytäisin lasta maksamaan sähkön ja veden tai en sitäkään. Lapsen asumisesta ei mene veroa vanhemmilta, eikä lapselta. Autotallin vuokrasta menee pääomatulon vero. Ehkä se kaveri voisi maksaa jotain, ei ehkä puoltakaan. Ihan hyvä että joku pitää talosta huolta.
      Annetuilla alkutiedoilla hankala antaa vastausta. Ehkäpä itse voisitte myös maksaa osan kuluista, varsinkin jos ne ovat kohtuuttomat nuorten tuloihin nähden.
      Jos talo olisi tyhjä, siitä olisi kulua joka tapauksessa, kun ei sitä voi jättää kylmillee.

    • oho3

      1800€/kk ylläpitokulut

    • Juuniiseo

      Ottakaa sen kaveri vuokralaiseksi ja valtio maksaa :))) poikanne asuu siivellä :) onnistuu..tyhmä suomen valtio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe