Eli, tyttöystäväni olisi muuttamassa suomeen. Kummin olisi helpommin, yrittää hakea oleskelulupaa sen maasta käsin vai sitten kun hän tulee suomeen? Kauhea stressi :(
Entä kävisikö syyksi että hän tulisi asumaan minun kanssani ja sitten hankkisi opiskelu paikan ja sen kautta sitten se oleskelulupa opiskeluun? Ei mitään hajua tälläisistä jutusta >.<
Onko kellään kokemusta? Tai hakemus mennyt läpi muilla syillä kun opiskelu/työ/perhesuhteet?
Kiitos
Ps. Tyttöystäväni ei ole EU:n kansalainen
Tarvitsen apua ja miksi ei kokemuksia muilta
7
220
Vastaukset
- Rose444
Hei, minulla melkein sama ongelma johon tarvitsisin ohjeistusta. Minulla on poikaystävä joka ei ole EU:n kansalainen. Tarkoituksenamme on aloittaa elämä Suomessa yhdessä.
Emme ole naimisissa joten oleskelulupaa täytyy hakea seurustelusuhde nimellä. Emme ole asuneet 2 vuotta yhdessä, koska siihen ei ole ollut vielä mahdollisuutta. Kuinka helposti oleskelu luvan saa seurustelusuhteen perusteella? Tarkoituksena on mennä myös naimisiin myöhemmin :)
Olisi myös mukava kuulla kannattaako oleskelulupaa hakea hänen kotimaassaan vai sitten täällä Suomessa?
Ps. Yksi stressaantunut täälläkin! :') - Viraston.akat
Ulkomaalaisen naisen vaikea saada oleskelulupaa, ulkkis miehet saa helpommin. Syytä en tiedä.
- jnjnkknjökjbh
Ota paljon valokuvia, jossa olette todistettavasti ulkomailla käsi kädessä.
Hommaa 100000e käteistä rahaa. - Rose444
Hei! Tietääkö kukaan, että voidaanko mennä hänen vierailuaikana naimisiin ja sen jälkeen hakea oleskelulupaa perhesiteellä? Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia :)
- oleghjjh
Naimisiin voi mennä kun molempien paperit kunnossa.
Sinulla ei ole.
Tuskin tuleekaan.
Laita vain rahasi Natashalle.
Ota vaikka ensin yksi pikavippi. - Rose444
Anteeksi vain mutta tarkoitukseni on muuttaa miehenkanssa yhteen, joten ei ole syytä "natashalle rahaa antaa" ystävällisesti pyysin toisten kokemuksia, mutta se taisi olla liikaa pyydetty, koska ei voi ystävällisesti vastata :\ ja enköhän tiedä onko omat paperini kunnossa vai ei...
Itse kirjoitin toisen keskusteluun koska itsellä samanlaisia pohdintoja ja kysymyksiä päässäni, joten en ala täällä ottamaan vastaan ilkeitä kommentteja enkä riitelemään
Ps. Aloittajalle tsemppiä ja toivottavasti kaikki järjestyy! :) - Marjaana35v
Olettepa melko tyhmiä, kun tulevan sossuelätin kaa haluutte naimisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004937298- 2272578
- 262561
- 1581864
- 1141748
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621148IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41135- 741133