Korjaus vai hylkäys?

Sormi_suussa

Minulla on 3–4 vuotta vanha monitoimilaite Canon Pixma MG5350, jonka ominaisuuksiin, toimintaan ja kuvanlaatuun olen ollut tyytyväinen. Nyt laite on alkanyt yskiä väritulostuksessa: osa väreistä jää tulostumatta ja tulosteet ovat sen myötä käyttökelvottomia. Kaikissa värikaseteissa on mustetta riittävästi. M/V-tulostuksessa ja skannauksessa laite toimii moitteettomasti. Jokin suihkusuutin lienee siis kuivunut tukkoon tjsp.

Osaisiko joku ystävällinen asiaa tunteva kertoa kuvauksen perusteella, voiko laitteelle tehdä mitään (itse). Huoltoliikkeessä korjauttaminen tuntuu vieraalta ajatukselta mustesuihkareiden halpuuden vuoksi – työn ja varaosien hinnalla ostaisi varmaankin helposti uuden laitteen. Toisaalta musteet ovat kalliita ja mustekasetteja minulla on varastossa pari sarjaa. Kasetit eivät nähdäkseni ole yhteensopivia tällä hetkellä myynnissä olevien Canon-tulostinten kanssa, joten ne olisivat laitteen vaihdon myötä roskiskamaa.

6

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apinajagorilla
    • Printtaaja

      Minulla on sama printteri ja sama ongelma. Uusia mustekasetteja käyttämättä kenkälaatikollinen.
      Vanhat kuivuneet kasetit olen onnistunut herättämään pudottamalla muutaman tipan vettä
      kasetin huopaan. Liekö valmistajan suosittelema keino, mutta hyvin on toiminut vuosia.
      Nyt vain printteri pimeni kokonaan. Ostin uuden virtalähteen, ei auttanut mitään.
      Olisiko nyt kyseessä se tv:ssä mainittu ikävä ominaisuus, että valmistaja on ohjelmoinut
      laitteeseen tietyn määrän käyttökertoja. Sen jälkeen laite pimenee vaikka muuten voisi toimia
      vielä vuosia.
      Minulla on sentään kolme printteriä, eri merkkejä, joten tulostus jätkuu. Canon on kuitenkin
      viimeinen sitä merkkiä minulla jatkossa.

    • ei-ikinä-sellaista

      Mustesuihkutulostinta ei tietenkään kannata hankkia.

      • tammers

        Miksi? Mikä tulostin kannattaa hankkia? Laser?


      • ulkoistaminen
        tammers kirjoitti:

        Miksi? Mikä tulostin kannattaa hankkia? Laser?

        Mustavalkolaser on järkevä ja yleensä kestävä ostos, jos sellaista tarvitsee.
        Käytettyinä niitä voi saada vallan naurettavaan hintaan.

        Tavallisen pallinaaman kannattaa ulkoistaa väritulostuspalvelut alan ammattilaisille niin säästyy rahaa ja paljon vaivaa.


      • Turbo-Urpo1

        "Mustesuihkutulostinta ei tietenkään kannata hankkia."

        Erittäin paljon samaa mieltä, itse asiassa niiden käyttö pitäisi laissa kieltää — lyhyen käyttöikänsä ja aiheuttamiensa ympäristöhaittojen vuoksi. Tässä kohtaa kuuluuisi ympäristönsuojelussa noudattaa aiheuttamisperiaatetta eli aiheuttaja (kuluttaja) maksaa -periaatetta.

        60€ LASERTULOSTIN kestää neljä kertaa pitempään, kuin 60€ mustesuihkutulostin
        60€ LASERTULOSTIMEN tulostus neljä kertaa parempaa, kuin 60€ mustesuihkutulostimen
        60€ LASERTULOSTIMEN käyttö on neljä kertaa halvempaa, kuin 60€ mustesuihkutulostimen

        HUOM: "neljä" on mutu arvio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      54
      2946
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2798
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1947
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1912
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1717
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1422
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1186
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1132
    Aihe