Niin, millä saisi katsottu wmv-videoita? Saako Totemiin liitännäistä tai onko joku ohjelma olemassa?
Millä katsoa wmv:t?
11
1611
Vastaukset
- K. Scheit
Noin tyhmä ihminen ei ansaitse vastausta.
- harmaahurtta
Noin tyhmä ihminen ei ansaitse kirjoitusoikeutta tänne palstalle.
- toimia
VLC is an open-source and cross-platform multimedia player for various audio and
video formats (MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX, mp3, Ogg, etc.) as well as DVDs,
VCDs, CD audio, and various streaming protocols.
VLC is also a streaming server with transcoding capabilities (UDP unicast and
multicast, HTTP, etc.) mainly designed for high-bandwidth networks.
For more information, have a look at the web site.
The VideoLAN team
http://www.videolan.org/
Mandrakeen VLC:n voi hakea URPMI:lla , mukana tulee melkoinen kasa tarvittavia lisä paketteja .
Tuolta linkistäkin sen voi noutaa (source ?). - mplayer
Kyllä mm. mplayer näyttää wmv-tiedostoja. Lataa vain tarpeelliset codekit.
Eli onnistuu varmasti myös xine/totemilla.- sss
Totemilla oon katsellut, laitoin joskus multimediakoodekkeja, nimi oli w32codecs, tms...
- aa/
Vastaus riippuu wmv:n muodosta.
Vanhempia wmv- codec:eja toistetaan ffmpeg:n avulla.
Lähes kaikki video-soittimet käyttävät ffmpeg:iä.
Wmv9:ää voi tällä hetkellä toistaa vain Mplayer-projektin sivuilta löytyvällä .dll- codecilla, ja ainoastaan x86-prosessori-arkkitehtuurilla.
Itse käytän Xine -soitinta.
Kuuluisa "DVD Jon" onnistui toistamaan WMV9:ää VLC:llä, mutta ei ole julkaissut löydöksiään, joten
kysymys ei ole ollenkaan tyhmä.- T.K.
Vaikka tämä näyttääkin olevan tarjolla vain tälle systeemille, niin se toimii muissakin:
http://packman.links2linux.de/?action=046
Kun tämän asentaa, mplayer soittaa mm. WMV, WMA ja MOV -tiedostoja.
Jollei tämä toimisi, saa packmanin muilta sivuilta varmasti sellaisen, joka toimii. - aa/
Kopiosuojattua (pornoa) ei tietääkseni pysty soittamaan.
Streamaus-protokollien tilannetta en ole seurannut.
Selaimen sisällä pyöriviin tarvitsee MPlayerin.
Niin Totem on Gnome-etupää joko GStreamerille tai Xinelle. Codecit joutuu säätäämään Backendistä, eli xinestä tai Gstreameristä.
Totemin kanssa lue Xinen manuaali.
Kiitokset kaikille. Xinellä rupes heti pelittämään. Kokeilen noita muita juttuja sitten paremmalla ajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522