Hei!
Olen viime aikoina innostunut luonnonsuojelusta ja kestävästä kehityksestä katsottuani näihin liittyvää luontodokumenttisarjaa. Haluaisin tehdä oman osuuteni planeetan hyväksi, ettemme ihan niin nopeasti tuhoaisi tätä pikku palloa.
Olen alkanut panostaa aiempaa enemmän kierrättämiseen ja siihen liittyen onkin mielessä jo jonkin aikaa pyörinyt kysymys: Miksi esim. kierrätettävät lasi- tai kartonkitölkit on hyvä huuhdella ennen pois heittämistä? Onko se siksi että jätehuollon laitoksessa työntekijöiden mielestä on "ihan ällöä" käsitellä esim. niitä tonnikalapurkkeja joihin on vähän jäänyt haisevia jämiä? Vai onko tähän olemassa jokin järkeen perustuva selitys, miksi näin tulisi toimia? Toisin sanoen johtuuko kehotus huuhdella kierrätysmatskut ihmisten turhamaisuudesta vai onko siihen olemassa järjellinen syy? Jos siihen on olemassa jokin järkeen perustuva selitys niin voisin harkitakin alkaa noin tekemään :D
Eipä mulla muuta, ehkä joku, jolla on enemmän tietämystä aiheesta osaa vähän valistaa :)
Kierrättäminen
Onnivalveutunut
6