Australian Labradoodle

Salal

Tämä rotu tuntuu olevan oikea vaihtoehto allergiseen kotiin. Nyt pitäisi päästä tutustumaan rotuun ja testaamaan aiheuttaako se allergiaoireita. Asumme Torniossa. Onko lähistöllä Australian labradoodlen omistajia?

22

5808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doodlarei
    • Yksiniistäonnekkaista

Suomessa asuu vain 5 tuon roduista koiraa

• Anonyymi

Itse asiassa.🥸 Me hankittiin tämmönen Australian labradoodle tuossa kaksi vuotta sitten ja pentueessakin oli enemmän kuin viisi pentua? Joten jos YHDESSÄ pentueessa oli enemmän kuin tuo viisi niin entäs sitten jos laskettaisiin KAIKKI suomessa asuvat Australian labradoodlet niin varmasti löytyisi ainakin yli 50. Nyt et tainnut olla kyllä yksi niistä onnekkaista jotka saivat aivot päähänsä.😊

• Anonyymi

No ei vaan... Mä ton aivo homman kirjoitin.. En mä sitä nyt tarkoittanut😆. Sori. Kyllä sulla varmasti aivot löytyy mutta ei ehkä koira tietämystä😝. No kyllä mä nyt silti ajattelin että sä tajuaisit että noita nyt vähän enemmän olisi.... No oli miten oli mä en tarkoittanut tota.. Anonyymi kiittää ja kuittaa🤠🤠

• 3012å

Ei se ole mikään rotu vaan sekarotuinen koira.

• eihuvikseen

Itseasiassa kyseessä on oikea rotu nimenomaan sielä Australiassa. Kun nmiille on se oma rekisterikin jo. Ne koirat joita löytyy suomesta ja ruotsista, eivät ole rekisteröityjä labradoodleja vaan niitä sekarotuisia. Joista taas ei ole takeita minkään, sen allergisoivuudenkaan.

• Ald

Australian Labradoodle on on hyvin siedetty allergiaperheissä. ALD:n suosio kasvaa hurjaa vauhtia. Tällä hetkellä Suomessa on n. 300 yksilöä. Kasvattajia on jo useampia. Lisää tietoa saat käymällä ALD yhdistyksen sivuilla : http://www.australianlabradoodleyhdistys.fi/. Sieltä löydät myös tietoa kasvattajista.

• edcfvgbh

Miksi et ota villakoiraa?
      Sehän se allergiaa vähiten aiheuttava on.
      En itse ainakaan ostas mitään suomalaisten sekotusta,jonka ovat tehneet,koska tietävät saavansa niistä rahaa.Tuskimpa niistä on terveystarkistuksia,ja sukutietojakaan näytettävissä.

• Anonyymi

Ihana mutta harvinainen. Omakin unelma <3

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tää suomalaisten kasvattajien vaatima pakko sterilisointi/kastraatio on kyllä todella erikoinen sääntö. Mikä muu syy taustalla voi olla kuin se että halutaan pitää bisnes muutaman kasvattajan hallussa ja sitä kautta pentuhinnat korkeana? En ostaisi pentua näiltä kasvattajilta. Itse hakisin pennu Ruotsista jossa myös geenipooli on huomattavasti laajempi.

• Anonyymi

Itse asiassa kyse ei ole vain suomalaisista kasvattajista vaan kasvatusta ja sukutauluja valvoo kansainvälinen järjestö.

Pentujen hinta todellakin on mehukas, mutta ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka (sekarotuisesta) maksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa kyse ei ole vain suomalaisista kasvattajista vaan kasvatusta ja sukutauluja valvoo kansainvälinen järjestö.

Pentujen hinta todellakin on mehukas, mutta ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka (sekarotuisesta) maksaa.

Muoti "rotu" josta todellakin saa maksaa järjettömiä hintoja. Ihmiset luulevat sen olevan jotain aivan ihmeellisen ihanaa ja että se on allergisoimaton, mutta ihan tavallinen koira joka saattaa allergisoida siinä missä mikä muu tahansa. Ehkä se on spessua hankkia koira josta saa maksaa maltaita. Samanlaisen saa kun sekoittaa labriksen ja villiksen eikä maksa paljoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muoti "rotu" josta todellakin saa maksaa järjettömiä hintoja. Ihmiset luulevat sen olevan jotain aivan ihmeellisen ihanaa ja että se on allergisoimaton, mutta ihan tavallinen koira joka saattaa allergisoida siinä missä mikä muu tahansa. Ehkä se on spessua hankkia koira josta saa maksaa maltaita. Samanlaisen saa kun sekoittaa labriksen ja villiksen eikä maksa paljoa.

Sukulaisella on Keski-Euroopasta kalliilla tuotu ald joka on kuin oman "kotikutoisen" villis-labukka-lagotto mixin täyssisko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa laskea koiran elinikäinen kustannus. Sen jälkeen hankintahinnalla ei ole juuri merkitystä. Kannattaa tutustua australianlabradoodleen rotuna, jotta faktat ovat tiedossa. Labradoodle on villakoiran ja labbiksen risteytys, australianlabradoole sen sijaan rotu, jossa mukana myös spanielia ja systemaattista jalostusta takana kauan. Karvaa ei todellakaan irtoa, mikään rotu sen sijaan ei ole allergiavapaa, mutta ald hyvin siedetty. Itselläni on ald ja se on aivam ihana koira!

• Anonyymi

Tuolla oli mainittu, että bellinas kasvattaja kusettaa ihmisiä. Myös wonders ald on hyvin kyseenalainen kasvattaja, en voi todellakaan suositella ottamaan sieltä koiraa. Varmaan noita kyseenalaisia on suomessa muitakin. Itsellä koira wondersilta ja olen myös roturyhmissä nähnyt paljon keskustelua kyseisestä kasvattajasta, monilla muilla samoja huonoja kokemuksia kuin itselläni.

• Anonyymi

Näille kommenteille olisi mukava kuulla perusteluja, eikä vain lynkata kasvattajia ilman kontekstia..?

• Anonyymi

Vanha ketju, mutta aiheellinen siksi, että ihmiset edelleenkin luulevat olevan koirarotuja tai sekarotuisia jotka allergiaperheeseen sopivat. Kannattaa tsekata allergiayhdistysten sivuja. Allergiavapaata koirarotuja / sekarotuisia ei nimittäin ole, ja niissä "vähemmän allergisoivissakin" on isoja eroja eri koirayksilöiden välillä.

Allergia.fi: "Allergiavapaita eläinrotuja ei ole, vaan kaikki kissat ja koirat rotuun katsomatta voivat aiheuttaa allergiaa. Allergeenit eivät ole eläimen karvoissa, vaan hilseessä ja eritteissä. Eläimen pesu ei vähennä allergeenisuutta".

Sukulaisperheessäni on kaksi bichon frisé -rotuista joista toinen aiheuttaa allergiaoireita muutamalle perheenjäsenelle ja toinen ei. Luovutko rakkaasta perheenjäsenestä vai jatkatko oireiden kanssa?
      Sisarukseni hankki rahallisesti arvokkaan aussi labradoodlen joka "taatusti" on allergiavapaa, mutta kas kummaa kun veljeni ja yhden lapsista allergiaoireet ovat niin pahat, että koirasta on mahdollisesti luovuttava.

Kumpi parempi, koira vai astmapiippu?
      Itse valitsisisin astmapiipun jos koirani olisi ollut jo vuosia perheenjäseneni, mutta pennusta olisi pakko luopua vaikka kamalaa sekin.

• Anonyymi

Astmaa ei kannata valita. Se on kamala.

• Anonyymi

Me jouduttiin antaan Hollannista hakemamme ald pois kun omat allergia oireet yllättäe puhkesi ja nopeesti paheni. Koira ehti olla meillä 3 vuotta. Iso itku ja suru.

• Anonyymi

Villakoira tai bichon frise viikottain pestynä on parempi vaihtoehto, mutta niillekin voi olla allerginen, etenkin pentukarvan hilseelle ja syljelle. Ja noissa labradoodleissakin on vielä eroa turkissa ja sitä kautta hilseessä, myös siinä, miten turkki trimmataan jos trimmataan, joten mieluuummin bichon tai villakoira. Minä olen koira-allerginen ollut vauvasta asti 40 vuotta, mutta silti on voinut olla noita molempia koirarotuja monta kerralla perheessä, kolmannesta villakoirasta sain pentuaikana oireita, muuten en koskaan. Allergiaverikokeissa näkyy edelleen allergiaa, Prickissä myös, mutten saa mitään näkyviä oireita enää, ja astma minulla on hyvässä hoidossa. Eli pestävä ja saksilla trimmattava rotu voi sopia paremmin allergiselle, kun pohjavillakin on vähäisempi eikä hilsettä hyvällä ruokavaliolla välttämättä ole pölisemässä ympärillä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3940
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      80
      2049
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      908
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      818
    Aihe