Läjätys ??

krillimakkaraEki

Miten on, kuinka yleistä tämänpäivän rekkakuskeilla on läjätys? 80-90 luvuilla lähes joka kuski harrasti läjätystä. Läjätyshän on sitä, että käydään kyykkypaskalla jossain ja jätetään iso paskaläjä näkyvälle paikalle ja missään nimessä paperia ei saa jäädä siihen, vain iso läjä paskaa. Joko pyyhitään sormella tai sitten paperi viedään taskussa pois.

14

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiljukassu

      Ikävä kyllä Läjätystä näkee aivan liian harvoin nykyään. Viimeksi toissa viikolla Veijon Essolla joku Nyyholmin kuski yritti jättää läjän keskellä mittarikenttää mutta ilmeisesti ujous iski, kokenut ja liian selväpäinen kuski. Ei saanut kun pienen pökäleen aikaan useiden hämmästelevien silmäparien edessä. Ennen Läjätyskin osattiin ja kunnolla. Isoja, tuoreita paskaläjiä oli miinoitettu koko huoltiksen piha aina. Jos ei sitä jo siitä huomannut että tuhatmäärin peukalon kokoisia paskakärpäsiä pörräsi siinä niin hajusta sen ainakin huomasi!! Makkarapannusontuuli ja höyrärin jätös kun tuoksahtaa suht kitkerältä!

    • Isoläjä

      Kyllä vaan, itse läjätin vajaa tunti sitten tankatessa ja komea läjä jäikin. Nyky kuskit eivät oikein pysty läjättämään, kun juovat kaliaa paljon, niin paska on juoksevaa eikä jää kauniiseen läjään, kuten meillä vanhoilla läjätys mestareilla. Toissa kesänä oli trukvestareilla läjätyskisakin, jossa vanhat parrat pesi nuoret ruikulikakkapellet. Minä läjätän vapaa aikanakin ja vaimo ihailee pihanurmella tuotoksiani ja otta niistä kuvia, joita sitten näyttää sukulaisille ylpeänä. Viikonloppuna vaimo korjasi lapiolla yhden ison läjäni pesufatiin ja punnitsi sen, painoa oli 2.9kg ja minä poika olin ylpeä. Vaimon ennätys läjä painoi 2.1 kg viime kesänä.
      Läjättäkää ihmeessä, se on hieno harrastus. Ulkomaan kuskit kyllä läjättää kiitettävästi, mutta jättävät paperia läjän viereen ja se ei ole oikein.

    • Kolitsiinsontija

      Isompi paskaläjä baarin pihassa, pienempi sontamälli kolitsissa. Näin se vaan menee jullit. Pistääkö mietityttämään?

    • NaftaOlavi

      Oi mikään, ei mikään ole kauniinpaa, kuin kauniit kullanruskeat läjät naftakentällä. Läjätys on edelleen aivan mahtava juttu.

    • Kaukokiitokuski

      Tapasin nykyisen ihanan vaimoni juuri läjätyksen ansiosta. Olin läjättänyt huolella koko pihanurmeni ja portille pysähtyi auto kysymään osoitetta johonkin, jolloin ovelleni kävelevä kaunis nainen astui läjääni ja liukastui kaatuen läjän päälle. Avasin oven, jolloin hän kuiskasi korvaani " liukastuin ihanaan läjään, mä luokses jään"
      Nyt on sitten oltu 28 vuotta aviossa ja läjätys on vieläkin se meidän yhteinen harrastus.

    • Mullikojootti

      Peijolan KTK:lla ei aamun käskynjaolla kuormaa annettu jos ei aamuläjää laskenut pihaan! Muutamanakin kertana parit märkäkorvat lähti telit lennossa kymppi-volvolla tai leukku-jyryllä kotiin kasvamaan. Vanhat paatuneet karvapersekojoottikelmimullikat pudottelivat läjän käskemäti, ja ison sontakasan tekivätkin!! Oli ne aikoja!! Oi voi!!! Aika kultaa muistot (ja paska sotkee kolitsit)!!!

    • truukkerd

      Mulla isäntä vaatis jo työhaastattelussa läjätys näytteen. Nykyäänkin joka aamu jätettävä läjä tallin pihalle ennen ajuun lähtöä. Isäntä sitten vertailee kuskien läjiä päivällä ja läjättää itse siihen viereen ison konjakkisisäfileeläjän. Näin kesälomalla läjätän markettien pihoille ja kaupungille mukaviin paikkoihin.

    • TRUKERI

      "Kas, voi tavatonta, ompas pojat taas miinoittaneet huoltispihan toinen toistaan komeammilla tuoreilla läjillä, taidampa mennä rahtibaariin ja tilata ison oluen"! -tokais hiippakuntamme piispa kesällä 1984 kun tapansa mukaan työpäivän päätteeksi tallusteli kaljalle lähi huoltiksen rahti baarille.

    • TIMSTEEER

      "heko heko, onpa komia keko, siinäpä oikea miehen teko, sen on varmaan läjättäny Paakkisen Veko" tokaisi kirkkoherra, kun komiaan läjään astui Peijolan Kesoilin pihalla 1981 keväällä.

    • Drukdaiveri

      Aina ennen kun läjäteltiin niin karjahdettiin kovasti: "LÄJÄÄ......! LÄJÄ TULLOO!! LÄJÄ TULLOO!!!"

    • TiimteriJeri

      Läjätyksen aa ja oo ja kaikein tärkein asia on itse läjä. Läjän tulee olla kekomainen. Meillä täällä Peijolan KTK:lla johtaja vaatii jokaiselta kuskilta läjätyksen konttorin oven eteen ennen huomenen sanomista. Sitten vasta aletaan jakaa keikkaa. Vielä toimistolta lähtiessään Johtaja taputtaa olalle ja tokaisee "kiitos kiitos läjästä oi renki, taas puhaltaa rengin perseestä pyhä henki, kun sieltä maahan valuu läjä viimeinenki"

    • Aune_mummu

      Ennen aina läjäkki oli isompia ja komeampia, ja ennenkaikkea pahemman hajuisia. Nyky märkäkorva klubut käy vissiin aakkospaarin vessessa taijotain....

    • läjättäjä

      Läjätys se se on huisin nastaa ja eri kivaa puuhaa!

    • Anonyymi

      LERVO PUDOTTAA SEOLLA LÄJÄN AINA PAIKKAANSA, MYLVÄISEE, NYKÄISEE KOSSU LEKASTAAN VARTTISET SIIVUT JA LÄHTEE JYRY SISULLAAN AJUU JOKA ON KAANIA 111 MALLI!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe