Onko Karviassa ns. kummitustaloja tai paikkoja

asiallista-kiitos

joissa on koettu yliluonnollisia tapahtumia? Ufoja? Valoilmiöitä? tms. outoa ja järjellä selittämätöntä?
Olisi hienoa, jos vanhemmat ihmiset siirtäisivät perimätietona näitä kummitusjuttuja meille nuoremmille.
Olisi hienoa, jos kerrankin saataisiin asiallista keskustelua.

10

1437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeps, laittakaa vähä "yliluonnollisia" tapahtumia tänne, niitä on aina kiva lukia.

    • kummitus1

      Murhikaato,sinne yöllä.

      • pienenä-kuullut

        Kertokaa mulle mikä on Murhikaato ja mistä saanut oudon nimensä?

        Vaari joskus kertoi jostain metsäkämpästä Mustajärven korvessa, jossa oli ollut venäläinen sotavanki tai pari metsätöissä. Olivat kuolleet nälkään tai johonkin tautiin.
        Myöhemmin samassa kämpässä oli yöpynyt muita metsätyömiehiä, jotka olivat kuulleet siellä outoa kolinaa ja jotain yliluonnollista.
        ..kertoisin paremmin, jos muistaisin vaari-vainaan kertomuksen, mutta olen ollut niin pieni kun hän siitä kertoi.


      • ryssäkämppä

        Minä tiedän tuon kämpän hyvinkin, siellä isän kanssa joskus 70 -luvulla käytiin ja sitten vähän myöhemmin mopolla, kun ikää oli. sitä kutsuttiin Ryssäkämpäksi. Ja todellakin siellä oli niitä vankeja kuollut ja heidät haudattiin siihen kämpän tontille, joskin käsittääkseni myöhemmin siirretty luut muualle. Taitaa olla vaan nykyään se kämppä aika huonossa kunnossa, säät, ilkivalta ja aika tehnyt tehtävänsä


      • Anonyymi
        ryssäkämppä kirjoitti:

        Minä tiedän tuon kämpän hyvinkin, siellä isän kanssa joskus 70 -luvulla käytiin ja sitten vähän myöhemmin mopolla, kun ikää oli. sitä kutsuttiin Ryssäkämpäksi. Ja todellakin siellä oli niitä vankeja kuollut ja heidät haudattiin siihen kämpän tontille, joskin käsittääkseni myöhemmin siirretty luut muualle. Taitaa olla vaan nykyään se kämppä aika huonossa kunnossa, säät, ilkivalta ja aika tehnyt tehtävänsä

        Missä päin on


      • Anonyymi
        ryssäkämppä kirjoitti:

        Minä tiedän tuon kämpän hyvinkin, siellä isän kanssa joskus 70 -luvulla käytiin ja sitten vähän myöhemmin mopolla, kun ikää oli. sitä kutsuttiin Ryssäkämpäksi. Ja todellakin siellä oli niitä vankeja kuollut ja heidät haudattiin siihen kämpän tontille, joskin käsittääkseni myöhemmin siirretty luut muualle. Taitaa olla vaan nykyään se kämppä aika huonossa kunnossa, säät, ilkivalta ja aika tehnyt tehtävänsä

        Onkohan koko kämppää enään olemassakaan.
        Siitäkin olisi saanut hyvän matkailukohteen.


    • voinääsnoitajuttuja

      Eikös noi kaikki keskustelut Karvian palstalla ole jotenkin yliluonnollisia tai ufo juttuja.

      • seita_

        Ei kannata tulla lukemaan tätä palstaa jos ei kiinnosta. Kiitos, kun pilasit tämänkin asiallisesti alkaneen keskustelun.


    • YliKypsäKyllä

      Wittu siellä mitään selittämötäntä ole, samaa köyhyyttä, kateutta ja uteliaisuutta kuin kaikkialla Karviassa!

    • nytnappaajo

      Karrwia on yliluonnollinen paikka. Melkein kuin merikarwwia. Siellä asuvat on kaikki melkosia kummituksia. Käypä yöllä hautuumaalla niin jopas kuuluu kummitusten kolistelua, eli heinäsen jouko taas kaljatölkkejä ryttää vasten sankarhaudan muistolaattaa että kyllä karmii selkäpiistä saakula. Että semmosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      202
      1622
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      81
      1100
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      915
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      885
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      86
      802
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      733
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      628
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      576
    Aihe