Millainen sää?

mnn

Hei!

Tulevia reissuja tässä mietin. Millainen sää Bulgarian rantakohteissa on kesäkuussa/heinäkuussa? Onko kesäkuussa varauduttava sateisiin/viileään ilmaan ja vasta heinäkuussa on kunnon kesäkelit?

Välimerellähän jo kesäkuussa on kuumaa ja ilmoja ei tarvitse stressata mutta Bulgaria on Mustanmeren rannalla ja pohjoisemmassa eli siksi tätä mietin.

Kiitos asiallisista vastauksista.

6

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • man-sikka

Toukokuun lopussa vietimme lämpimän aurinkoisen viikon Kultahietikolla. Aurinko paistoi joka päivä liki kirkkaalta taivaalta ja lämpöä varjossakin 26 astetta - meri tosin tuolloin vielä 18 asteessa. Toki paras kuukausi Bulgarian rannoilla on varmaan elokuu, jolloin ei enää ole niin tukalan kuumaa kuin keskikesällä, mutta merivesi vielä kuin lämmintä maitoa - lisäksi tuolloin pääset myös nauttimaan maan tuoreesta ja mehukkaasta hedelmäsadosta.

• to-maatti

Tuossahan tuo kyllä tulikin, mutta lisäisin vielä, että elokuun puolivälistä aina lokakuun alkupuolelle säät useimmiten näin pohjoisen eläjille kaikkein miellyttävimmät. Ja tosiaankin ne hedelmät ja vihannekset, etenkin tomaatit verrattuna mauttomiin suomalaisiin kasvihuone- vastaaviin. Nam.

• mnn

Kiitos. Bulgarian kävijät ovat asiallista porukkaa. Jollain muulla palstalla olisi tullut kuraa niskaan kun säästä alkaa puhua.

• Moi. Kävin alkukesästä kaksiviikkoa nessebarissa 5-19pv kesäkuuta, ekat kolmepäivää illat ja aamut oli kylmiä semmonen 12astetta ja pitkää piti olla päällä ja päivällä 25 sen jälkeen lämpes ja oli kolmeakymmentä päiväl ja semmosta 20-22 illalla, vedet ei ole vielä lämpimät tuolloin. Meri oli 22 ja hotellin altaat parikymmentä astetta, eli ilmat hyvät mutta uiminen pikaista kastautumista. Kannattaa mennä vasta juhannuksen jälkeen niin silloin kelit varmat ja vedet lämmenneet.

• ksvsgaqqk

Jos et oo vielä varannu hotellia, suosittelen hotelli centralia Todella hyvä hotelli! mukava henkilökunta, maukkaat/tasokkaat ruuat sekä hotelli sijaitsee hyvällä paikalla
        ps. itse tällä hetkellä täällä

• Paikallaollut

Sääpalveluita on joka maapallon paikasta joka kriteereillä. Tuossa alla on yksi Sunny Beachille tai siis Burgasiin. Verkosta löytyy myös meriveden lämpötila, samoin kuin tilastot menneitten vuosien säätiloista.

"http://www.foreca.fi/Bulgaria/Burgas/tenday"

Kukaan ei pysty kertomaan tarkkoja säätiloja ensi vuoden kesäkuun ja heinäkuun välille.

Olen itse ollut kymmenkunta kertaa Sunny Beachilla kahden viikon lomilla kesäkuun puolivälistä syyskuun alkupuolelle. Aina on ollut tarpeeksi aurinkoa ja lämmintä. Ilmastointia tarvitsen enemmän kuin villatakkia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3994
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2393
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2230
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1592
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe