MacBookit käytettynä

ukkimämmikkö

Moi,

Mitä sanoisitte, ovatko ostamisen arvoisia olettaen että ovat hyvässä kondiksessa:

MacBook Air 13 early 2014: 500 €
MacBook Pro 13 retina late 2013: 650 €

Kiitos!

5

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanotaan näin, että noin 3v ikäisen Macbookin arvo on puolet siitä mitä uuden, edellyttäen että on akku vaihdettu uudeksi.

      Jos on alkuperäinen akku, on hinta 3v ikäisellä Macbookilla puolet uuden arvosta vähennettynä akun vaihtamisen hinta mikä on helposti 100€.

      Jostain syystä jotkut pyytää käsittämättömiä hintoja vanhoista koneista joilla ei ole enää paljon käyttöaikaa jäljellä. Applehan on tunnettu siitä, että ajastaa tuotteiden käyttöiän rajalliseksi.

      • ukkimämmikkö

        Noista tosiaan näkee näin ummikon silmin ihan järjettömän tuntuisia pyyntejä. Tulkitsenko oikein että ainakin early 2014 13" Air viidellähuntilla olisi ihan kelpo diili?


      • ukkimämmikkö kirjoitti:

        Noista tosiaan näkee näin ummikon silmin ihan järjettömän tuntuisia pyyntejä. Tulkitsenko oikein että ainakin early 2014 13" Air viidellähuntilla olisi ihan kelpo diili?

        Niinno, jos se on moitteettomasti pidettynä ja haluaa edullisesti Macbook Airin niin niin hinta on silleen ihan järkevä.

        Periaatteessa käytetyn kaman todellinen arvo realisoitaessa määräytyy sen mukaan mikä on korkein tarjous, että jos siitä nyt 500€ pyydetään niin ei nyt silleen ole paha hinta maksaa mutta voihan joku tietysti myydä halvemmalla. Tai sitä voi koittaa tarjota "maksan 400€, tuleeko kaupat?" mutta ei nyt ole mitenkään selvää että myyjä suostuu myymään.

        Eli, mielestäni 500€ ei ole rosvousta mutta itse kyllä hankin vastaavan tasoisia läppäreitä käytettynä esim. 200€:lla sillä varauksella, että joudun ostamaan kiintsarin ja/tai asentamaan käyttöjärjestelmän.

        Että silleen viimekädessä oma päätös.


    • Jarrikurrix

      Aina kannattaa kokeilla :" Hulluhan se on jossei puolta tarjoo"
      Paljonhan riippuu tietysti koneessa se, mihin sitä on käytettt ja kuinka aktiivisesti. Jos koneet ovat olleet normaaleja "toimisto" -koneita ja hyvin pidetty ei hinta sillon niin kamala niistä ole.

    • järkeväkuluttaja

      itse en ostaisi mutta kukin käyttäköön rahansa miten haluaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe