Seksi pelottaa

Pelkään

Olen 14 vuotias tyttö ja mulla on paha ongelma. Mulla on poikaystävä jota kohtaan mul on tosi vahvoja tunteita. Hän on mulle tärkein maailmassa. Ja tällä hetkellä tuntuu et sen kans voisi viettää vaikka koko loppu elämäsä. Kaikki pitäs olla tosi hyvin. Mut yks ongelma siltiki löytyy. Seksi, tai no seksin puute. Mun poikakamu on mua 3 vuotta vanhempi ja menettäny poikuutesa jo aikoja sitte. Ja mähän oon yhä neitsyt. Ollaan seurusteltu nyt puol vuotta ja poikaystäväni on ruvennu haluamaan seksiä ihan koko ajan. Oon sanonu sille, et mä en oo valmis vielä pitkiin aikoihin ja se aina vastaa et
Ihastuminen, seurustelu ja lopulta seksi kuuluvat elämään ja aikuistumiseen. Ja että seksi kuuluu parisuhteeseen. Sillä on aina tosi kovia yrityksiä, käsi vipeltää paidan alla ja housussa ja sit mä torjun sen kuitenkin joka kerta. Sitten hermostun kun se ei usko joka sitte johtaa riitaan. Onkohan mussa joku vika kun en vaan halua seksiä? En halua näyttää mun poikaystävälle edes rintojani. En oo valmis vielä pitkiin aikoihin noihin seksipuuhiin. Oonkohan koskaan? Tuntuu että muutkin ikäiseni harrastavat jo seksiä, mut mua se vaan pelottaa, en pysty siihen, enkä edes halua sitä. On ruvennu pelottamaan myös se että poikaystävä jättää jos en harrasta sen kanssa seksiä. Miten saisin nuo seksipelot pois? Ja miten minustakin tulisi seksuaalisesti halukas? Tämä asia todella vaivaa. Ei voida olla poikaystävän kanssa ees samassa sängyssä ilman et sen käsi menee mun housuun, enkä aina kehtaa sanoa ees että inhottaa. Oonko jotenkin epänormaali jos en haluakaan koskaan seksiä? Mua oikeestaan ihan ällöttää miehen karvanen muna omassa suussa, vaikka se oiskin oman poikaystävän! En ole myöskään lesbo tai bi, vaan ihan hetero! Voisiko poikaystävän painostus olla syynä siihen että ajatuskin seksistä on ruvennu inhottamaan? Entä voiko teidän mielestä seksitön rakkaussuhde toimia? Vai kuuluuko seksi aina rakkauteen?
En kyllä välttämättä vielä rakasta poikakamuani, mutta ainakin välitän tosi paljon, enkä halua erota. :(

14

1116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvatus

Älä anna, ei ole mikään kiire.
      Jos kundikaverillasi on noin himokiire, niin hän hävetköön.
      Odota sitä oikeaa, jonka kanssa tuntuu sinustakin siltä, että aika on oikea.
      Vonkaajateinipojat voit lempata sen sileän tien.

• vastuu

vielä vaan.Jos hän uhkailee sinua jättämisellä niin sehän tarkoittaa että hän on sinun kanssa vain seksin takia.Muista että päätökset omasta elämästä tässä suhteessa teet yksin sinä.Jos seksi ei sinun mielestä ole vielä ajankohtaista niin silloin se ei ole.Olen yli kolmekymppinen mies ja tiedän kyllä mistä puhun,minäkin olen ollut 17 vuotias poika.Pelkoja on meillä kaikilla,noi sinun pelot poistuu ajan kanssa.Muista että ikäisesi saattavat liioitella tekemisiään.Sinulla ei ole mitään kiirettä seksin suhteen etkä ole epänormaali vaan on hyvä että kysyit asiaa ja toivottavasti tämä sinua auttoi.Sitten vielä yksi juttu,mietippä kummanko suussa niitä karvoja enemmän on kun sitä suuseksiä harrastetaan.?!

• nainen23

Hei,

On hienoa, että mietit noita asioita. Kuten muutkin tässä ovat sinua neuvoneet, niin kannattaa odottaa sitä oikeaa hetkeä kun tuntuu siltä että olet valmis. On aivan normaalia, että seksi ja kaikki mitä siihen liittyy kuulostaa ja tuntuu pelottavalta. Onhan se aivan uusi asia ja se vie aikaa totutella asiaan. Kyllä Sinä vielä jossakin vaiheessa haluut seksiä, et ehkä nyt et ehkä vielä vuoden päästä..mutta jossakin vaiheessa se tulee eteen ja silloin se on hieno asia. Kyllä sinä vielä tulet olemaan seksuaalisesti halukas, älä yhtään pelkää että kävisi toisin.

Poikaystäväsi on siinä asiassa oikeassa, että terveeseen parisuhteeseen kuuluu seksi ja se on yksi tärkeimmistä asioista..sillä jos se sujuu sujuu muutkin asiat paljon paremmin. Toki on parisuhteita olemassa, jotka toimivat myös vähemmällä seksillä...mutta en usko että on yhtään sellaista parisuhdetta, jossa oltaisiin kokonaan ilman.Seksi on hieno asia, kun siitä oppii nauttimaan...ja se ei käy ihan hetkessä. Ei ole mitään ihanampaa kuin se että rakastamasi ihminen hyväilee sinua jokapuolelta ja saa sinut nauttimaan ja tuntemaan mielihyvää.

Neuvoisin sinua puhumaan asiasta poikaystävällesi, siis että simua oikeasti pelottaa ja kerro myös hänelle että et pidä siitä että hän työntää kätensä sinun housuihin. Sano hänelle että sinä teet aloitteen sitten kun sinä olet valmis. Tartut esim. häntä kädestä ja viet hänen lämpimät kädet rinnoillesi ja siitä sitten alaspäin..jos vaan siltä tuntuu.

Poikaystäväsi on kuiteskin siinä iässä, että hänen hormooninsa jylläävät täydellä teholla ja on aivan normaalia että hän haluaa sinua. Miehillä on tarve päästä purkamaan paineita. Jos et itse ole vielä valmis, niin kuulostaisiko mahdottomalta ajatukselta että voisit silti tyydyttää poikaystäväsi vaikka itse et halua seksiä? Voisit tarttua häntä peniksestä ja tyydyttää hänet käsilläsi....ja tuo että ajatus siitä että miehen penis olis suussasi..tiedän tunteen. Muistan kun itse olin sinun ikäisesi, niin ajattelin että en koskaan ota mieheltä suihin...mutta toisin kävi..ja vieläpä sillein että pidän itse siitä..Ja toki vaadin myös mieheltä sitten vastapalvelusta...elikkä nuolemista. Ajatus voi nyt tuntua vieraalta, mutta kyllä se kypsyy ajanmyötä...Ja toisaalta jotkut eivät koskaan opi pitämään siitä, meitä kun on joka lähtöön.

Mutta toivotan sinulle onnea jatkossa ja älä stressaa liikaa tästä asiasta..kyllä kaikki järjestyy. Jos poikaystäväsi todella välittää sinusta, hän ymmärtää sen että et ole vielä valmis eikä myöskään painosta sinua...mutta muista myös miltä hänestä tuntuu, kun paine on kova.

Lycka Till!

• meghan

Poikaystäväsi pitäisi osata antaa sinulle aikaa, jos tosiaan sinusta välittää.

Vaikka seksi kuuluu nimenomaan parisuhteeseen, olet kuitenkin vielä 14-vuotias. Suomessahan suojaikäraja on 16-vuotta. Ei poikaystäväsi saisi painostaa sinua, jos kerran et ole valmis. Jos hän välittää, hän osaa ottaa sinun tunteesi huomioon, eikä painosta sinua.

Puhu tästä sekä painostamisesta. Ikävä tosiasia on se, että jos hän jättää sinut pelkän seksin puutteen takia, hän ei ole edes arvoisesi.

• Sanon suoraan että kun luin tekstisi, lausuin kyllä ääneenkin pari valittua samaa... Äärimmäisen epätavallista minulta. Näytin tekstisi myös eräälle miespuoliselle kaverille ja aika rankkaa tekstiä häneltäkin kuului.

Selkokielellä: Ensinäkin en usko että poikaystäväsi todella rakastaa sinua jos kerran on koko ajan vonkaamassa. Tai korjataanpa hieman, hän saattaa jopa pikkasen rakastaa mutta ei takuulla kunnioita sua ollenkaan. Melkein sanoisin ettei hän (enää) ole kuin neitsyytesi perässä ja sen saatuaan ottaa hatkat. Monille on käynyt niin.

Hyvässä seurustelusuhteessa edetään niin ettei kumpaakaan painosteta. Lisäksi olet hyvin nuori (vaikka se ei tuossa iässä siltä tunnukaan) joten täysin ymmärrettävää ettet halua seksiä. Kunnioitan sinua siksi, että uskallat myös sanoa sen, sillä monet tytöt menee sänkyyn juuri poikaystävän painostuksen takia ja katuvat katkerasti myöhemmin.

Vastatakseni suoraan kysymyksiisi: Älä yrittää karkottaa seksipelkoasi vaan odota rauhassa, kun olet valmis, tiedät sen kyllä. Enkä usko ettet koskaan haluaisi seksiä, et vain nyt ole valmis. (Ja hyvä niin.) Seksitön rakkaussuhde voi toimia, oikein hyvin vieläpä, mutta suostuuko poikaystäväsi siihen onkin eri asia. Jos ei, suosittelen heittämään hyvästit hänelle, hän ei ole sun, sun rakkauden, kunnioituksen, luottamuksen eikä takuulla neitsyyden arvoinen. Neitsyys on arvokkain asia minkä nainen voi miehelle antaa, siksi siitä ei kannata luopua ennen kuin oikean ihmisen kohdalla. Muussa tapauksessa tulee katumista 100 % varmuudella.

Luulosi että kaikki 14 vuotiaat ovat aloittaneet seksielämänsä on myöskin turha, eivät varmasti ole. Sitä paitsi, eihän muiden päätökset pitäisi sinuun vaikuttaa, eihän? Ole rohkeasti oma itsesi äläkä suostu painostukseen, pidä omanarvontuntosi ja itsekunnioituksesi äläkä taivu. =)

Loppuun eräs muistutus eräästä tähän hyvin osuvasta sananlaskusta: "Menetettyä viattomuutta ei enää takaisin saa." Muistakaapa tuota rakkaat nuoret ennen kuin teette jotakin harkitsematonta. =)

• leon

täysin samaa mieltä..

Tiedän, ettei (tuleva) kultani painostaisi minua mihinkään.. ja se on tärkeä tietää. Minäkään en nimittäin siihen olisi vielä valmis.. vaikka ikää löytyykin melkein kolmisen vuotta enemmän kun sinulla.

Epäilen hieman poikaystäväsi motiiveja.

• Aphrodite

Sinun ei tarvitse olla seksuaalisesti halukas. Vaikuttaa, että et tunne oloasi turvalliseksi poikaystäväsi seurassa. 17-vuotiaat pojat ovat usein hyvinkin himokkaita ja jo sen ikäisiä, että odottavat suhteelta muutakin kuin kädestä pitämistä. Ehkä voisit katsella toistaiseksi vielä omanikäisiäsi poikia? Uskon, että halusi heräävät, kun vierelläsi on turvallinen ja aidosti sinusta välittävä poika, joka kohtelee sinua hellästi ja kunnioittavasti. Tee nyt ainakin selväksi poikaystävällesi, että et ole vielä valmis seksiin. Kerro, miltä sinusta tuntuu, ja kysy, olisiko mahdollista, että hän voisi olla painostamatta. Seksielämän voi aloittaa etenemättä itse yhdyntään asti, hyväilemällä toista ensin vaatteet päällä ja pikku hiljaa etenemällä siihen tahtiin kuin hyvältä tuntuu. Muista, että et ole koskaan velvollinen tekemään mitään, mitä et tahdo. Toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaasi. Seksi ei ole elämän päätarkoitus, mutta hyvässä suhteessa se on ihanaa ja kruunaa kahden ihmisen välisen rakkauden. Ja vielä, tunnen 20-vuotiaitakin neitsyitä, joten sinulla ei ole mikään kiire. :)

• päivi

seksi pelottaa alusa enemmän toisia vähemmän joiotakin koko iän mutta eihän seksin tatvitsekaan pelottavaa ollakkaan..seksi vois olla iohan kiva kokemus kunhan muuistaa sen kondomin ettei mitää tauteja saa eikun kokeilemaan:)

• Poikaystävä

miks kirjotat keskusteluun sun seksi pelosta? Ja tiedoks oon sun poikaystäväs..Puhuisit mulle enemmän siitä asiasta.

• päivi

mä en oo sun poika ystävä et tiedox vaan jurtti!!

• exel

Saat ihan itse päättää siitä milloin seksiin ryhdyt. Ei pahalla mutta jätkäkamultasi on erittäin törkeää painostaa sinulle. Älä tee hänen mielensä mukaan vaan omasi. Ja todellakaan jokainen ikäisesi ei harrasta seksiä. tarvitset vaan aikaa. Ja jos jätkäsi ei kestä sitä niin anna hänen olla. Ei sinun tarvitse kestää painostusta. Kyseessä on kumminkin iso asia. Ota vaan ihan rauhallisesti.

• mies 25

pidä jalat ristissä niin kauan kun olet omasta mielestä valmis seksiin..Eli jatka samaan malliin :)

• Penni

Kerro poikakamullesi että haluat ekaksi avioliittoon hänen kanssaan kuin
      seksisuhdetta. Etkä halua olla vain harjoituskappale. Samalla näet että
      rakastaako ja odottaako poikaystäväsi sinua!

• Sabriina-teininoita

melkein kaikki pojat ovat tuossa iässä seksiin taipuvaisia.Tytöt eivät niinkään mutta se kuuluu aikuistumiseen.Aikaa sinä vain tarvitset.Jos hän jättää sinut sen takia hän ei ole välttämättä tykännyt sinusta paljon.Tai sitten hän on ollut kanssasi vain seksin takia.Mutta hei!!!Älä nyt ainakaan sänkyyn mene jos et sitä itse halua!Odota kunnes tunnet että olet valmis siihen.:) Onnea jatkoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      56
      2551
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1692
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1650
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1535
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1518
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1208
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1061
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1012
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1002
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      964
    Aihe