Millä katsoa wmv:t?

exergy

Niin, millä saisi katsottu wmv-videoita? Saako Totemiin liitännäistä tai onko joku ohjelma olemassa?

11

1611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K. Scheit

      Noin tyhmä ihminen ei ansaitse vastausta.

      • Siis ei onnistu mitenkään vai?


      • exergy kirjoitti:

        Siis ei onnistu mitenkään vai?

        mplayer on muistaakseni soittanut niitäkin.


      • harmaahurtta

        Noin tyhmä ihminen ei ansaitse kirjoitusoikeutta tänne palstalle.


    • toimia

      VLC is an open-source and cross-platform multimedia player for various audio and
      video formats (MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX, mp3, Ogg, etc.) as well as DVDs,
      VCDs, CD audio, and various streaming protocols.

      VLC is also a streaming server with transcoding capabilities (UDP unicast and
      multicast, HTTP, etc.) mainly designed for high-bandwidth networks.

      For more information, have a look at the web site.

      The VideoLAN team
      http://www.videolan.org/

      Mandrakeen VLC:n voi hakea URPMI:lla , mukana tulee melkoinen kasa tarvittavia lisä paketteja .
      Tuolta linkistäkin sen voi noutaa (source ?).

    • mplayer

      Kyllä mm. mplayer näyttää wmv-tiedostoja. Lataa vain tarpeelliset codekit.
      Eli onnistuu varmasti myös xine/totemilla.

      • sss

        Totemilla oon katsellut, laitoin joskus multimediakoodekkeja, nimi oli w32codecs, tms...


    • aa/

      Vastaus riippuu wmv:n muodosta.
      Vanhempia wmv- codec:eja toistetaan ffmpeg:n avulla.
      Lähes kaikki video-soittimet käyttävät ffmpeg:iä.
      Wmv9:ää voi tällä hetkellä toistaa vain Mplayer-projektin sivuilta löytyvällä .dll- codecilla, ja ainoastaan x86-prosessori-arkkitehtuurilla.
      Itse käytän Xine -soitinta.
      Kuuluisa "DVD Jon" onnistui toistamaan WMV9:ää VLC:llä, mutta ei ole julkaissut löydöksiään, joten
      kysymys ei ole ollenkaan tyhmä.

      • T.K.

        Vaikka tämä näyttääkin olevan tarjolla vain tälle systeemille, niin se toimii muissakin:

        http://packman.links2linux.de/?action=046

        Kun tämän asentaa, mplayer soittaa mm. WMV, WMA ja MOV -tiedostoja.

        Jollei tämä toimisi, saa packmanin muilta sivuilta varmasti sellaisen, joka toimii.


      • aa/

        Kopiosuojattua (pornoa) ei tietääkseni pysty soittamaan.
        Streamaus-protokollien tilannetta en ole seurannut.
        Selaimen sisällä pyöriviin tarvitsee MPlayerin.

        Niin Totem on Gnome-etupää joko GStreamerille tai Xinelle. Codecit joutuu säätäämään Backendistä, eli xinestä tai Gstreameristä.
        Totemin kanssa lue Xinen manuaali.


    • Kiitokset kaikille. Xinellä rupes heti pelittämään. Kokeilen noita muita juttuja sitten paremmalla ajalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe