Minulla ei ole tällähetkellä ns.omaalääkäriä ja olen osatyökyv.eläkkeellä ollut v.2013. Ja työkkärissä työnhakijana. Mistä olisi paras alkaa kyselemään b-lausuntoa ? terveysasemalta vai yksityiseltä, työelämään en voi enää palata .sairauspäivät on käytetty .se 300päivää ja ansiosidonnainen. Mitä selitän jos menisin esim.yksityiselle lääkärille.
b-lausunto mistä
7
269
Vastaukset
- Tähitak
Mihin tarvitset B-lausuntoa?
- jkjlj
Olet oikeutettu uuteen 3 päivän jaksoon, jos viimeisestä on kulunut vuosi.
B-lausunnon voit hakea mistä tahansa, ei merkitystä.- jkjkkl
300 piti oleman.
- autappamua233
Vielä ei ole kulunut vuotta. Tuli nyt huhtikuussa täyteen. ja työkyvyttömyyseläkettä varten b-lausuntoa kaipaan, lisäähän minua ei juurikaan ole tutkittu ja olo ei ole muuttunut eikä voi muuttua. Työkokeilua ym. ei ole tarjottu enkä minä oikein ymmärrä miten näissä toimitaan. Uudelleenkoulutus on mahdoton yhtälö koska olen kuuroutunut toiselta puolelta ja se hankaloittaa elämää joka asiassa. Eli kuurous tuli jo aikuisiällä. Tasapainoelintä ei ole toisella puolella joten sekin on surkea. En kestä melua,hälyä, pimeää, kun väsyn niin päässä alkaa heittämmään ja taapaino on huono oksettaa .hermostun.Kasvain poistetu mutta siitä tuli lisää vikoja. suuntakuuloahan ei tietenkään ole. Mä oon niin sekasin itteni ja näiden asioien kanssa. neurologi onneksi sai päänsärkyä hiukan taltutettua joka saattoi olla 20krt/kk. Nyt estolääkitys migreeniin ja leikkauksen jälkeiseen särkyyn.mutta edelleen kun kipu tulee olen työkyvytön.
- jkjkj
Suosittelisin kääntymän sen lääkärin puoleen, joka kirjoitti 300 päivän sairasloman.
- sdsgsdgsg
Sinun omalääkäri on tässä tilanteessä nähtävästi terveyskeskuksen lääkäri, varaat hänelle ajan ja hän kirjoittaa B-todistuksen sinulle. Mikäli terveyskeskuksen lääkäri kokee, ettei hänellä ole käsillä riittävästi ajantasalla olevia erikoislääkärien lausuntoja ja tutkimuksia B-paprun työstämiseksi, hän voi lähettää sinut eteenpäin soveltuvalle erikoislääkärille.
Tässä tapauksessa kyseessä olisi varmaankin neurologian erikoislääkäri.
Mikäli haluat mennä suoraan yksityiselle erikoislääkärille hakemaan B-paperia, tarvitset aika ison pinon papereita mukaasi, koska yksityisellä ei ole pääsyä sinun julkisen terveydenhuollon potilastietoihin. Tältä osin julkinen olisi helpompi reitti. Paikallinen terveysasema tai yksityinen ja ainakin omalla kohalla kun lan sairaspäivärahapäivät tuli täytee asia siirtyi kuntoutustueksi mikäli työkyvyttömyys jatkuu ja ei suoraan eläkettä haeta mut kumpaankin asiaan tarvitaan lääkärin lausunto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289