Ilmaisia valmennuskursseja

yyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhh

On olemassa myös ilmaisia valmennuskursseja vähävaraisille ja käsittääkseni näiden suorittajien läpipääsyprosentti pääsykokeissa on vähintäänkin "kilpailukykyinen" maksullisilla kursseilla olleisiin verrattaessa.

Pienet ryhmät, vanhat opettajat, jotka ei tee sitä rahan takia, aika ei ole kortilla...
Pienryhmä oppimista, henkilökohtaista tukea... se on jotain, mihin kaupallinen toiminta ei jousta ellei kurssin hinta ole tähtitieteellinen.
Suosittelen lämpimästi :)

9

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettajaminäkin

Itse aikoinaan opetin oman virkani ohessa myös yhdellä suurimmista valmennuskurssien järjestäjällä. Minut saatiin houkuteltua mukaan, koska ylimääräinen raha tuli silloin tarpeeseen.

Olihan se kokemus, mutta jäi kyllä olo, että se oli lähes puhdasta huijaamista.
      Minulla oli isot ryhmät, talon omat materiaalit surkeita ja ryhmässä kaiken tasoisia oppilaita. Sitten rahastuksen kehittämiseksi oli kehitetty erilaisia sanoja kuten "Super", "teho" jne. erilaisille ryhmävariaatioille.

Jos joku heistä nyt pääsi sisään, niin kyllä se oli oman työn tulosta, ei materiaalien tai opetuksen. Tietysti siinä jotain pientä apua sai, mutta ei se ollut lähellekään sen arvoista, mistä he maksoi.

Minut yritettiin saada jäämään, mutta omatuntoni ei lopulta enää joustanut vaikka korvaus olikin ihan kohtuullinen lisä oman palkan päälle. Yksi syy miksi minun haluttiin jäävän oli se, että valmennuskursseilla on jatkuva pula pätevistä opettajista. Yleensähän siellä on vastavalmistuneita tai vastaavia, jotka eivät ole saaneet kunnon töitä. On siellä varmasti päteviäkin, mutta tosi moni ei ole.

Nyt olen ilmaistyönä prepannut joitain oppilaita iltaisin ja se on ihan mukavaa ja palkitsevaa. Oppilaat on myös hyvin päässeet sisään tai varapaikoille ja itsekin tiedän, että sillä mitä olen tehnyt on oikeasti ollut merkitystä oppilaiden pärjäämisessä.

Itse kyllä suosittelisin ilmaista preppauskurssia niille, jotka voivat sellaiseen päästä.

Käsittääkseni muilla kuin virassa olevilla vanhemmilla opettajilla ei ole kiinnostusta tällaiseen vapaaehtoistyöhön, joten se ammattitaito on parempaa kuin tavallisilla valmennuskursseilla. Esimerkiksi keväällä kukaan omassa ryhmässäni ollut, joka myös osallistui kirjoituksiin ei kirjoittanut E:tä huonompaa.
      Kun teen jotain ilmaiseksi, niin en ainakaan itse ota montaa oppilasta kerralla ryhmään, sillä sen pitää olla kivaa ja mielekästä myös itselle. Pienestä ryhmästä tietysti hyötyy kaikista eniten itse oppilaat.

• yyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhh

Kun nyt tämä keskustelu oli vielä täällä...
      Ainakin se kurssi, mistä minä tiedän alkaa nyt koulujen alkaessa ja pyörii pääsykokeisiin asti. Jos olet funtsinut sitä, niin kohta pitäisi ottaa vetäjään yhteyttä.

• kysymysmerkkinä

Mikähän se vähävaraisten kurssi on? Kuka on vetäjä eli keneen pitäisi ottaa yhteyttä?

• 1x2eixkallista

Ei ole tietoa vähävaraisille tarkoitetuista kursseista.

Useimmiten kai halutaan prepata matematiikkaa, kemiaa ja fyssaa, ehkä äidinkieltäkin. Aikuislukio on edullinen paikka siihen tarkoitukseen.

• jkhkjhkhkgkfg

Jos sinulla ei ole tietoa, niin miksi sinun pitää sitten vastata ja kertoa se täällä?
        Onko sinulla ongelmia rajojen kanssa?

Aikuislukiot on hyviä paikkoja kertaukseen, mutta pitää muistaa, että ne on lukion kursseja ja tähtäimenä ylioppilaskirjoitukset, ne ei ole preppauskursseja.

Siellä opetetaan asiat, ei prepata pääsykoetta varten. Myöskään opettajan tuki ei ole kovin isoa/oppilas. Tosin ei se ole kovin kaksista monilla preppauskurssillakaan.

Totta kai kannattaa mennä aikuislukioon, mutta ei se sulje pois, että sen lisäksi tarvitaan preppausta nimen omaan pääsykoetta varten.

• juyhv
        jkhkjhkhkgkfg kirjoitti:

Jos sinulla ei ole tietoa, niin miksi sinun pitää sitten vastata ja kertoa se täällä?
        Onko sinulla ongelmia rajojen kanssa?

Aikuislukiot on hyviä paikkoja kertaukseen, mutta pitää muistaa, että ne on lukion kursseja ja tähtäimenä ylioppilaskirjoitukset, ne ei ole preppauskursseja.

Siellä opetetaan asiat, ei prepata pääsykoetta varten. Myöskään opettajan tuki ei ole kovin isoa/oppilas. Tosin ei se ole kovin kaksista monilla preppauskurssillakaan.

Totta kai kannattaa mennä aikuislukioon, mutta ei se sulje pois, että sen lisäksi tarvitaan preppausta nimen omaan pääsykoetta varten.

Missä omat rajasi? Mieti, ennen kuin tulet toisille rajoja asettamaan!

• jkhkjhkhkgkfg

Taisi osua vähän arkaan paikkaan?

• juyhv
        jkhkjhkhkgkfg kirjoitti:

Taisi osua vähän arkaan paikkaan?

Ihan sama osuiko mihinkään vai ei. Mutta sinä et silti ole mikään etkä kukaan asettamaan rajoja muille, kun et osaa itsellesikään rajoja asettaa.

• jkhkjhkhkgkfg

Huomaan tämän loukanneen sinua ja pyydän anteeksi kommenttiani, se oli asiaton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe