Lonkkamurtuma

Kesäleena

Kysymys! Minulta murtui lonkkaluu ja reisiluun kaula kahdesta kohtaa noin kymmenen
vuotta sitten.Tämä ruuvattiin kahdella ruuvilla kiinni.Kaikki sujui hienosti ja olen elänyt
normaalia elämää tähän päivään asti.Nyt on tullut voimakkaita epämääräisiä kipuja
lonkkaan yön jälkeen.Verryttelyn avulla kivut lievenevät ja jopa häviävät kokonaan
päivän ajaksi.Yön nukkumisen jälkeen kivut on taas.Mikä tämä on ja mikä auttaisi
vaivaan ?
Terv:Kesäleena

5

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvaaja366höpö

      Mee kiireesti luuntiheysmittaukseen voi olla jo murtuma jossain arvaus vaan. Mut omakustanteisesti sinne pääsee ainakin ja saa tietää luidenkunnon.

      • Katso_päiväystä

        Onpas arvaajahöpö myöhässä kun antaa kiireellisiä ohjeita yli vuoden vanhaan kysymykseen.

        Eiköhän aloittaja ole käynyt näyttämässä lonkkaansa lääkärille jo vuosi sitten.


      • weasrdftgyhj
        Katso_päiväystä kirjoitti:

        Onpas arvaajahöpö myöhässä kun antaa kiireellisiä ohjeita yli vuoden vanhaan kysymykseen.

        Eiköhän aloittaja ole käynyt näyttämässä lonkkaansa lääkärille jo vuosi sitten.

        No ei tietenkään, vaan ottelee vastausta suomi24:n keskustelupalstalla!


      • Katso_päiväystä
        weasrdftgyhj kirjoitti:

        No ei tietenkään, vaan ottelee vastausta suomi24:n keskustelupalstalla!

        Oletko siis tuo aloittaja ja odottanut kivuliaana että joku "todella pätevä" vastaaja käskee mennä lääkärille.

        Tuollaisen murtuman korjauksen jälkeen nivel ei välttämättä ole enää priimakunnossa ja syntyy normaalia nopeampaa kulumista ym. Minullakin säärimurtumassa jäi pieni virheasento, joka aiheutti myöhemmin nivelrikon polveen selvästi ennen toista polvea. Tuolloin minullakin oli yöllisiä särkyjä nivelessä ja kävely oli vaikeaa ennen tekonivelen laittoa. Ehkäpä aloittajallakin hieman virheellisessä asennossa ollut nivel on kulunut loppuun menneessä kymmenessä vuodessa.

        Hieman kyllä oudoksuttaa että reisiluun kaula on korjattu aloittajalla pelkästään ruuveilla, ehkäpä murtuma ei ollut täydellinen. Isälläni reisiluun kaula murtui kaatumisessa ja se korjattiin tekonivelellä. Liekö aloittaja suhteellisen nuori jolle tekoniveltä ei haluttu laittaa.


      • Anonyymi
        Katso_päiväystä kirjoitti:

        Oletko siis tuo aloittaja ja odottanut kivuliaana että joku "todella pätevä" vastaaja käskee mennä lääkärille.

        Tuollaisen murtuman korjauksen jälkeen nivel ei välttämättä ole enää priimakunnossa ja syntyy normaalia nopeampaa kulumista ym. Minullakin säärimurtumassa jäi pieni virheasento, joka aiheutti myöhemmin nivelrikon polveen selvästi ennen toista polvea. Tuolloin minullakin oli yöllisiä särkyjä nivelessä ja kävely oli vaikeaa ennen tekonivelen laittoa. Ehkäpä aloittajallakin hieman virheellisessä asennossa ollut nivel on kulunut loppuun menneessä kymmenessä vuodessa.

        Hieman kyllä oudoksuttaa että reisiluun kaula on korjattu aloittajalla pelkästään ruuveilla, ehkäpä murtuma ei ollut täydellinen. Isälläni reisiluun kaula murtui kaatumisessa ja se korjattiin tekonivelellä. Liekö aloittaja suhteellisen nuori jolle tekoniveltä ei haluttu laittaa.

        Hidasta on, tällä keskustelupalstalla, ei kannata kysellä eikä paljoa kirjoitella.

        Viisi kuukauta sitten leikattu lonkan murtuman vuoksi ja laitettu puolitekonivel luusementillä, reisiluun sisälle.
        Vanhalla hidas toipuminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe