Ammattikoulun eka päivä

Amiska2016

Oon menossa elokuussa peruskoulusta ammattikouluun eli olen 16 vuotias. Kysyn tässä pari kysymystä näin etukäteen jotta olisi helpompi aloittaa koulu syksyllä.
Mitä ensimmäisenä/ensimmäisinä päivinä tehdään?
Kun koulu alkaa 11.8 torstaina niin milloin aloitetaan sitten se "kunnon opiskelu"? (Tähän riittää teidän oma arvio)
Kuinka pitkä ensimmäinen/set päivä(t) on? Entä ensimmäisen jakson pituus?
Jos on poissa niin miten asiasta pitää ilmoittaa opettajalle?

Kiitän etukäteen vastauksista ja toivon että niistä olisi apua ja helpotusta :)

5

5274

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole varma. Olin itse lukiolainen ja nyt menossa yliopistoon LUT:iin, mutta kaverini kävi lappeenrannassa LVI linjan. Voin sanoa että kolmas vuosi amiksessa on kai helppoa kun tää kaveri oli yhtenä päivänä viikossa koulussa ja pari tuntia.

Kun koulu alkaa siellä on varmasti jonkun sortin tuutorit kuten on lukiossa ja yliopistossakin vaan opiskelu on helpompaa. Ota rennosti hyvin se menee kuuntele, seuraa, etsi kavereita.

• jotäti

Hei! Mä haluan toivottaa sulle paljon onnee paikasta ja tsemppiä sit kouluun! Hyvin se siitä menee. Ota homma kunnolla ja samalla pidä hauskaa ja siitä se lähtee.

• gtlukiolainen

"milloin aloitetaan sitten se "kunnon opiskelu""
      Huutonaurua, amiksessa? Ei koskaan.

• Aallosta

Siinä on ilkeä ja sivistymätön lukiolainen! Paljon on vielä opittavaa. En kehtaisi olla samassa lukiossa, mieluummin vaikka amiksessa.

• peepopööpö

Ensimmäisinä päivinä käytte varmaan sen sun alan tutoreiden kanssa vähän koulua läpi, he opastaa kaikkeen mahdolliseen. Tutustut sun luokkakavereihin yms.

Kyllä ne opinnot siitä sitten aika nopeasti alkaa. Päivät oli heti alkuun sellaisia klo8-15 aika pitkälti.

En tiedä millä alalla opiskelet, mutta voi olla että täytyy hankkia jotain kirjoja. Kysy rohkeesti toisen vuoden opiskelijoilta että voisivatko he ehkä myydä sellaiset kirjat joita ei enää tarvitse, jos niitä samoja käytetään edelleen. Saa aika edullisesti hankittua nimittäin.

Jos oot poissa niin ilmotat sun luokanvalvojalle, se on se heppu jonka tunnille meette heti aamusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe