Tuore kokemus Alanyasta

Huihaihoi

Hei!

Palasin muutama päivä sitten Alanyasta, ja päätin tulla tänne kertomaan kokemuksistani siellä. Olen käynyt aiemmin turkissa mutta siitä on 9 vuotta aikaa.

Kaikesta kyllä huomasi, että tilanne on hankala. Muita suomalaisia/länsimaalaisia turisteja ei näkynyt käytännössä ollenkaan. Rannat oli väljiä ja hotellissakin oli pelkkiä turkkilaisia miehiä (johtui toki myös ramadanin loppumisesta).

Koska koko paikka oli täytetty turkkilaisilla miehillä, oli bazaarimyyjät ja sisäänheittäjät entistä aggressiivisempia, koska turisteista on niin kova pula. Missään ei saanut olla rauhassa, ei edes hotellissa kun siellä sitten turkkipojat ryyppäsi, lähenteli jne.

Naisina oli hyvin pelottavaa kävellä varsinkin ilta-aikaan koska saattoi hyvin helposti joutua ns "piiritetyksi ". Nuoret teini-ikäiset pojat, n 10-15 vuotiaat kävelivät laumoissa, huutelivat, tönivät jne. Lisäksi on turkkilaiset keksineet uuden huvittelu keinon: turisteja heitellään iltaisin kananmunilla. Sain ystävättäreni kanssa itsekin tämän kokea.

Kaikissa yökerhoissa ja baareissa ei enää ihmispulan vuoksi ole sääntöä, että turkkilainen mies ei pääse sisään ilman naisseuraa. Tämä tarkoittaa siis sitten sitä, että naisena niihin ei ole mitään asiaa koska 99% väestä on turkkilaisia kiimaisia miehiä.

Kaikenkaikkiaan loma silti oli ihan ok: hotellin väki ja muut meitä palvelleet ihmiset oli mukavia. Silti tuo kananmunilla heittely, huutelu, töniminen ja jatkuva varpaillaan /peloissaan olo aiheutti sen että ei lopulta enää paljon hotellilta poistuttu muutakuin päiväsaikaan vilkkaimmille kaduille.

Uudestaan siis en heti Turkkiin ole lähdössä. En suosittele paikkaa ainakaan yksin matkustaville naisille/tyttöporukoille. En halua viettää lomaan paikassa jossa joudun pelätä, en uskalla tehdä asioita ja mennä miten ja mihin haluan. En myöskään halua antaa enää rahojani maalle, joka ei tuntunut minua arvostavan. Hotellille kuitenkin pisteet 👌

121

8212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuuskamuikkkunen

      Jaa

    • AarneJaLilli

      Hyvinkin totuudenmukainen kuvaus tuosta karmivasta paikasta. Kiitoksia!

    • Taharrushgame

      Turkissa rupeaa näkymään pikkuhiljaa islamisaation kovan linjan eteneminen. Sitä on pidetty piilossa lomakohteissa mutta nyt se jo näkyy. Vuoden- parin päästä on meno sellaista ettei naisihminen siellä voi enää kulkea.

      • nekkujajimi

        Niin totta. Sieltä asunnon ostaneet ovat raivoissaan näistä kuittauksista, koska nyt tiulee ilmi mikä tilanne siellä on ollut aina, nyt vaan tulee esiin. Olen ollut usein Alanyassa mieheni kanssa ja saanut asiallisen kohtelun, kun olen ollut yksi, lähinnä syljetty päälle, vaikka olen käyttäytynyt asiallisesti. Nyt matkustamme vain Kreikkaan.


      • Anonyymi

        Mikä helvetti näitä muslimeja vaivaa joka maassa sama vaiva. Aina naisia ahdistelevat kun omat naiset on tikattu umpeen. Tik tik


    • ampuisinitseni

      Ei vittu jos tuonne joutuisi lähtemään.

      • Anonyymi

        Ählämi vinkkaa silmää miten käy. Pinkin värinen kieli lipsuu niin oksennus pääsee. Miten voi pussata pinkin väristä suuta. Pitää olla aika puutteessa kun sellaista haluu.


    • EnnustajaaEiTarvita

      Koko Alanya on olemassa vain turismia varten. Nyt sen dramaattisesti vähentyessä alkavat katkeroitua ja siirtävät pahan olonsa turisteihin. Samalla ampuvat itseään jalkaan.
      Turismi tulee vähentymään entisestään.

      • Anonyymi

        Kohta koko maailma saa pelätä muslimeja ovat limanuljaskoita.


    • HulluMikäHullu

      Kuusi vastausta ja kaikki sinulta itseltäsi 😄. Yhdelläkään ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

      • Huihaihoi

        Heippa HulluMikäHullu! Voin kyllä vannoa, että minulla ei ole tarvetta tänne itse kommentoida omia kirjoituksiani. Halusin vain kertoa oman kokemukseni nuorena naisihmisenä turkista, jotta sinne matkalle lähtevä saa vähän osviittaa siitä, mitä saattaa olla edessä.

        Tuohon väitteeseesi, että olen keksinyt kaiken en jaksa lähteä tässä kommentoimaan. Jos laitat tähän yhteystietosi, voin ottaa sinuun yhteyttä ja lähettää vaikkapa kopion matkalipustani. Kaverini voi myös vahvistaa kaiken sanomani. Myös hotellini allaspojat varmasti vahvistaa kaiken mielellään. He myös osasivat kertoa että esim tämä kananmunan heittely on jo kohtuu yleistä.


      • duidunsisko

        Alanya ei ole nuoria naisihmisiä varten vaan vanhempaa väkeä tai sitten niitä naisia joita jotkut rumasti nimittelevät pienen pulluuden
        vuoksi.


    • Taharrush

      Tuo kananmunien heittely onkin uusi suuntaus muslimien vihasta. Se aiheuttaa suurta vahinkoa mutta ei tuo merkittäviä rangaistuksia siitä kiinni joutuessaan.
      Totesinkin tuossa edellä että tuollaisella toiminnalla ampuvat itseään jalkaan ja turistit ryhtyvät karttamaan paikkaa vuorenvarmasti.

      Pyydän arvoisaa nimimerkkiä Huihaihoita kertomaan hieman tarkemmin milloin tuollainen rikollinen toiminta on alkanut, mikä on sen laajuus ja paikat missä on vaarana joutua munasateeseen.

      Tuo nuorten miesten kokoontuminen laumoihin tarkoituksenaan seksuaalisesti ahdistella nuoria tyttöjä ja naisia on melko uusi ilmiö. Se on tullut myös Eurooppaan ja sen tarkoituksena on muslimien ylivallan esittely. Nimityksenä tuolle arabialaiselle joukkoraiskaukselle on taharrush- gamea. Sen kohteeksi joutuneelle se on hyvin nöyryttävää ja ahdistavaa. Tekijöitä ei saada vastuuseen.
      Suurta huomiota sai Wienin Uudenvuoden yö jolloin sen kohteeksi joutui satoja naisia. Myös Helsingin keskustassa oli kymmeniä seksuaalisia hyväksikäyttöjä ja muutamia raiskauksia.

      Tällainen toiminta syventää kuilua islamin ja kristinuskon välille ja se on muslimien tarkoituskin.
      Tietysti tämäkin osaltaan tulee tappamaan turismin Alanyasta.

      • Huihaihoi

        "Pyydän arvoisaa nimimerkkiä Huihaihoita kertomaan hieman tarkemmin milloin tuollainen rikollinen toiminta on alkanut, mikä on sen laajuus ja paikat missä on vaarana joutua munasateeseen."

        Sitä minä nyt en osaa kertoa milloin tämä on alkanut, olinhan vain muutaman päivän lomalla. Kun asiasta hotellin pojilta kysyin, kertoivat he kuitenkin että tämä on nykyisin valitettavasti ihan normaalia ja kehoittivat välttämään kävelyä illalla kaduilla. Suosittelivat taksia myös taskuvarkaiden vuoksi.

        Laajuudesta minä en toki myöskään osaa kertoa. Kaduilla näkyi kuitenkin rikkinäisiä munia jonkin verran että selvästi muutkin on sen kohteeksi joutunut ja heittelyitä huomattiin useammasta autosta. Meille tämä tapahtui kleopatran rannan edustalla ison tien viertä kävellessämme.


    • IloinenMatkailija

      Osaatko Huihaihoi arvioida, olivatko kaikki suomalaiset turistit, muiden maiden myös, linnoittautuneet hotellihuoneisiinsa? Jos kerran oli Alanya täytetty turkkilaisilla miehillä. Suomesta muista maista kuitenkin lennätetään satoja turisteja paikalle viikoittain. Entä osaatko arvioida, mihin kadonneet turkkilaiset naiset? Paikallisia Alanyassa kuitenkin asuu melko runsaasti.

      • huijahoi

        Rumemmat turistinaiset liikkuivat enmmän hotellin ulkopuolella, kun taas kauniimmat tulivat häirityiksi niin kovasti, että pysyivät mieluummin hotellin suojissa. Ei enää Alanyaan, nyt riitti.


      • IloinenMatkailija

        Eli turkkilaiset miehet ja rumemmat turistinaiset sama asia. Ok :D


      • Huihaihoii

        Hei! Tuo aikasepi kommentti ei kyllä minun kirjoittama ole. :D toki siellä näkyi muitakin turisteja välillä ja turkkilaisia naisia välillä. Kuitenkin äärimmäinen enemmistö ihmisistä oli nuoria turkkilaisia miehiä.

        Ramadanin loppumista eivät musliminaiset kännissä yökerhossa vietä, vaan ovat kotona kun miehet juhlii. Jos olet yhtään muslimien tapoihin tutustunut niin tämän varmasti tiedätkin, sekä sen että musliminainen ei saa liikkua ilman miesseuraa yleisellä paikalla.

        Karkeasti arvioisin, että 80-90% vastaantulleista ihmisistä oli turkkimiehiä, niin kaduilla, baareissa kuin hotellissakin.


      • IloinenMatkailija

        Kiitos vastauksesta :)
        En ole Alanyassa näkemiltäni turkkilaisilta naisilta tietenkään kysynyt heidän taustojaan, mutta olen kylä lukuisia turkkilaisia naisia / naisporukoita nähnyt ilman miesseuraa yleisillä paikoilla :) Sitä en tosin voi tietää jos heidän miesseuransa yleisillä paikoilla lymyilee jossain kauempana.
        Ja en kyllä tiedä yhtään ketkä viettävät yökerhoissa kännissä millon mitäkin juhlaa, koska itse en vietä lomaani yökerhoissa kännissä enkä myöskään selvinpäin.
        Aikaisemmilla Alanyan (ja muilla Turkin) reissuilla toki huomannut, että paikallisia miehiä enemmän liikenteessä suhteessa naisten määrään, mutta niin se on muissakin maissa. Tarkoitan lomalohteita. Ja taitaa Suomessakin olla ihan samoin :) Siksi lähinnä kysyin, koska ymmärsin sen muuttuneen ihan huomiota herättävästi siihen suuntaan, että vain turkkilaisia miehiä näkyvillä.


      • Huihaihoi

        Kuten jo tuossa aloituksessanikin kerroin, tuo turkkilaismiesten tulva sinne johtui varmasti tuosta ramadanin lopun juhlasta. Sitä en tokikaan tiedä, onko niitä kuinka paljon siellä nyt kun Ramadan on juhlittu loppuun.

        Tarkoituksena tässä ei ole minulla ollut mollata alanyaa saatikka muutakaan suuntaan tai toiseen. Kuten sanoinkin jo, saamamme palvelu oli niin hotellissa kuin retkilläkin tosi hyvää. Nämä negatiiviset asiat kuitenkin oli sen verran kurjia, että sen perusteella suosittelisin nykytilanteessa lomakohteeksi jotakin muuta.

        Tarkoituksena oli kertoa rehellinen kuvaus kokemastani siellä, koska itsekin tykkään sellaisia lukea kun aion matkustella/kokeilla jotakin uutta. Minua ei ole pakko uskoa ja minulle on ihan sama onko joku sitä mieltä että olen keksinyt koko jutun. Toivottavasti kuitenkin joku tätä lukeva koki kirjoitukseni tarpeelliseksi. :)


      • IloinenMatkailja

        Minä en epäile kirjoitustasi :) Lisäkysymyksiä esitin siksi, että saisin kuvaa mikä Alanyassa odottaa sinne seuraavaksi suunnatessani :)
        Muutamilta puolitutuilta kuullut vain sen muuttuneen aiempaan verrattuna, että turisteja vähemmän liikkeellä ja jotkut liikkeet/ravintolat suljettuna keskustasta kauemmaksi mentäessä.
        Turkki/Alanya jakanut mielipiteitä matkailijoiden keskuudessa jo paljon ennen näitä viime aikojen tapahtumia. Esim. joku ei ole koskaan voinut ajatellakaan menevänsä Turkkiin koska kauppiaat niin hyökkääviä, joku taas ei ole koskaan kokenut sitä häiritseväksi.
        Makuasioita monet, vaikka ymmärrän, ja uskon, tapahtuneiden vaikuttaneen ilmapiiriin siellä.


      • Alanya_on_my_mind

        Palasin Alanyasta sunnuntai-iltana, enkä koko viikon kestäneen matkan aikana kokenut mitään törkeyksiä tai kananmunalla heittelyjä. Kummastelen suuresti, missä alkuperäinen viestiketjun kirjoittaja on ollut ja kulkenut. Toki monelta kuuli, että turismi on ollut hiljaisempaa, ainakin näin syksyä kohti mentäessä. Venäläisiä ja saksalaisia oli paljon - ja heidän tavoistaan voisi kirjoittaa novellin eli ei siitä sen enenmpää. Turkissa olen käynyt aiemminkin monissa ei turistikohteissa ja aion mennä vastakin. Ellei joku sotatila menemistä estä.


    • IhanaNaistenVapaus

      Iloiselle matkaajalle tiedoksi että muslimit pitävät naisensa iltaisin kotona lukkojen takana. Päivällä pääsevät torille joka toinen päivä, silloinkin säkitettyinä ja vartioituna.
      Älä odota että niitä pääsisit livauttamaan. Jos kosketkin niin sinut tapetaan.

      • IloinenMatkailija

        Livauttamaan? En ole naisena ajatellut Alanyassa livauttaa naisia. Enkä miehiä.
        Jotenkin epäilen, että muutamassa vuodessa olisi asiat niin paljon muuttuneet, että on ihan alettu lukita. Toivon ainakin niin :)


    • AjanKysymys

      Olot Turkissa muodostuvat koko ajan huonommiksi jos naisten oikeuksista puhutaan. Erdogan on "jyrkän" linjan muslimi ja ajaa sharia lakeja voimaan. Silloin naisilla ei ole enää mitään oikeuksia.
      Boikotoikaa Turkkia jo tämänkin takia.

    • VoihanVeljet

      Kiitoksia nimimerkki Huihaihoille raportista!

      Vai että kananmunia ovat alkaneet heittelemään! Kohteina tietenkin turistit!?
      Olen kuitenkin ihmetyksestä "melkein" mykkänä moisen tyhmyyden edessä.
      Sanattomaksi vetää.

      • tictactic

        Täältä Saksasta lentää monta koneellista viikossa Alanyaan, en oikein usko että näkymättömäksi muuttuvat siellä, heh. Mieheni on töissä matkailualan yrityksessä joten jonkin verran on minullakin tietoa saksalaisten matkailijoiden tiimoilta. Aloitus on mielestäni hiukan epäuskottavaa juttua, mutta jokainen kokee asiat toki omasta vinkkelistään.


    • dfhhtfthfh

      Turismi on romahtanut Alanyassa eikä suunta ole suinkaan ylöspäin. Prosentit osaa joku tietäväisempi kertoa. Matkatoimistojen luvut eivät ole välttämättä tosia.
      Tuo muutaman koneellisen vertaus on aika ontuva.

    • keramiksi

      Vasta palasin kotiin Alanyasta. Ihan kammottava kokemus.

    • satusetä_tomohomppa

      Jos on kerrankin turkissa käynyt, niin tietää, että ei paikallisilla ole varaa heitellä ruokaa hukkaan, joten täyttä paskaa (samaa tavaraa, mitä tompan pää on täynnä) koko sepustus.

    • jussijaska79

      Ei voi suositella Alanyaa mitenkään eikä kenellekään. Baarien työntekijät aiheuttavat monenlaisia ongelmia turisteille. Suurin osa on kurdeja ja verrattavissa meidän Suomen vähemmistökulttuuriin. Huijataan monella tapaa. Hassua on se, että jotkut kulkevat vuodesta toiseen samoissa Alanyan baareissa ja kuvittelevat työntekijöiden olevan kavereitansa.

    • Helena1966

      Peruutin 50v synttärimatkan Alanyaan.
      Meen Kreetalle

      • RuusujaHelenalle

        Onnea Helenalle ja kiitos ettet tue tuota diktatuuria sinne matkustamalla!


      • TroyanHelena

        Miten susta Tonttihimppapertti tulikin yhtäkkiä Helena?


    • KokenutTämän

      Sitäpaitsi rantapojat laittavat rantatuoleihin pierutyynyjä ja sitten naureskelevat räkäisesti. Se on hyvin halventavaa.

    • Leopatra

      Olen kuullut että ensi vuonna laittavat turistit siivoamaan rantoja. Kaupungilla ei riitä enää rahoja rantojen kunnostukseen.
      Turistit tosin eivät rantoja sotke vaan paikalliset nuorisolaumat jotka iltaisin ja öisin siellä mölisevät.

    • TomppaTumputtaa

      Vai että heiteltiin teitä kananmunilla! Jokainen paikallinen on lirissä kun turisteja ei ole niin vielä vähiä RUOKIAAN heittelee teitä kohti! TÄYTTÄ PASKAA tämän palstan jorinat. IHAN KAIKKI.

      • KamalaaOn

        Niin, todellakin surkeasti ovat paikallisten asiat. Turisteja ei ole eikä sosiaaliturvaa. Tuloja ei saada mistään muualta.
        Nyt ovat joukolla ryhtyneet varastelemaan ja ryöstämään.


      • wienna

        Täyttä potaskaa aloitus, etkö keksinyt mitään parempaa provoa. Kuukausi Alanyassa eikä kukaan heitellyt mitään päällemme. Tuttavia on parhaillaan Alanyassa, ei heilläkään kahden viikon aikana ole ollut tuollaisia kokemuksia. Tämä on vissiin tuhannen ja yhden yön tarinoihin luettavissa, melkoinen satu aloittajalta ja jotkut vielä uskovat, voi voi.


      • Täti-ihminen70

        Kyllä tämä on ihan totisinta totta, en usko että on tosiaankaan mikään tahtotila aloittajalla provosoida. :) Olet siis sitä mieltä että koska sinulle ja tuttavallesi ei ole kananmunasadetta tms osunut kohdalle, on tämä täyttä potaskaa? Asia on totta vasta kun se sinulle itsellesi tapahtuu? :) erikoinen ajattelutapa, mukava kuitenkin kuulla, että oma lomasi alanyassa on sujunut häiriöttä. :)

        Toisia on heitetty myös mädillä kurkuilla kananmunien lisäksi. Itse olen säästynyt elintarvikeheittelyltä, mutta vastaantullut nuori mies sylkäisi jaloilleni ja huusi samalla jotain älämölöä, tuskin ainakaan minua kehui. Miehen kaverit vieressä nauroivat. Kyllä tuntui pahalta ja turkki meni boikottiin. Kehotan muita tekemään samoin. :)


      • TroyanHelena
        Täti-ihminen70 kirjoitti:

        Kyllä tämä on ihan totisinta totta, en usko että on tosiaankaan mikään tahtotila aloittajalla provosoida. :) Olet siis sitä mieltä että koska sinulle ja tuttavallesi ei ole kananmunasadetta tms osunut kohdalle, on tämä täyttä potaskaa? Asia on totta vasta kun se sinulle itsellesi tapahtuu? :) erikoinen ajattelutapa, mukava kuitenkin kuulla, että oma lomasi alanyassa on sujunut häiriöttä. :)

        Toisia on heitetty myös mädillä kurkuilla kananmunien lisäksi. Itse olen säästynyt elintarvikeheittelyltä, mutta vastaantullut nuori mies sylkäisi jaloilleni ja huusi samalla jotain älämölöä, tuskin ainakaan minua kehui. Miehen kaverit vieressä nauroivat. Kyllä tuntui pahalta ja turkki meni boikottiin. Kehotan muita tekemään samoin. :)

        Kyllä sä Tonttihimppapertti kohta jäät kiinni, kun olet rekisteröitynyt. Sillä vain rekisteröityneet voivat käydä peukuttamassa omia kirjoituksiaan. Ihan turha kuvitella, että me olisimme niin tyhmiä, ettemme tajuaisi, että sinä olet vain yksi ja sama hullu! Yrittäisit kirjoittaa joskus jotain positiivista ja todellista, niin saattaisimme mennä jopa lankaan.


      • Tonttihimppa
        TroyanHelena kirjoitti:

        Kyllä sä Tonttihimppapertti kohta jäät kiinni, kun olet rekisteröitynyt. Sillä vain rekisteröityneet voivat käydä peukuttamassa omia kirjoituksiaan. Ihan turha kuvitella, että me olisimme niin tyhmiä, ettemme tajuaisi, että sinä olet vain yksi ja sama hullu! Yrittäisit kirjoittaa joskus jotain positiivista ja todellista, niin saattaisimme mennä jopa lankaan.

        MInulle sopii oikealla nimellä rekisteröityminen ja kirjoittelu täällä jos vain muutkin niin tekevät. Minun kirjoitteleminen täällä on selvästi vähemmän noloa ja hävettävää kuin sinun tekosesi, esiintymisesi oikeasti rumana, maksullisten käyttö ja löyhämoraalisuutesi Alanyassa.


    • Sairauskertomus

      Tässä muutama sekopään tänään käyttämä nimimerkki:

      Huihaihoi AarneJaLilli Taharrushgame ampuisinitseni EnnustajaaEiTarvita NoGay
      Taharrush frfg tässätotuus YököttäväAkka Lesbohalone
      YäkYäkYäk IhanaTarja IhanaNaistenVapaus AjanKysymys dfhhtfthfh keramiksi
      jussijaska79 Helena1966 RuusujaHelenalle AlanyassaAsuva TerhiAlanyastaMoi
      KokenutTämän Leopatra matkamaisteri.fi KamalaaOn Täti-ihminen70

      • Rekkahomolle

        Mene nyt Homppa-Tomppa kontillesi äläkä vaahtoa, Jorma tulee kohta liukkarin kanssa sua moikkaamaan.


      • Sairauskertomus

        Heh sinä TonttiHinttiPertti! Pahastipa erehdyit. Joko kohta lähdetään lenkille? Ai niin sä et voi lähtee, kun et ole vielä ottanut psyykenlääkkeitäsi ja nehän hidastaa liikkeitäsi. Pitää kohta lähteä ennen kuin on liian kuuma. Tänä aamuna kiipeämme Kalelle.


      • LääkettäKitaanJaÄkkiä

        Sä tyhmä paljastit, että se todella olet ollut sinä kaikkien noiden nimimerkkien takana! Voi luoja!


      • sairauskertomus

        Nimim: "Sairauskertomus" jäi pois listasta .


    • Huihaihoi

      Alkaa mennä tämä keskustelu nyt ihmeraiteille. Lopettelen siis oman kommentointini tähän, kiitos kuitenkin kun syntyi keskustelua.

      Ihanaa matkaa kaikille mihin nyt sitten ikinä matkustattekaan, ja olkaa varovaisia niin alanyassa kuin kaikkialla muuallakin. ;)

      Moromoro! !

    • VarjoPeittääAuringon

      Keskustelut aaltoilevat kauniisti kuin kesäheinä! Ilolla olen tätä seuraillut ja mielihyvä täyttää sydämeni keskustellessamme Alanyan aurinkoisista puolista. Tosin varjopaikkojakin siellä näyttäisi olevan.
      Varsinkin nuo lentelevät kananmunat ja kurkut huolettavat minua suuresti. Eihän nyt toki tuollaista saisi tapahtua noinkin suositussa lomakohteessa.
      Vakavia ovat myös nuo arabialaisten joukkoahdistelut jotka tosin Suomen rikoslaki määrittelee raiskauksiksi. Turkin poliisihan moisille vain naureskelee.

    • ReissariTurkissa

      Hassua! Just soitin Turkkilaiselle ystävälleni (ei toki Alanyasta,mutta turisti kohteesta kuitenkin) Sanoi,että meno on melkeimpä samanlaista kuin ennenkin paitsi,että venäläisiä ei näy juurikaan. Ja on turistien määrä muutenkin vähentynyt,mutta Suomalaisia Tanskalaisia ja Norjalaisia on kuulema entiseen malliin! Ja ompa muutama Suomi ystäväkin reissaillut Turkissa ja juurikin Alanyassa,ihan ovat nais puolisia ja ei tälläistä infoa ole heiltä kuulunut mitä aloittaja kertoo. Jokainen tietysti kokee asiat eritavalla! Mä lähden kuitenkin taas Turkkiin parin päivän päästä! Ja vien perheenikin sinne mukaan. Päivitän lomani jälkeen koinko vastaavaa kuin aloittaja.

      • AhPapi

        Olet hieman väärä kaveri puhumaan sairaista ihmisistä. Hoitaisit ensin itsesi kuntoon, jos se enää on mitenkään mahdollista.


      • YH_Mami
        AhPapi kirjoitti:

        Olet hieman väärä kaveri puhumaan sairaista ihmisistä. Hoitaisit ensin itsesi kuntoon, jos se enää on mitenkään mahdollista.

        Sikäli kun edes olen sinun kaverisi, niin voit kutsua minua Rouva Kaveriksi.


      • Enmenisliiankuuma

        Matkailu Alanyaan on vähentynyt 50% viime vuodesta,kertovat matkatoimistot.


    • kreikkavastaanturkki

      Viimeisen vuoden aikana Turkki on tosiaan muuttunut silmin nähden! Turisteja ei ole paljoa, edes noissa ihanissa rantakohteissa, ja sen vuoksi paikallistenkin käyttäytyminen on muuttunut, etenkin naisten kannattaa kiinnittää entistä suurempaa huomiota turvallisuuteensa, ei ole kiva joutua liehitellyksi ja "jahdatuksi". Ohessa nasta artikkeli siitä, miksi Kreikka on parempi lomakohde kuin Turkki.... aluksi se vaikutti humoristiselta mainokselta, mutta tarkemmin ajeteltuna asiat ovat juuri niin kuin siinä hauskoin sanakääntein kerrotaan! Tässä linnki artikkeliin: http://avuton.com/matkat/kreikkaan-vai-turkkiin/comment-page-1#comment-14767 Itse ratkesin nauruun!!

      • seijaf

        Toi linkki on vanha.


    • nainenkepapissa

      Vaikea uskoa tuota. Olin 2v sitten Alanyassa eikä ollut mitään ongelmaa. Tosin en käy iltasin bailaamassa vain syömässä. Nytkin lähdössä Aurinkomatkojen matkalle, ainakin niiden hotellissa saa olla rauhassa. Ja matka on loppuunmyyty joten uskon et Suomalaisiin törmään väkisinkin. Aurinko on pääasia katsotaan mitä tapahtuu. En mene lähellekääm basaareja, ostokset teen kaupoissa.

    • muualleEurooppaan

      Kiitos aloittajalle totuudenmukaisesta kirjoituksesta ! Tutut ei saa enää loma-asuntoaan myytyä sieltä. Boikottiin koko Turkki !

    • RealisoikaaNopeasti

      On vain ajan kysymys milloin islam näyttää Turkissa oikeat karvansa. Merkit ovat näkyvissä ja selvät.
      Turkkiin ei investoi enää kukaan täysipäinen.

    • Mami89

      Mites se Alanyan tippuriepidemia?
      Joko se on saatu aisoihin?

    • SellaistaKaivataan

      Kukaan ei muuten enää retostele palstalla edullisista asunnoista. Se on sinänsä kummallista koska nythän niitä saa tosi halvalla. Ensi vuonna vielä halvemmalla.
      Saa nähdä mikä on meno muutaman vuoden kuluttua. Onko ennustajia?

      • Ettäsilleen

        Tämä koko mustamaalaus perustuu siihen että jotakin nyppii että suomalaisilla on paljon asuntoja Alanyassa.


      • Lillababs
        Ettäsilleen kirjoitti:

        Tämä koko mustamaalaus perustuu siihen että jotakin nyppii että suomalaisilla on paljon asuntoja Alanyassa.

        EI VAAN TOSIASIOIHIN ASUNTOJEN HINNAT TULEVAT LUJAA ALASPÄIN ,KOHTA KUKAAN EI HALUA ENÄÄN TURKKIIN.


    • Nimimerkkiw

      Menen itse alanyaan piakkoin koska kotikaupuunkini Istanbuliin en uskalla mennä pommitusten vuoksi. Ikävä omaa kotimaata pakko päästä edes vaikka sinne alanyaan. Tulin siis lukemaan että mitä siellä odottaa ja täytyy sanoo että sattuu lukea näitä. Törkeetä käytöstä mikäli turisteja oikeasti kohdellaan noin. Mutta törkeätä tekstii tulee myöskin osalta teistä. Samaan roskakasaan kuulutte. Samoten kaikki tuo yleistäminen ihmisistä jotka kuuluvat islamin uskontoon ei myöskään ole kaunista luettavaa.

      • EiMeneLäpi

        Olipa heikko esitys yrittää esittää turkkilaista.


      • Nimimerkkiw
        EiMeneLäpi kirjoitti:

        Olipa heikko esitys yrittää esittää turkkilaista.

        Kyllä turkkilainen usko tai älä


      • JärkiMiesolet

        Olet oikeassa! Hyvä kun et mennyt,kenties et enää olisi elossakaan,eilisen tulitaistelun jälkeen!!


    • NiinSeVaanOn1

      Kaikki muslimit ei ole terroristeja, mutta (lähes) kaikki terroristit on muslimeja.

      Niin se vaan on ja kukaan ei sitä voi kieltää kun katsoo uutisia ja tilastoja. Islam on äärimmäisen tehokas uskonto luomaan ääriaineistoa. Kaikki uskonnot on sairaita ja pitäisi kieltää lailla, mutta islam on pahin.

      • Tomohimppa

        Nyt olemmekin syvemmän analyyttisen aiheen parissa. Kaikki Alanyaan matkaavat naiset menevät sinne vastikkeellista rakkautta kokemaan mutta kaikki vastikkeellista rakkautta hakevat eivät matkusta Alanyaan. Näinkö se menee? Koska osa matkaa Karbialle ja Sambiaan. Hmm, kaikki kehitysmaita? Holhousvietti ilmeisesti ja alemman ihmisen lisää alistamisen tarve. Eikö tasavertaisista maista löydy tasavertaisia kumppaneita? Ei, koska sivistysvaltoiden miehillä on oma tahto ja makuaisti siitä, että ihan mikä tahansa laardirasia ei kelpaakaan. Näillä rahaa vastaan lempeä jakavilla ei ole sellaista valintaa tai omaa ymmärrystä. Päinvastoin, mitä surkeampi ja romahtaneempi ilmestys, niin sitä helpompi iskeä ja jatkaa lypsämistä kunnes uhrin lähipiiri puuttuu asiaan.


    • Fakta1234

      Täällä ihmiset puhuu, miten matkat on loppuunmyytyjä jne jne ja väittävät tällä perusteella että turismin täytyy voida hyvin turkissa. Väärin.

      On totta että matkoja loppuunmyydään, mutta matkoja tehdään 70% vähemmän kuin viime vuonna. Matkanjärjestäjät on vähentäneet matkoja rajusti koska kysyntä on laskenut rajusti.

      Itse matkasin deturilla jonka opas meille tästä myös puhui. Hän kertoi tilanteen olevan hankala, ja sanoi että alkukaudesta vielä deturillakin oli 10 suomalaista opasta. Nyt luku on 4. Opas myös aneli meitä ostamaan retkiä että voitaisiin kannattaa näin lisää matkatoimistoa ja he voisivat jatkossakin tarjota suomalaisia opaspalveluita.

      Turismi tulee kuolemaan turkista. Lopun merkit on vahvana ilmassa.

      • LuojanKiitos

        Hip hurraa ja eläköön!!
        Huijatkoon siellä sitten toisiaan kun turisteja ei ole. Aika pitkälle se jo näin on.


    • ErjaDetur

      Detur Erja tässä moi!
      Antakee euroja ruokaan...Nälkä on!

      • Turkinhihasta

        Deturin suomioppaat on telkun perusteella niin läskejä, että parin kuukauden pelkkä vesidieetti olisi tarpeen.


    • FinnmatkatRaisa

      Finnmatkat Raisa terve! Me saadaan syödä all inclusive hotellien ylijäämäruokia. Lällällällälieruu detur Erja.

    • 3252523532dsa

      Käytiin kaverin kanssa marmariksessa, täysin autio nykyisin. MIkään toimisto ei taida tehdä matkojakaan sinne tällä eikä seuraavilla kausilla???? Kiva pieni paikka mennyt ihan autioksi ja hotellit ränsistyy.

    • KonkurssiAlanya

      Viime viikolla oltiin Kleopatra Dream beach hotellissa. Hotellissa yhteensä 194 huonetta, joista vähintään 80% oli tyhjillään
      Allasalue, ravintola uimaranta lähes autio. Muutama turisti hotellin omalla rannalla rantatuoleissa.
      Sama meininki joka paikassa. Tavarataloissa vain kourallinen turisteja ja merirosvolaivat seilaili tlähes yhjillään. Yrittivät houkutella turisteja sinne naurettavan halvalla eli 15 eurolla, mut silti kukaan ei mennyt. Tippukiviluolassa ei ketään ja Kale kukkulallakin vain muutama hölmö.
      Sanomattakin on selvää, etä ensi talvena Alanyan yli pyyhkäiseen konkurssiaalto ja siinä menee moni hotelli nurin.
      Niin ja niiden Antalya-Alanya välillä olevien 5 tähden hotellien altailla ei näkynyt turisteja...

      • ereee

        Tämä on hyvä uutinen. Kiitos.


      • VaiMitenSeMenikään

        Tippukiviluolassa ei ketään - kristallipallostako katsoit?
        Kalella vain muutama hölmö - sinä ja seurueesiko?


      • Turkinhihasta
        ereee kirjoitti:

        Tämä on hyvä uutinen. Kiitos.

        Sitten niitä turkkilaisia miehiä tulee vielä enemmän suomiakkojen mukana tänne, jos kotimaassa ei ole mitään toimeentuloa.


    • KonkurssiAlanya

      Ja vielä sellainen juttu, että meininki Alanyan yöelämässä on muuttunut melkoisesti. Ihmeellisen agressiivisesti paikalliset suhtautuu nykyään turisteihin.
      Suoranaista vittuilua, tönimistä, mulkoilua...Toki ymmärrän että paikallisiakin ottaa päähän nykyinen meininki, mutta ei se siitä ainakaan parane turisteja tölvimällä.
      Bazaareissakin ihmeellisen agressiivinen meininki nykyään. Kun ei riitä asiakkaita, niin sit yritetään myydä väkisin.
      Jos et osta mitään tai et suostu maksamaan riittävästi, alkaa se "huora" "haista paska" huutelu

    • PolttakaaPuolikuu

      Turkki on ampunut itseään jalkaan. Kuilu länsimaiden välillä tulee vain syvenemään.
      Erdogan muslimiveljineen kiristää otettaan. Tässä hänen julkisesti lausumansa runo joka kertoo kaiken:

      Minareetit ovat pistimemme,
      kuvut kypärämme,
      moskeijat parakkimme,
      uskovat sotilaamme.
      Tämä pyhä armeija suojelee uskontoani.
      Matkamme on kohtaloni,
      loppu on marttyyrius.

      Sota on alkanut.

    • mikszzzzzzzs

      Miksi ihmeessä ylipäätänsä mennä Turkkiin? itse jos olisin menossa lomalle niin ei tulisi mieleenkään mennä maahan jossa halveksitaan länsimaita. Satuin nyt vaan tulemaan tälle sivulle jos joku ihmettelee.

    • PysyKotona

      Lisää tuollaisia paikkoja, se vähentää tehokkaasti turhaa kulkemista lentokoneilla pitkin poikin maapalloa, ilmojen saastuminen vähenee, maapallo pelastuu...

      • reiska525

        Nonii löytyihän täältä oikeen sateenkaari runkkaaja hinaaja peräkammarin viherpoika, vittu te ootte säälittävää sakkia, kato kiinan päästöjä ennenkuin huutelet tyhmä rekkalesbo!

        Ilmastonmuutos on suurin huijaus ikinä, ilmasto muuttuu teki ihminen mitä tahansa mutta eihän nää rekkalesbot sitä tajua


    • hölöhölöasiaa

      Kyllä oli alaarvoista keskustelua Turkissa käyneenä ei ollut mitäään kuvaamaanne.Tokko olet edes käynyt siellä niin hölmöjä kirjoitit tai olitko humalassa koko matkam ,mennen ,tullen ja koko ajan.Minä inhoon näitä humalaisia Suomalaisia jotka häiritseevät kaikkia kaikkialla missä liikkuuvat.

    • Minämarmariksessa

      Itse tulin juuri eilen Marmariksesta tyttöporukan reissusta ja oli turvallista. Jännitti mielettömästi lähteä juuri maan tilanteen vuoksi mutta kyllä huomasi että he haluavat suojata turistinsa.
      2012 olimme Alanyassa ja silloin oli pahempaa huutelua kuin nyt.

    • LokakuussaSamokselle

      Onks Aurinkomatkojen ja Deturin matkaoppaat taas ruvennut hädissään kirjoittelemaan Suomi24:lle :D
      Bisnekset kusee, kun lentokoneet lentää tyhjinä, eikä turisteja kiinnosta merirosvolaiva risteilytkään :(

    • SaatananRosvot

      Mitä vittua sinne laivalle rosvoja katsomaan kun niitä on maissakin joka saatanan kadunkulmassa väijymässä.

    • Ivanhoe

      Taas täällä näitä Tompan kavereita täällä kirjoittelemassa,no ei muuta kuin vaseliinia pyllyyn.
      Tompan nimimerkin takana on erään suomalaisen seksifirman homoelokuvien näyttelijä tai nauttija ,ei muuta kuin terveisiä Tomppa.

    • nähtyonmonesti

      Alanya on aina ollut pelkkä turisti rysä, jossa tyhmät naiset ja hyväksikäyttäjä turkkilaiset miehet kohtaavat. Toisin sanoen nämä ns. "playboyt" etsivät itselleen elättäjää ja menolippua ihan mihin tahansa länsimaahan. Ihan minkälainen nainen tahansa kelpaa kunhan on länsivaluuttaa ja asunto esim. suomessa.

    • NähtyOn

      Moni Eurooppalainen maa on aloittanut evakuointilennot Antalyasta.
      Alanya-Antalya välisellä maantiellä kuulemma epämääräiset miesjoukot rynnäkkökivääreineen pysäyttelevät turistibusseja.
      Anarkia leviää Alanyassa...

    • tyär78

      Hei vaan kaikille!Palasimme maanantaina Turkin Alanyasta ja loma oli aivan upea.Ei merkkejäkään ylläolevasta.Paikalla oli paljon suomalaisia lapsiperheitä ja rauhallista menoa.
      Basaareilla kävimme päivittäin ostoksilla ja emme sielläkään kohdanneet minkäänlaisia ongelmia saatikka agressiivisuutta!!

      • VeriLentääSeinille

        Haista paska sinä turkkilaisten nuolija!
        Tänään teurastetaan tuhansia ihmisiä Turkissa.


      • NähtyOn

        Taas joku Aurinkomatkat/Detur matkaopas täällä mainostaa anarkian vallassa olevaa maata :D


      • oopsiedaisy
        VeriLentääSeinille kirjoitti:

        Haista paska sinä turkkilaisten nuolija!
        Tänään teurastetaan tuhansia ihmisiä Turkissa.

        eipä voi muuta kun sääliä sua sairautesi vuoksi. Toivottavasti olet hoidossa. :((


    • Trollitonturhia

      Näin kirjoittaa nojatuolimatkailija, koska kirjoituksesi on täyttä sontaa. Oletkohan edes ollut paikalla. Minä olen eikä kyllä kananmunia näkynyt muualla kuin kaupassa. Kukaan ei vetänyt sisään putiikkiin eikä kauppoihin. Miksiköhän sinut valitsivat sitten kohteekseen? Ja käyn paikan päällä n 4-5 krt/vuosi, joten miten en ole onnistunut näkemään moista käytöstä?

    • IslamOnVihanUskonto

      Kohta matkat Turkkiin loppuvat. Islamistit tulevat teurastamaan kaikki vääräuskoiset koraanin käskyjen mukaisesti.

    • EiTurkkiin

      Jokainen joka matkustaa Turkkiin lomalle tukee Erdogania ja islamilaista AKT-puoluetta parhaillaan meneillään olevassa vallankaappauksessa jota suoritetaan epäonnistuneen sotilasvallankaappauksen varjolla. Se kaveri on psykopaatti seinähullu.

    • TulkaaNytPoisSieltä

      Maa muuttuu totalitaariseksi islamilaiseksi valtioksi minne ei kristityllä enää ole menemistä.
      Seuraavaksi ryhtyvät näitä vainoamaan. Maastapako on jo alkanut.

    • IskuMyösTurismille

      Aloituskirjoitus oli kirjoitettu ennen vallankaappaushulinoita jälkipuhdistuksineen.

      Turkki on muuttumassa turvattomaksi ja islamistien hallitsemaksi maaksi, jossa rahaa tuovat turistit ovat halveksittuja.

      Merkkejä oli ilmassa jo silloin, ja ainoastaan pahenee.

    • I_________I__________I

      Tulin itse muutama päivä sitten Alanyasta ja olihan se meno hieman erillaista kuin pari vuotta sitten viimeksi siellä käydessäni, mutta ei nyt mitenkään kovinkaan paljoa.

      Turisteja vähemmän, hinnat korkeammat, osa hotelleista puolityhjillään ja ehkä hieman keskimäärin "innokkaampia" myyjiä ja sisäänheittäjiä sattui kohdalle kuin aiempina vuosina. Mutta ei nyt mitään kauhean radikaalia eroa aiempaan ollut, tunnelma oli kuitenkin nyt heinäkuussa sellaista mitä se on ollut yleensä parhaimman sesongin ulkopuolella aiemmin esim. syyskuussa. Rannalla sai oman tuolin ja ravintolassa oman pöydän ilman että piti jonottaa, mutta kyllä joka paikassa kuitenkin väkeä oli niin ettei siellä missään yksikseen tarvinnut olla tai tullut olo että on ainoa turisti koko paikassa. En käynyt perinteisiä turistirysiä testaamassa, mutta ainakin kaupungin yöelämä ei ollut arki-iltoina niin vilkasta kuin mitä se oli viime reissullani vuonna 2014, mutta viikonloppuna riitti kyllä menoa ja ihmisiä kaupungilla ihan kiitettävästi. Englantilaisia, tanskalaisia, ruotsalaisia, hollantilaisia ja suomalaisia turisteja oli ihan kiitettävästi, venäläisiin en paljoa törmännyt toisin kuin aiempina vuosina. Lämmintä oli, palvelu pelasi, hotellissa ja ravintolassa oltiin ystävällisiä ja sain hyvää palvelua. Hinnoista piti tinkiä ja puolensa pitää, mutta niinhän se on aina ollut Turkissa, Egyptissä yms. joten ei mitään uutta auringon alla.

      • Suhteellisuusteoria

        Huomasiko ihmisoikeusasian edelleen heikkenemistä katukuvassa mitenkään? Poliittisesti erimielisiä sai ilmeisestiaivan julkisesti pidättää ja jopa teloittaaa raakalaismaisesti. Entä mitenkäs oliko lisääntynyt naisten alistaminen, kuten muslimimaissa on tapana? Rääkkäsivätkö eläimiä myäs aikaisempaa enemmän? Myönnä pois, matkaamalla Alanyaan palaat ihmisen evoluutiossa vähintään sata vuotta taakse päin.


    • DonaldTrump

      Säälin sinua joka omistat asunnon Alanyassa tai jossain muussa
      Turkin lomakohteessa .
      Donald Trump kehoitti sijoittamaan kiinteistöihin , mutta
      ei hän varmasti tätä tarkoittanut .

    • TrumpOnHyväJätkä

      Länsimaiset sijoitusasuntoja omistavat ihmiset ovat nyt kauhun vallassa. Kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
      Uskallan kuitenkin arvata; huonompaan suuntaan menee.

    • Alanyaturkki

      Moikka! Tää saattaa olla vähän myöhässä mutta lähen huomenna Alanyaan 20 kertaa. Minusta on ollut kiva paikka, en valita!

    • Gulluk

      Merkillistä panettelua. Olen lomaillut turkissa 20 vuotta eri kohteissa. Turkkilaiset ovat ystävällisiä ja vieraanvaraisia. Maa on kaunis ja edullinen . Vajaat 5 vuotta sitten ostimme asunnon bodrumin vierestä gullukin kaupungista ja suosittelen etenkin niille jotka haluavat lomailla ilman hihaantarttujia.. ja ainahan sitä voi olla menemättä basaariin..on alanyassakin ihan tavallisia kauppakeskuksia ja liikkeitä. Paljon paremmin turkkilaiset kohtelevat meitä suomalaisia kun me suomalaiset suomessa ulkomaalaisia...käytöstavoissa voisimme ottaa esimerkkiä turkkilaisista. Erja raisiosta

      • ihanabodrum

        Minunkin tuttava osti Bodrumista kämpän vuosia sitteen ja sai hurjat vastikkeet maksettavakseen koska ei ollut asuntoja myyty tarpeeksi, että olisi maksajia. Kyllä häntä harmitti. Olisi kaupan perunut, mutta välittäjä ei suostunut. Nykytilannetta en tiedä, emme ole olleet yhteyksissä vuosiin


      • Wisserbesser

        Ei riitä, ei vaan riitä! Alanyan ja Turkin tietämys mitataan käyntikerroilla. Vaikkakin käyntikerrat keskittyisivätkin Heikin baarin tai muuhun huoraamiseen. 21 kertaa käynyt on vasta noviisi. Yli 30 kertaa käynyt on kisälli ja 50 kertaa käynyt onkin sitten se kaiken tietävä ja kaikkia opastava besserwisser. Siitäkin huolimatta opastaa toisia vaikka itsellä on aina ankeaa ja epähauskaa. Kuka on oikea neuvomaan toisia miten oikein lomaillaan?


    • tärkeysjärjestys

      Lomalla saa olla vaikka kuinka kurjaa kun vaan on halpaa.

    • MistäNäitäLiirojaTulee

      Eiku, eiks siellä ole kallista?

    • ViimeinenKertaAlanyassa

      Alanya ei ole enää edes halpa paikka lomailla.

      Monet tuotteet ja palvelut hinnoiltaan ihan Suomi tasoa, jotkut jopa kalliimpia.
      Hinnat nousee vuosittain älytöntä tahtia ja samalla laatu huononee.
      Vielä 10 vuotta sitten esim bazaareista pystyi ostamaan ihan laadukkaita vaatteita edullisesti.
      Nyt laatu ihan kuraa. Kuka noita vaatteita enää ostaa? Noin surkea tasoisia vaatteita ei löydy edes suomesta Tarjoustalosta.
      Paljon mainostetaan et Turkissa pähkinät edullisia.
      Ennen oli joo, mut nykyiset pähkinät kilohinnaltaan jo kalliimpia kuin Suomen Lidlissä

    • riippuu_paljon_maksetaan

      Minulle pitäisi maksaa siis matka ja korkeatasoinen hotelli kymppitonnien maksu ennenkuin lähtisin tuonne,sittenkin vielä miettisin.

    • Anonyymi

      Olen huvittunut XD

    • Anonyymi

      Ketä voi olla nauramatta XD 😆
      Turkki sitä se tätä. BAZARISSA KURDIT SUOMESSA KURDIT MENKÄÄ VARISSULLE NIIN EI TARVII MENNÄ TURKIN KURDEJA KATSOMAAN 🤣 😆 🤣 😆 🤣 😆 🤣 😆 🤣 😆

    • Anonyymi

      Ei kannata paskatassu maahan mennä. Paskatassun työ on tällä hetkellä ryöstely. Ryssiä on paljon niin niitä kannattaa ryöstää tietävät että eivät ole tervetulleita

    • Anonyymi

      Alaniassa olin viikko sitten.Venäläiset tosi näkyviä ja röyhkeitä.Heitä kohdeltiin Finnairin lennoillakin erityis kohteluin.Maskia eivät käyttäneet.Eikä lentoemännät mitenkään puutuneet heidän toimintaansa.

    • Anonyymi

      Venäläiset tosiaan vallanneet koko alanyan, ostavat kämppi näkemättä maksamalla ylihintaa. Käyttäytyvät yhtä pahasti jos ei pahemmin kuin turkkilaiset siat. Kiitos ja hyvästi turkki, meidän perhe siirtyy lomailemaan muualle jatkossa.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe