4G-modeemi ei toimi oikein

1000ping

Ostin noin viikko sitten HUAWEI B315s-22 4g modeemin ja Elisan 100megasen 4g liittymän siinä toivossa, että saisin vakaamman yhteyden kuin jakamalla nettiä puhelimesta (Elisa 4G 50Mbit/s).

Asia ei kuitenkaan toimi kuten sen luulisi. Puhelimesta nettiä jakaessani speedtest.net näyttää DL: ~35, UL: ~20. Ja modeemi: DL: ~6, UL: ~0.1.

SIM-kortteja on kokeiltu ristiin molemmissa laitteissa, DL ja UL nopeudet olivat samaa luokkaa. Missä vika ja mitä tehdä?

17

2780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimiiparemmin

      Kannattaisiko ottaa kiinteä yhteys

      • Anonyymi

        W10 kanssa paljon ongelmia nettimokkuloiden kanssa, että ne ei toimi.


    • ellun-kana

      Kelaa romujesi kanssa sinne Elisalle kysymään, turha täällä on ihmetellä.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, sillä ettehän te kädettömät tunarit osaa muita neuvoa, kun ne teidän omatkin romut on säädetty ihan miten sattuu.


    • fsaah

      Jos nyt vaikka ihan ensimmäisenä lukitset sen modeemin 4g-verkkoon. Ja sitten tutkit modeemiohjelmiston antamia verkon laatua kuvaavia lukemia, ja etsit huushollista sellaisen paikan, jossa verkko on paras (häiriötä vähän).

      • Suosittelisin tekemään juuri näin! :)

        Pääset tekemään 4G -verkkoon lukitsemisen näin:
        1. Yhdistä jokin laitteistasi reitittimen yhteyteen, avaa selain ja kirjaa sivulle laitehallinan osoite: http://192.168.100.1
        2. Käyttäjätunnus & salasana hallintaan ovat oletuksena: admin
        3. Valitse asetusten valikosta "Internet" -> Asetukset -> Modeemi -> Mobiiliverkkoasetukset
        4. Pääset tämän jälkeen vaihtamaan "Automaattinen" -asetuksen "4G" lukitukselle

        Moona / Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi


      • Anonyymi

        No siinähän tuli ohje modemin asetuksiin, se tietenkään ei auta w10 wifi ongelmiin tai siihen jos verkko on kiireinen.

        Kantaman reunalla tietysti hidastuu. ja jos w10 on kovakrvainen, vaihka niin että Ms päivittäny ajurin joka ohjaa wifi singnaalin väärään antenni pistokkeeseen kuin joissakin HP koneissa on tapahtunut.
        Koneen vieressä kännykkä singnaali riittää. mutta ei 5m pääsä modemiin.

        Windowsin viat on yleensä nitä mistä muita laitteita syytellään!


    • Kfldkfkd

      Jos parhaan mahdollisen yhteyden haluaa, niin suuntaava ulkoantenni!
      Minulla on tuollainen sauniksen liittymässä ja yhteys on jopa vakaampi kuin mitä aikoinaan adsl oli. Plus että paljon nopeampi.

      • adslvikainenollut

        Miten voi olla vakaampi kuin adsl, kun adsl (kunnossa ollessaan) on vakaa kuin kallio? Ei katkeile ja nopeusvaihteluita ei esiinny ollenkaan.

        Jotenkin tuntuu erikoiselta että tätä vakaammaksi voi vielä päästä, etenkään 4Gllä? ADSLllässä on ollut varmasti vikaa, usein vikana on paska päätelaite joka jumahtelee tai muuten vain kettuilee. Ostaa esim. Ciscon IOS pohjaisen niin ongelmat loppuu päätelaitteen osalta siihen.


      • vakaaontaivakava

        Siitä on kai kohta kymmenen vuotta kun kuparit kerättiin pois, joten pirun vakaa on nykyään.


      • Anonyymi

        Jos on oma ulkoantenni, niin se ei saa kuitenkaan lähettää tehokkaammin kuin ilman erillistä antennia oleva laite, laki määrää suurimmat lähetystehot kaikille radiolaitteille ja taajuuksille.

        Voi olla laitonta jos antenni tehostaa lähetystehoa.


    • Anonyymi

      Minulla on ollut neljä vuotta samainen Modeemi. Nyt pätkii ja ei tahdo päästä nettiin. Sain Elisasta soiiton ja miten kirjautua tuolle http://192.jne sivulle hallintaan, mutta en pääse alkua pidemmälle. Ei hyväksy kirjautumista eikä myöskään tuota admin salasanaa?

      • Anonyymi

        Resetoi modeemi, joku reikä mihin pitää tikulla painaa niin ja niin monta sekuntia, luultavasti. Kytke tätä ennen modeemi irti koneesta, jos on siinä piuhalla kiinni, mutta modeemissa pitää olla virta päällä.

        Resetoinnin jälkeen pitäisi oletussalasanan/tunnuksen toimia.

        Minulle möivät käytetyn modeemin uutena DNA:lta, piti tehdä noin, kuvatulla tavalla.


    • Anonyymi

      Mulla on kaksi uutta konetta ja Hawei mokkula/ 10 yhteydelle Telian yhteydellä HP ja Lenovo ei ole ollut ongelmia päivityksissä tai yhteyksissä ja täällä Ahvenanmaallakin toimii loistavasti

    • Anonyymi

      Minulla auttoi kyseisen modeemin kanssa liitännän lukitseminen 3G tasolle. Pätkiminen loppui ja nopeus on ainakin minulle riittävä.

    • Anonyymi

      Vaikka operaattorit mainostaa 4G ja 5G yhteyksien nopeuksia, niin kyllä nopeuksiin vaikuttaa paljonko alueella on samojen yhteyksien käyttäjiä ja mitä enemmän, niin sitä hitaampi on nopeus, koska kaikki samaa yhteyttä käyttävät jakavat yhteyden keskenään,
      Siksi langaton verkko on aika ajoi hidas.

    • Anonyymi

      Pelkästään Elisan mainitseminen riittää nykyään syyksi hitaisiin yhteyksiin, kun ei toimi, niin ei toimi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe