Oletko oletko oletko

Oletko-se-sinä-

Oletko mummo vai vaari?
Onko sinulla mummonmökki vai vaarinmökki vai onko teillä vaan anopinmökki tai appiukontupa?
Oletko kutonut sukkaa vai seitin itsesi ympärille, veistänyt vasaran vartta ja lausunut hyvääpäivääkirvesvartta?
Oletko tyytyväinen unitunteihin, nukutko riittävästi vai liian vähän?
Uskallatko olla naku yksin tai kaksin ja kolmannelle korvapussikahvit?
Oletko saanut palstasta tosi tarpeeksesi mutta et uskalla luopua?

24

341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhminenEläväJaToimii

En ole mummo enkä vaari. Elän elämääni ihmisenä, harrastan, käyn töissä, teen välillä hommia erilaisissa kuvioissa.

• Minähän se olen...
      en ole mummo en vaari, vaan olen mummi ja asun mökissä, joka on mummila.
      Olisi kauheeta olla mummo, ne on semmosii huivipäitä, olen nääs niin turhamainen ja asiasta tarkka.
      Sukkia kudon taas kun syyspimeät alkavat ja kynttilät syttyvät... rakkaitteni varpaita ei saa palella... punaiset sukat ovat pravuurini.
      Seitin olen kerran kutonut... kuparilangasta... en itseni ympärille vaan ikkunaan.
      Varsia en ole veistellyt, mutta hyvin sopii käteeni... lausumiset jätän virkamiehille.
      Unitunteihini en ole tyytyväinen... elän öisin, nukun liian vähän.
      Uskallan tehdä mitä vain... mitä haluan. Sympatiseeraan aina kolmatta.

• tavallinen.mummo

Ilkeesti sanot mummoista.

• tavallinen.mummo kirjoitti:

Ilkeesti sanot mummoista.

En kait ilkeesti, ei ollut ainakaan tarkoitus mitenkään mollata mummoja, mehän olemme tosi hyviä, ollaan sitten tavallisia tai epätavallisia. Se oli vain perustelu miksi en halua olla mummo vaan olen mieluusti mummi. Katsos kun minun korvaani kuulostaa mukavalta kun mummiksi kutsuvat.
        Elä nyt noista sanoista mieltäsi pahoita.

• selmai

Mummopa hyvinnii ja huivi tiukasti leuan alta kiinni. Tukka nutturalla ja mutruhuuli. Kahvin juon asetilta sokurpalan kanssa.
      Tykkään kissoista koirat herkkiä haukkuu. Riittää ku minä haukun joskus.

• Kuokkija54v

Anopintupanen tämä sitten on, eivät ole vielä mummoksi tehneet. Jäi matonpesut kesken, kun sateet alkoi. Voi olla, että eilen olisi matot kuivuneetkin jotenkin. Luin kirjaa ihan pihakeinussa, varmaan ekan kerran tänä kesänä. Kellari pitäis siivota, vanhat potut ovat nahistuneita. Syödään uusia salaatin kera. Niistä vanhoista potuista vuolen kuoria, muuten en vuole mitään!
      Nakunakin voisin olla, nyt on paituli päällä, ja hyvin nukun yleensä. Syön yleensä liikaa.
      Nautitaan nyt kesästä, tässä ennen räntäsateita.!

• Kuokkija54v

Keinussa lukiessa kuuntelin rapinaa siitä kiviaidan takaa. Sitten siili tuli ruohikolle. Kiersi siinä ympyrää ja söi jotakin. Oli 4. kerta tälle kesää, kun sen näin. Tällä vuosituhannella en ole nähnyt tässä aiemmin enkä muista 90-luvullakaan nähneeni. 80-luvulla oli.
        Ompelukoneen otin esiin varmaan monen vuoden tauon jälkeen. Reppua piti korjata ja koneommel on lujempaa, ainakin toivon niin. Samoin täkkipussiin ompelin uuden yläosan. Nenästä ja suusta tulee hapokasta tekstiilinsyöjää ja täkkipussit kauhtuu ja ratkeileekin. Leikkaan sen kauhtuneen osan pois ja ompelen valkoisen lakanakankaan pätkän tilalle. Samalla voi pidentääkin täkkipussia, jos tarpeen. Onko sopivan mummomaista?

• Mielelläni olen mummo, en hienostele enkä ole turhamainen, joten se sopii kutsumanimeksi parhaiten.
      Joskus harvoin on huivikin päässä.
      Sanassa mummo ei ole mitään kauheaa, pelkkää pientä, pehmeää ja pyöreää, rakastavaa lämpöä.
      Ei ongelmia, hyvin nukun, ei kyllästymistä, kaikki on kunnossa.

• En, en, en, ole mummo. Minulla ei ole lapsenlapsia. En kudo sukkia, nuorena naisena kudoin. Maalaan pikku-kiviä, vesiväreillä ja lakkaan päältä. Nyt virkkaan, isoäidin tilkkupeittoa. Nuorena laitoin huivin päähän kun aloin siivoamaan. Minulla on entinen anopinmökki, peritty. Menen tänään sinne, pesemään ikkunat. Saatan laittaa liinan päähän ettei hiukset tule silmille. Minulle käy hyvin liina, takaa kiinni, olen heti emännän-näköinen. Siinä sinulle tietoja Kyselijä-Jyrki.🐹

• Kylläkkait tuohon oveen nyt pitää laittaa kyltti: Mummola tai Pappala :D. Ja toivottavasti kohta myös pienen hauvelin kuva et varokaa vahtikoiraa.

Tänä kesänä nukun riittävästi, nakuna korkeintaan kaksin. Tosin puolinakuna o pitäny olla ja sitä myötä seitti.

Palsta on hupi, milloin huvittaa enempi, milloin vähempi.

• 1eero

On vähä pöpi olo eipä haitaa, tuntuu kotoiselta

• 1eero kirjoitti:

On vähä pöpi olo eipä haitaa, tuntuu kotoiselta

No mitä sulle on sattunut?

• 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

No mitä sulle on sattunut?

En tiedä onko päässä jotain vikaa mutta kylki selänpuolta turkasen kipeä, mennä viikolla kävin mustikassa nuoruuden tunnossa askel oli kepeä kunnes olin turvallaan, en viittinyt kotiakkaan lähteä joten oon venneessä vietelly aikaani, empä sure kyllä se paranee.

• 1eero kirjoitti:

En tiedä onko päässä jotain vikaa mutta kylki selänpuolta turkasen kipeä, mennä viikolla kävin mustikassa nuoruuden tunnossa askel oli kepeä kunnes olin turvallaan, en viittinyt kotiakkaan lähteä joten oon venneessä vietelly aikaani, empä sure kyllä se paranee.

Jospa se on vain revähdys. Ota särkylääkettä ni lihakset rentoutuu ja sitä myöten kipu hellittää. Kylkiluun murtumat paranee itsekseen. Kippeitä vaan ovat.

• 1eero

Tiedän, o ennekin ollu. Vettä alko ripsimää lämpöseen ilmaan eikä ole kiirettä, viikon loppuna tytär tulee 7 v.kanssa siinähän sitä.

• 1eero kirjoitti:

Tiedän, o ennekin ollu. Vettä alko ripsimää lämpöseen ilmaan eikä ole kiirettä, viikon loppuna tytär tulee 7 v.kanssa siinähän sitä.

Täällä Kaenuussa paistaa aurinko. Meki kootaan suvun lapsoset La yhteen. Hellettä luvannu, viimeinkin.

• mökkiMummu

Minua sanotaan mummiksi.
      On mummonmökki, punainen pieni ja viihtyisä.
      En ole kutonut sukkaan sitten nuoruuteni. Seitti on ympärillä muille paitsi läheisille.
      Joskus nukun hyvin, välillä hyvin huonosti.
      Ei nakuna olo rohkeutta kaipaa, vaikka lehdet kirjoittavat "rohkeista" kuvista.
      Välillä kyllästyn palstaan ja pidän paussia, ei täällä ole pakko käydä.

• Käsipäivää, olen Äiti vaan, toivottavasti pääsen vielä mummoksi ja mummiksi. Hupakko ja tuhahdus, se taitaa olla paras kuvaus. Katokato, riimiä pukkaa.

Nukun, syön, ressaan, juon, kaivelen sieluani, siivoan. Siinä mun päivä.

Kukas sä oot?

• Oletko-se-sinä

Juot? Oletko repsahtanut, viiniin kahviin kaakaoon kekkuliin, kesän kunniaksi? Miten kaivella sielua? Haarukalla? Kertapistolusikalla? Ensin kaivelet sielua, roskat lattialle, sitten siivoat?
        Minä en ressaa en tressaa, en käy dressimannillakaan. Ostan netistä. Joka kolmas tai viides vuosi.
        Minulla tuulien tupa ja kamari. Vaikka olen julistanut ympäristön tuulivapaaksi vyöhykkeeksi, silloin kun siellä olen.
        Mä vaan oon. Ei ole nimeäni langetettu nettipalstoille.

• Oletko-se-sinä kirjoitti:

Juot? Oletko repsahtanut, viiniin kahviin kaakaoon kekkuliin, kesän kunniaksi? Miten kaivella sielua? Haarukalla? Kertapistolusikalla? Ensin kaivelet sielua, roskat lattialle, sitten siivoat?
        Minä en ressaa en tressaa, en käy dressimannillakaan. Ostan netistä. Joka kolmas tai viides vuosi.
        Minulla tuulien tupa ja kamari. Vaikka olen julistanut ympäristön tuulivapaaksi vyöhykkeeksi, silloin kun siellä olen.
        Mä vaan oon. Ei ole nimeäni langetettu nettipalstoille.

Vettä, teetä, viiniä, kahvia, mikä se kekkuli on? Sielua kaivellaan, ihan oikein, haarukalla. Vähän kuin nyhtöpossua. Jos joku muu kaivelee, on vähän nyhtöpossuolokin. Tai miten se nyt sitten ittensä tuntee... liitelee siivekkäänä jossain omppuparatiisissa.

Onko miesten vaatekoot niin paikkansa pitäviä että uskallat tilata? Naisten ei kyllä ole, tai niin mä epäilen. Saahan niitä palauttaa, mutta kauhean vaivalloista täällä tuppukylässä sellainen. Pitää lähteä postiin, katsoa minä päivänä se oli miten auki, startata autoa, pukeutua... Lomalaiselle liikaa toimintaa.

• Oletko-se-sinä

Houmenta.
        Olen kuin tehty nettikauppiaita varten, mittatilausmies. Vaatteiden koot ovat täsmänneet aina, kuin priikulleen. Eikä haittaa vaikka housut eivät soi kun jalkoihin laittaa, väljyyttä vähän on oltava, muuten ahdistaa varpaista otsaan myöten.
        Kengätkin kun ottaa numeroa / kahta isommat käy kuin ripille menisi.
        Nyt lähden kaksikieliselle tuppukylälle pistäytymään asialla. Mennessä mietin, puhutaanko siellä suomea ollenkaan?

• Vaarila lukee ovessa, vaarina oltu yli 20-vuotta, kirvesvarsia ja muitakin työkalujen varsia tehdään puusta ja metallista...... ompelukone ei ole vieras laite,.....rautaa pihassa kuin Raatteen tiellä, autoja, traktoreita, veneitä ym.ym. joten ei ole vapaa-ajan ongelmia kun ei ole oikein "vapaa-aikaakaan"...öh...tai oikeastaan työssäolo tuntuu vapaa-ajalta???

• sringejä-en-käytä

Olipa kysymysten kirjo, mutta nyt teki mieli vastata mikä olen?

Koska lapsuutta ei kysytty, niin nyt olen mummi ja tuollahan se pappakin luurailee, mutta ei koskaan mummo tai mieheni vaari, ukki taatta, tai isoisä.
        Lapseni anoppi esitti silloin joskus, että olisinko minä mummo, kun hän on mummi? En suostunut, joten nyt olemme molemmat mummeja etunimi.

Oma talo on itse rakennettu, ei kenenkään perintöä, mutta kuolema on korjannut minun/meidän lapsiltani mummilan ja pappalan, joka onkin jo lahonnut ja siellä on uusi talo, jota en tunne lapsuuskodikseni.

Meillä on oman lapsen mökki (maalaistalo) meidän käytössä siellä lähituntumassa, jossa voimme muistella kotitanhuvia mieheni kanssa, koska "saman kylän porsaita ollaan", joka on ollut ehkä siunauskin ajatellen meidän avioliiton kestävyyteen. Tiedä sitten?

Sukkaa, lapasta, villapaitaa olen kutonut. Huom! sanassa k u t o n u t!
        Olisihan tuossa jokunen sukanvarsiin kudottava jalkaterä osuus uusittavana ja taitaa olla joku uusienkin aloitus, mutta kun on niin paljon noita "possakoita", joten en tiedä, mistä aloittaisin, niin mietin huomiseen. Entäs tämä tavarapaljous? Vuosiin en ole joitain käyttänyt, mutta kun ne on niiiiiin rakkaita muistoja?

Eikös`se työ ole paremmin tehty, jos se on huolellisesti suunniteltu?

Nyt taitaa kyllä mennä minulla liiaksi aikaa tuonne suunnittelu puolelle? Vakavasti olen harkinnut, että otan ammattilaisen siihen, mutta olkoon. Tai ei sittenkään!

Uskoon minä liityn, en nimeä nyt, mutta t i e d ä n tapauksia, joihin kaikki kelpaa perintönä. Harmi, että he vaativat minun pankkitiliini saldon myös, jonka olin ajatellut lapsilleni antaa.

Herttulivei! Kysymykset jatkuivatkin? Koskaan en nuku ilkosillani, no paitsi kesällä auringossa omalla pihalla voin nukahtaa, tai suojaisella uimarannalla.

Viimeinen paljastus on moraalinsaarnaajilta ja lapsilta kielletty. Siirtykää toisaalle.

Olemme mieheni kanssa harrastaneet ryhmäsexiä hänen toivomuksestan meidän parhaan miespuolisen ystävän kanssa, jossa he "näyttivät taitojaan". Olen myös kutsunut naisen kotiimme, jonka kanssa harrastimme, minä ja mieheni intohimoisen yön. Maksoin siitä silloin 500,- mk hänelle.

• kesi.vä

Olen mummo kahdelle lapsenlapselleni. Mummo-nimitys ei lapsenlapsille tuo minkäänlaisia mielikuvia mummotyylistä. Ainoa mummo heille ja mummo-nimitykselle olen minä.
      Ei ole mummonmökkiä, ei mummonmarkkoja. Huivi on pantana hiuksissa tai kaulassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      193
      3900
    2. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      60
      3282
    3. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      229
      2682
    4. Kesäaika on normaaliaika...

...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul
      Maailman menoa
      261
      2290
    5. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      80
      1949
    6. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      25
      1576
    7. Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?

Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva
      Ähtäri
      38
      1511
    8. Ähtärin päättäjät

Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b
      Ähtäri
      53
      1377
    9. Tulen hulluksi hänestä

Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu
      Ikävä
      70
      1248
    10. Ensimmäinen kuukausi palkatatta

Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty
      Kansallinen Kokoomus
      100
      1100
    Aihe