Jos kesälomani alkaa 25.7. ja samoin myös äitiysrahakauteni alkaa tuolloin, niin menetänkö rahaa kun nuo "alkavat päällekkäin"? Kesälomaa on kertynyt 10päivää sillä, aloitin syksyllä uudessa osa-aikaisessa 12h/vko työpaikassa...
kiitos jos etukäteen vastauksista, olen ihan pihalla Kela-asioiden kanssa ja tuntuu ettei heiltä saa SELVÄLLÄ SUOMEN KIELELLÄ neuvontaa vaan heillä on ihan oma kelan byrokratia-kieli käytössä;(
kesäloma ja äitiysraha
3
163
Vastaukset
- helpolehyvä
Siirrä kesälomasi pidettäväksi myöhemmin sovittavana ajankohtana. Työnantajasi yrittää ilmeisesti saada sinut pitämään vuosilomasi päällekkäin äitiyslomasi kanssa, jolloin se säästäisi vuosiloma-ajan palkan, jos se maksaa sinulle jo palkkaa äitiysloman ajalta. Ethän ole samaan aikaan vuosilomalla ja äitiysvapaalla vaan vain jommallakummalla.
P.S. Työpaikan luottamusmieheltä tai liitosta saat apua. - helpkiitos
Kiitos vastauksesta. Työnantaja ei maksa palkkaa äitiysloman ajalta minulle, ainakin niin minulle pomo sanoi aikaisemmin....=( olen itse sopinut tuon ajankohdan kun luulin et äitiysloman ajankohdan voi itse päättää, mut ilmeisesti sitä ei voi aloittaa myöhemmin kuin mitä kela määrää, vain aikaistuksessa on joustovaraa....helvetti että ärsyttää=(
- Petu_
Taitaa kysyjän tapauksessa olla parasta pyrkiä saamaan lomakorvaus.
"Keskipäiväpalkkaan perustuva vuosilomapalkka
Muun kuin viikko- tai kuukausipalkalla työskentelevän sellaisen työntekijän vuosilomapalkka, joka sopimuksen mukaan työskentelee vähintään 14 päivänä kalenterikuukaudessa, lasketaan kertomalla hänen keskipäiväpalkkansa lomapäivien määrän perusteella määräytyvällä kertoimella:"
"Lomakorvaus työsuhteen aikana
Edellä 8 §:n 1 momentissa tarkoitetulla työntekijällä on oikeus saada lomakorvauksena 9 prosenttia tai, jos työsuhde on jatkunut lomakautta edeltävän lomanmääräytymisvuoden loppuun mennessä vähintään vuoden, 11,5 prosenttia hänelle lomanmääräytymisvuoden aikana työssäolon ajalta maksetusta tai maksettavaksi erääntyneestä palkasta lukuun ottamatta hätätyöstä tai lain tai sopimuksen mukaisesta ylityöstä maksettavaa korotusta. Jos työntekijä on ollut estynyt tekemästä työtä äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainvapaan vuoksi, lomakorvauksen perusteena olevaan palkkaan lisätään poissaolon ajalta saamatta jäänyt palkka siten kuin 12 §:n 2 momentissa säädetään."
http://www.satakunta.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171052124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102649Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2242138Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231943- 721130
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491114Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59989- 172950
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77939Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin1905