Olen alkanut stressaamaan

Stressaaja

Kuukausi sitten rupesin huolellisesti tarkkailemaan sitä kuinka usein käyn vessassa, ja että minkä väristä virtsa on, ja siitä lähtien olen ollut stressaantunut, ja käyn useammin vessassa. Ennen sitä en kiinnittänyt huomilta tuollaisiin juttuihin, vain kävin silloin kuin kävin ja kaikki oli paremmin. Tuntu siltä ettei pitänyt käydä kum ehkä 2-3 kertaa päivän aikana vessassa, mutta nyt käyn 4-8. Ja minne ikinä menenkin, niin tarkkailen
rakkoani jatkuvasti että "Kannattaako
käydä nyt vessassa' ja "selviänköhän
mä nyt tän matkan ilman
vessassakäyntiä". Ennen ei ollut mitää
ongelmia tuollaisten juttujen kanssa...
se kaikki alko siitä kun hain netistä
"Kuinka usein päivässä kusella" Ja sen
jälkeen en ole pystynyt kunnolla nauttia mistään koska pelkään että tulee
yhtäkkiä kunnon kusihätä. Niin on
käynyt pari kertaa... Kunpa voisin
mennä ajassa taaksepäin enkä ois ikinä
hakenu netistä tietoa tuollaisesta
asiasta... Onko teillä samanlaisia
ongelmia?

7

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stressaaja

      Ja yleensä fyysiset liikkeet saavat aikaan kusihädän. Etenkin kun tekee vatsoja. Kerran ei tuntunut yhtään siltä että pitäisi käydä vessassa, mutta sitten kun tein yhden vatsan niin sitten tuli heti aika isokin hätä... kyllä mulla on outo ongelma...

    • Googleta "yliaktiivinen rakko" ja katso, onko tiedoista apua.

      Oletan, että olet koettanut ajatella muita asioita, kun vessakäyntejä.

    • Stressaaja

      Tohon yliaktiiviseen rakkoon näyttää kuuluvan vahvasti tuo yöllinen herääminen kusihätään, mutta mä oon heränny elämäni aikana kahesti yöllä kuselle. Kerran sen takii koska join ouol litraa vettä ennen nukkumaanmenoo, ja kerran koska nukahin vaikka mulla oli kusihätä...

    • Stressaaja

      En ymmärrä miten ennen pärjäsin 8 tunnin koulupäivän ilman vessassakäyntejä, ja sitten kun koulu loppui ei ollut sillonkaan mikään iso hätä... Kun kuukauden päästä alkaa koulut ni en varmaan pärjää koulupäivää ilman vessassakäyntiä. Ja mun koulussa on tyyppejä jotka kusee ynpäri vessaa ja tukkii pöntön, ni ei ole kovine mieluisaa käydä siellä vessassa... Se on kyllä outoa että miten ihmeessä mun vessassakäynti tiheentyi juuri silloin kun aloin laskemaan kuinka monta kertaa päivässä käyn. Oiskohan tällä jotain tekemistä murrosiän kanssa? Että tiheentyykö silloin vessassakäynnit?

      Pliis vastatkaa!

    • Mminä

      Mulla on ihan sama. Ennen vaikka en aikuisten oikeesti koskaan koulupäivän aikana kusella käynyt ja sitten rupesin käymään koulupäivänkin aikana 2-3 kertaa.

      Nyt lomalla sitten varsinkin illalla koko ajan pitää vessassa rampata. Ennen onnellisesti kusin tasan 4 kertaa päivässä, vaan nyt 7-9. Ja nykyään varsinkin aamulla herätessä pelkään et kusen sänkyyn, kun on rakko täynnä. Ja vaikka tänään en voinut pelata palloa, kun tajusin, et rakko ei ole tehdä. Pelkäsin kusevani housuun. Vaikka en kuitenkaan sitten vaippaiän housuun kusenut ole, vaikka rakko täynnä olisin hyppinyt.

      • Mminä

        Nytkin mulle tuli kusihätä ihan vaan ajatuksesta, et hei kävin kusella kolme tuntia sitten viimeksi. Olin jo vessassa menossa, mutta sit tajusin et oon sen jälkeen käynyt kahesti. Sit ei ollukkaa enää kusihätä.


    • Stressaaja

      Ehkä pärjään koulupäivän ilman vessassakäyntiä jos en juo mitään aamulla, enkä ruokailussa. Mutta joskus tuntuu että tulee hätä vaikka ei joisi...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2742
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2045
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe