Yliopistosta ammattikorkeaan

Meuhkanen

Hei!
Olen opiskellut nyt jonkin verran varhaiskasvatuksen opintoja Tampereen yliopistossa. Kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, ettei yliopisto ole minun juttuni ja olen miettinyt vaihtoa ammattikorkeakouluun sosionomin koulutukseen, sillä myös sitä kautta voin saada lastentarhanopettajan pätevyyden. Pystyykö noita yliopisto-opintoja jollain tavalla hyväksilukemaan ammattikorkeakouluun siirryttäessä?

6

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lastentarhanopettaja

Kyllä pystyy hyväksilukemaan. Mutta muistathan että sosionomi ei saa esiopetuspätevyyttä, vain lastentarhanopettajanpätevyyden Pienten ryhmässä.Palkka on vain 200€ enemmän kuin tavallisella lastenhoitajalla. Miksi ihmeessä jätät paikan yliopistossa, kun saat sieltä paremman koulutuksen ja tulevaisuudessa paremman palkan kuin vain sosionomi, joka ei saa opettaa eskareita. Kasvatustieteiden kundina pystyt olemaan myös päiväkodin/yksikön johtaja, sosionomina korkeintaan pienen ryhmän esimies ta tiimivastaava.

• YÖKShallintotyölle

Ei kaikki halua olla esimiehiä tai johtajia ... Meitä on paljon, joiden mielestä esimiehen työ on tylsää koiranhommaa, ja jotka halutaan tehdä töitä nimenomaan lastentarhanopettajina.

Nyt ainakin musta tuntuu just tältä, ja jos mieli joskus muuttuu niin ainahan voi sitten joskus opiskella lisää.

• Meuhkanen

Nimenomaan lastentarhanopettajaksi haluan.

Ap

• Meuhkanen

Up!

• Meuhkanen

Up

• Miikumaaku

Niin lastentarhanopettajana voit toimia sosionomia, mutta et eskariopettajana!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2756
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1194
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      999
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      62
      995
    5. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      82
      921
    6. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      917
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      102
      852
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      728
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      694
    Aihe