Joo morjesta vaan,,,yritän tässä antaa selkoSuomella mahdollisimman rehellistä kommenttia siltä varalta jos joku haluaa tietää ja jos on ostamassa Älvsbytaloa.
Itse olen nyt asunut n.10 vuotta Luonnottaressa. Tällaisisia vikoja olen huomannut,siis alusta asti. Itse olen perfektionisti ja haluan asioiden toimivan oikein. Aloitetaan numerojärjestyksessä pienetkin ongelmat mukaan.
VIAT ELI MINUUKSET
1. talon päädyssä vinttin vievä luukku oli ilman lukkoa vain naula oli käännetty siihen pitämään sitä. Jouduin itse ostamaan riippulukon.
2. Luukku joka vie alapohjaan niin siinä oli yhdestä kulmasta päällyste repsotti, jouduin liimaamaan sen takaisin.
3.Sisällä sähkökaapissa ei ole lukkoa vaan sen saa auki ihan vaan vetämällä.
4. vessanpytyn painike viottui ja jouduin ostamaan uuden , tosin K-raudassa vain 16 euroa.
5. Assan lukko kesti 9 vuotta ja siihen jouduttiin ostamaan uusi lukkopesä, maksoi lukkoliikkeessä 69 euroa (pitäisi kestää ainakin 15 vuotta.)
6. Jotkut, kuten vessan oven saranat rupeaa välillä "vinkumaa" joten niitä joutuu öljyämään n. kerran vuodessa.
7. Keittiöstä tiskialtaasta menevä viemäriputki on tukkeentunut ainakin kaksi kertaa ja se on jouduttu "rassaamaan" auki. Myös saunan vessan putki on kerran tukkeentunut ja on jouduttu "rassaamaan" auki.
8. Vaihdoin ovikellon painonapin, mutta johto oli liian lyhyt ja se jouduttiin pidentämään sähkömiehen toimesta.
9. Yhden "kissanluukun" ritilän kiinitysliuskat oli hapertunut ja siihen oli ostettava uusi , sain Byggmaksista hintaan 8 euroa.
10. Alkuperäinen saunan rappunen jousti ja jouduin rakentamaan lisätuen, myöhemmin rakensimme kokonaan "hulppeat" rappuset.
11. Joskus jos on jäänyt sähköroikkajohto ulos sateeseen ja sitten kun käyttää sitä, joskus joutunut käyttämään heti sateen tauottua niin on saattanut laukaista turhan helposti vikavirtasuojakytkimen , jolloin talosta on sähköt mennyt poikki (tosin sähköt palautuu kun kääntää automaattisen vikavirtasuojakytkimen takaisin.
12. Saunan katon ja ylälauteen välinen ero on 10 cm liikaa (pitäisi olla maksimissaan 114 cm:ä) kattoa jouduttiin laskemaan 12 cm. Kustannut 124 euroa. Tosin löylyt nyt mahtavan hyvät.
13. Olohuoneesta menevän oven lukko on vaihdettu uuteen n. 6 vuoden jälkeen. Kustannus 310 euroa koska laitoimme samalla saunan ulosmeno oveen ja makuuhuoneeseen samalla samanlaisen.
TÄSSÄ PÄÄPIIRTEITTÄÄN ÄLVSBYTALO VIKOJA MINUN KOKEMUKSELLANI, MUTTA JOTTEI MENISI KOKONAAN HAUKKUMISEKSI NIIN MITALILLAKIN ON TOINEN PUOLI.
PLUSSAA
1. Talo on äärimmäisen lämmin ja tasalämmin joka huoneessa vaikka patterit ei huutaisi viimeistä huutoa (ulkona n. -25 astetta).
2. Kesällä erinomaisen viileä, siitäkin huolimatta ostimme ilmalämpöpumpun ihan viilennystä varten tuomaan ja lisämukavuutta.
3. Rossipohjassa on talvella riippumatta lämpötilasta aina tasainen 2 asteen lämpötila, kesällä n. 10 astetta ilmasta riippumatta.
4. Rakennus/asentaja miehet olivat täysverisiä ammattilaisia.
MUTTA VIIMEISENÄ MUTTEI VÄHÄISIMPÄNÄ PLUSSANA ,SIIS SUURIMPANA PLUSSA ANNAN TALOMYYJÄLLE KOULUARVOSANAN 11. PANEUTUI ASIAKKAAN TOIVEISIIN JA TOTEUTTI NE 100% VARMUUDELLA, JOPA ENEMMÄN.
ps. saunaosastossa ja missä muualla oli muovimatto, niin siihen en voi arvostelua antaa koska aika varhaisessa vaiheessa ne laatoitettiin ja muualla laminaatit asennettiin.
Toivottavasti tästä on tietoa Älvsbytalon ostajille, ja miksei vihaajillekkin.
Älvsbytalon ongelmat rehellisesti.
8
2801
Vastaukset
- Jurpa-Kyssi
Kallis miinus ohitettiin pikku maininnalla lopussa; jos haluat muuta kuin muovitapettia märkiin tiloihin niin vanhat pitää repiä pois, uusi vesieristys ja sitten esim. laatat.
Eli saa maksaa kahteen kertaan. - Anonyymi
Moikka! Poistitteko muovimatot laattojen alta vai voiko lastoittaa muovimaton päälle?😙
- Anonyymi
Ei koskaan voi laatoittaa muovimaton päälle. Emäksinen saumalaasti polttaa muovimaton rikki muutamassa vuodessa, sen jälkeen kaikki vedet valuvat suoraan rakenteisiin.
Eli unohda koko sairas idea, muuten okt on purkukunnossa alle 10 vuodessa!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei koskaan voi laatoittaa muovimaton päälle. Emäksinen saumalaasti polttaa muovimaton rikki muutamassa vuodessa, sen jälkeen kaikki vedet valuvat suoraan rakenteisiin.
Eli unohda koko sairas idea, muuten okt on purkukunnossa alle 10 vuodessa!!Muovimaton päälle laitetaan laatat liimalla ei laastilla,
- Anonyymi
Älvbytalojen laatu on alle kaiken arvostelun. Se on aivan selvää. Muillakin valmistajilla tuntuu olevan ongelmia laadun ja hyvän rakentamistavan kanssa. Lukekaapa täältä:
https://ainoakotini.blogspot.com/ - Anonyymi
Älvarin perustukset ei täytä rakennusmääräyksiä.
https://ainoakotini.blogspot.com/2023/11/tuulettuva-alapohja-on-merkittava.html- Anonyymi
Kiinalaisen sementtisäkkikauppiaan sivuilta voi ladata paperin, jolla on sertifikaatit kaikkiin universumeihin.
- Anonyymi
Kiitos,tämä oli kiva lukea,että tietää,mitä seurata tarkemmin. Kivoja taloja näyttävät olevan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351