Millainen sää?

mnn

Hei!

Tulevia reissuja tässä mietin. Millainen sää Bulgarian rantakohteissa on kesäkuussa/heinäkuussa? Onko kesäkuussa varauduttava sateisiin/viileään ilmaan ja vasta heinäkuussa on kunnon kesäkelit?

Välimerellähän jo kesäkuussa on kuumaa ja ilmoja ei tarvitse stressata mutta Bulgaria on Mustanmeren rannalla ja pohjoisemmassa eli siksi tätä mietin.

Kiitos asiallisista vastauksista.

6

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • man-sikka

      Toukokuun lopussa vietimme lämpimän aurinkoisen viikon Kultahietikolla. Aurinko paistoi joka päivä liki kirkkaalta taivaalta ja lämpöä varjossakin 26 astetta - meri tosin tuolloin vielä 18 asteessa. Toki paras kuukausi Bulgarian rannoilla on varmaan elokuu, jolloin ei enää ole niin tukalan kuumaa kuin keskikesällä, mutta merivesi vielä kuin lämmintä maitoa - lisäksi tuolloin pääset myös nauttimaan maan tuoreesta ja mehukkaasta hedelmäsadosta.

    • to-maatti

      Tuossahan tuo kyllä tulikin, mutta lisäisin vielä, että elokuun puolivälistä aina lokakuun alkupuolelle säät useimmiten näin pohjoisen eläjille kaikkein miellyttävimmät. Ja tosiaankin ne hedelmät ja vihannekset, etenkin tomaatit verrattuna mauttomiin suomalaisiin kasvihuone- vastaaviin. Nam.

    • mnn

      Kiitos. Bulgarian kävijät ovat asiallista porukkaa. Jollain muulla palstalla olisi tullut kuraa niskaan kun säästä alkaa puhua.

    • Moi. Kävin alkukesästä kaksiviikkoa nessebarissa 5-19pv kesäkuuta, ekat kolmepäivää illat ja aamut oli kylmiä semmonen 12astetta ja pitkää piti olla päällä ja päivällä 25 sen jälkeen lämpes ja oli kolmeakymmentä päiväl ja semmosta 20-22 illalla, vedet ei ole vielä lämpimät tuolloin. Meri oli 22 ja hotellin altaat parikymmentä astetta, eli ilmat hyvät mutta uiminen pikaista kastautumista. Kannattaa mennä vasta juhannuksen jälkeen niin silloin kelit varmat ja vedet lämmenneet.

      • ksvsgaqqk

        Jos et oo vielä varannu hotellia, suosittelen hotelli centralia Todella hyvä hotelli! mukava henkilökunta, maukkaat/tasokkaat ruuat sekä hotelli sijaitsee hyvällä paikalla
        ps. itse tällä hetkellä täällä


    • Paikallaollut

      Sääpalveluita on joka maapallon paikasta joka kriteereillä. Tuossa alla on yksi Sunny Beachille tai siis Burgasiin. Verkosta löytyy myös meriveden lämpötila, samoin kuin tilastot menneitten vuosien säätiloista.

      "http://www.foreca.fi/Bulgaria/Burgas/tenday"

      Kukaan ei pysty kertomaan tarkkoja säätiloja ensi vuoden kesäkuun ja heinäkuun välille.

      Olen itse ollut kymmenkunta kertaa Sunny Beachilla kahden viikon lomilla kesäkuun puolivälistä syyskuun alkupuolelle. Aina on ollut tarpeeksi aurinkoa ja lämmintä. Ilmastointia tarvitsen enemmän kuin villatakkia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe