Minkälainen paikka Imatra olisi tätä nykyä, jos Imatran ajoja ei olisi lopetettu?
Imatran ajot
27
2763
Vastaukset
- Kornholio
No tietysti Imatralla olisi vähintään 100.000 asukasta...
- Kommentaattori
Ei ne ajot sitä A. Aallon kaavailemaa sataa tuhatta olisi tänne mitenkään tuoneet. Työpaikat vähenevät, joten väki vähenee. Yhdet ajot eivät sitä muuta. Toki se joitakin työpaikkoja saattaisi luoda, mutta kausiluonteisena merkitys olisi pieni.
Koska Imatra olisi kansainvälisesti tunnetumpi, kenties tarve näyttää nättiä naamaa maailmalle olisi tuonut huolitellumman näköisen miljöön. Ainakin keskustan tienoille.
On hyvä muistaa millainen sirkus MotoGP tätä nykyä on. Ei täällä olisi pysytty kelkassa, vaikka uusi rata olisikin saatu rakennettua. - IMATRA GP RIP
Kommentaattori kirjoitti:
Ei ne ajot sitä A. Aallon kaavailemaa sataa tuhatta olisi tänne mitenkään tuoneet. Työpaikat vähenevät, joten väki vähenee. Yhdet ajot eivät sitä muuta. Toki se joitakin työpaikkoja saattaisi luoda, mutta kausiluonteisena merkitys olisi pieni.
Koska Imatra olisi kansainvälisesti tunnetumpi, kenties tarve näyttää nättiä naamaa maailmalle olisi tuonut huolitellumman näköisen miljöön. Ainakin keskustan tienoille.
On hyvä muistaa millainen sirkus MotoGP tätä nykyä on. Ei täällä olisi pysytty kelkassa, vaikka uusi rata olisikin saatu rakennettua.Kyllä täällä olisi pysytty samalla tavalla mukana kun muuaallakin jos rata olisi rakennettu.. Ja asukkaita olisi varmuudella yli 100000!! Gp olisi tuonut imatralle tunnettavuutta.. Imatralla olisi enemmän yrittäjiä, rahaa ja sen takia enemmän ihmisiä...
- Kommentaattori
IMATRA GP RIP kirjoitti:
Kyllä täällä olisi pysytty samalla tavalla mukana kun muuaallakin jos rata olisi rakennettu.. Ja asukkaita olisi varmuudella yli 100000!! Gp olisi tuonut imatralle tunnettavuutta.. Imatralla olisi enemmän yrittäjiä, rahaa ja sen takia enemmän ihmisiä...
Oletan, että nämä puheet 100.000 asukkaasta ovat huuli.
Ellei, mainitse yksi ratapaikkakunta, jossa ajetaan vuosittain jokin MM-tason moottoriurheilutapahtuma, ja jonka väkiluku on lähes kolminkertaistunut 20 vuodessa. - totuus se on.
Kommentaattori kirjoitti:
Oletan, että nämä puheet 100.000 asukkaasta ovat huuli.
Ellei, mainitse yksi ratapaikkakunta, jossa ajetaan vuosittain jokin MM-tason moottoriurheilutapahtuma, ja jonka väkiluku on lähes kolminkertaistunut 20 vuodessa.Vielä 50-luvulla Alvar Aallon suunnitelmiin sisältyi 100 000 asukkaan Imatra.
- Kommentaattori
totuus se on. kirjoitti:
Vielä 50-luvulla Alvar Aallon suunnitelmiin sisältyi 100 000 asukkaan Imatra.
Viittasinhan minä itsekin tuohon Aallon suunnitelmaan muutama viesti takaperin. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä Imatran Ajojen kanssa. Tarkotin huulella, että nimenomaan Ajot muka toisivat tänne 100.000 asukasta.
Aallon suunnitelma perustui siihen, että Imatra on kehittyvä teollisuuskaupunki, johon tarvitaan ja virtaa - ja toisaalta syntyy - ripeässä tahdissa uutta väestöä.
Imatrasta ei tullut niin teollistunutta, ja automaatio korvasi suuren osan tarvittavasta työvoimasta. Lisäksi syntyvyys laski (kiitos mm. pillereiden) Aallon suunnitelman jälkeen. Aaltohan teki sen suurten ikäluokkien syntyvyyden aikoihin.
Sitä paitsi, ei se että piirtää varmuuden vuoksi asemakaavan 100.000 asukkaalle tarkoita, että niin monen todella odotetaan täällä joskus asuvan.
- Pizza Italia
Halloo... Eiköhän Imatran ajojen suosio perustunut kilpailuasetelmaan Agostini / Saarinen ?
Tuskin ajot olisivat samoja tunnelmaltaan, kun kumpikaan ei enään edes aja ?- Zincanomolo
Onko totta että Jarno Trulli olisi saanut nimensä Saarisen mukaan ?
- Kommentaattori
Zincanomolo kirjoitti:
Onko totta että Jarno Trulli olisi saanut nimensä Saarisen mukaan ?
Kyllä, Trullin vanhemmat olivat Saarisen faneja.
Mitä Jarno Saarisen osuuteen Imatran ajojen suosioon tulee, Saarisen ura MM-tasolla oli varsin lyhyt, eikä selitä ajojen suosiota. Eihän parivaljakko Agostini-Saarinen ajanut Imtralla kuin pari kertaa toisiaan vastaan.
- nukkumatti
Tulkaa tutustumaan kesällä,kun käsittääkseni täällä ajetaan muistojen imatran-ajot,johon osallistuu niin vanhoja nimimiehiä kuin tuoreempiakin kuljettajia.Tulkaa ja nauttikaa vanhaa nostalgiaa!!Ajothan ajetaan tietenkin vanhalla kalustolla (vm.n.60-85)
- ketju
" Eliitti " järkkää taas omia bileitään.
- outsaider
ketju kirjoitti:
" Eliitti " järkkää taas omia bileitään.
..ja rassaa mopojaan.
- motogeepee
Tuskinpa Imatra ois mikään sadantuhannen asukkaan metropoli tätä nykyä, mut oispa silti varmasti paljon eläväisempi kuin tällä hetkellä.
- samanlainen
Kuin nytkin, ehkä vähän kansa kesällä olisi nuorempaa.Yhtä siivotonta olisi kisojen aikaan ja jälkeen.Vieraita juoppoja hu...a ja hu...ja olisi ehkä enemmän.Laseja ja muuta roskaa tiet ja pientareet täynnä ja haju aamuisin kuvottava, kun me siistit tavalliset Imatralaiset veronmaksajat menemme aamuisin työpaikoillemme.
HYI OLKOON; ONNEKSI EI OLE ENÄÄ KISOJA. Vielä kun pääsisimme tuosta BIGBAD-viikosta niin olisimme herran kukkarossa, kuin paratiisissa.
Toivotaan parasta, mutta pelkään kyllä että ne keksivät vielä lisää jotain, esim. venäläisille.Sitten meidän on kyllä muutettava johonkin Saimaan saareen. Ei täällä voisi asua.- vaan tätä
LAINAUS EDELLISESTÄ:
"haju aamuisin kuvottava, kun me siistit tavalliset Imatralaiset veronmaksajat menemme aamuisin työpaikoillemme."
En tarkoittanut näin vaan näin, että se haju on jo siellä kun me menemme töihin. - hajujuttu
vaan tätä kirjoitti:
LAINAUS EDELLISESTÄ:
"haju aamuisin kuvottava, kun me siistit tavalliset Imatralaiset veronmaksajat menemme aamuisin työpaikoillemme."
En tarkoittanut näin vaan näin, että se haju on jo siellä kun me menemme töihin.Siis, me emme vie sitä hajua mukanamme.
- mie__
hajujuttu kirjoitti:
Siis, me emme vie sitä hajua mukanamme.
ai että näitä idiootteja aina!
- niistä ei pääse sitten millään
mie__ kirjoitti:
ai että näitä idiootteja aina!
Täällä ne vaan mellastaa ihmisten kiusana. Rauhan sairaala olisi pitänyt säilyttää.Kyllä se oli virhe kun lakkauttivat sen. Nyt ei tiedä aina kuka on idiootti ja kuka ei kun tulee vastaan. Kyllä ne olisi pitänyt eristää johonkin, vai mitä?
- puhdas_
hajujuttu kirjoitti:
Siis, me emme vie sitä hajua mukanamme.
selittää itsensä suohon. Veronmaksaja tai ei, käytä hyvä ihminen nyt saippuaa, siten pääset siitä tuoksustasi eikä tarvitse tänne tulla päästelemään freudilaisia lipsahduksia.
- saippuaa tai ilman
puhdas_ kirjoitti:
selittää itsensä suohon. Veronmaksaja tai ei, käytä hyvä ihminen nyt saippuaa, siten pääset siitä tuoksustasi eikä tarvitse tänne tulla päästelemään freudilaisia lipsahduksia.
Kyllä totuus on se, että jokaisena aamuna bigband viikon aikana lemu on kammottava, kun ajelee esim, vuoksen silloilta keskustaan päin.Pahinta se on juuri kävelykadulla ja ympäristössä, missä on elintarvike- ym, liikkeitäkin. Haju on suorastaan yleistä WC-tä pahempi,ne sentään siivotaan ainakin kerran päivässä.Olen jossain sivistyneissä paikoissa nähnyt ruiskuilla varustettuja säiliöautoja jotka puhdistavat ihmisten jätökset aamuisin.Meillä ei hygieniasta ole tietoakaan eikä siinä auta yksittäisten ihmisten saippuoimiset.
Sitten, toinen suuri ongelma on särjetyt pullot.Niillä ovat kesäisin pyörätiet päällystettyjä.Muutenkaan täällä ei ole pyöräteitä hoidettu kunnolla. Etenkään tänä talvena.Auraus ja hiekoitus ovat retuperällä.Ovatko ne "ulkoistettu"? Tuntuu siltä että ne ovat "ulkomaalaistettu". Laseista, viime kesältä on hyvä esimerkki. Kaskustan liikennevaloissa oli bigband viikon aikana särjetty olutpullo. Vielä kahdenviikon kuluttuakin se oli siinä.Sitten joku oli laittanut tolppaan varoituslapun laseista ja muutamassa päivässä lasit hävisivät.Täällä ilmeisesti pitää jokaisesta asiasta ilmoittaa jollain tavalla ja johonkin instanssiin, että asiat hoidetaan.Tien kunto on yksi asia, mistä näkyy olevan meteliä jatkuvasti ja sitten kun ihmiset pyytävät ja rukoilevat "kaupunkia" tekemään jotain, niin joku yksittäinen virkamies ottaa siitä kunnian itselleen, että on saanut korjattua jonkun asian, mikä pitäisi olla itsestään selvyys, että se hoidetaan muutenkin.En ihmettele yhtään että täältä ihmiset kaikkoavat muualle, kun jatkuvasti pitää olla veronmaksajien vaatimassa, että kaupunki hoitaa velvollisuutensa asukkaiden viihtyvyyden ylläpitämiseksi. - edelliseen
niistä ei pääse sitten millään kirjoitti:
Täällä ne vaan mellastaa ihmisten kiusana. Rauhan sairaala olisi pitänyt säilyttää.Kyllä se oli virhe kun lakkauttivat sen. Nyt ei tiedä aina kuka on idiootti ja kuka ei kun tulee vastaan. Kyllä ne olisi pitänyt eristää johonkin, vai mitä?
Tuntuu siltä, että Imatralaiset ovat kuitenkin melko fiksua porukkaa, kun eivät ota kantaa eivätkä kommentoi tämän enempää näihin idiootti juttuihin. Oli muuten koepallo.Katsoin miten tälläisiin juttuihin reagoidaan.Tosiasiassa nykyisin olemme menossa parempaan suuntaan siinä, että ihmisiä ei eristetä toisistaan, vaan pyritään hoitamaan ns.avohoidossa,vaikka siinäkin on vielä paljon tekemistä ja kehittämistä.Idiootti sanana on yleisessä käytössä ja sillä tarkoitetaan niitäkin, keiden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.Syvin kehitysvamma on diagnosoitu idiotismiksi.Oletko muuten nähnyt? Minä olen.
- Tuoksi
Miksi ajot aikoinaan lopetettiin ?
Oliko kaupungille siitä liikaa rasitteita, vai mikä meni pieleen ?- Kommentaattori
RR:n MM-sarjan tiukentuneet turvallisuusvaatimukset tiputtivat Imatran pois liian vaarallisena ratana. Sivuvaunuluokan Jock Taylor kuoli ajokin osuttua sisäkaarteessa olleeseen sähkötolppaan 1982. Ajot jatkuivat siitä EM-tasoisena vuoteen 1986, jolloin yleisön sekaan sinkoutunut pyörä surmasi 6-vuotiaan katsojan.
Uutta rataa suunniteltiin entisen sisään jäävälle pellolle, mutta naapuruston valitukset oletetuista meluhaitoista kaatoivat lopulta suunnitelmat. Rataahan olisi ollut tarkoitus käyttää muutenkin kuin sinä yhtenä viikonloppuna (mm. ajoharjoitteluun), muutoin sen rakentaminen ei olisi ollut järkevää lainkaan. - RR rules
Mikäli Imatralaiset silloiset päättäjät olisivat rohkeasti vieneet kaavamuutoksen läpi, olisivat ajot jatkuneet uuden radan myötä. Nyt muutaman älömölyä nostaneen vastustajan takia koko hieno hanke karahti kiville, kun päätäjät eivät uskaltaneet tehdä rohkeaa ja rahaa vaativaa päätöstä, josta Imatra olisi hyötynyt monella tapaa: matkailullisesti, rahallisesti, imagollisesti ja erityisesti paikallisia harrastajia saattaisi tällä hetkellä ajaa maailman maineessa. Imatralla oli aikanaan moottoripyöriä per asukas enemmän kuin missään muualla Suomessa, tämä luonnollisesti lisäsi pienkorjaamoille, varaosa myyjille jne työllisyytä. Kerrannaisvaikutukset olisivat mittavat jos rata Imatralla olisi.
- sog
"Minkälainen paikka Imatra olisi tätä nykyä, jos Imatran ajoja ei olisi lopetettu?"
Samanlainen käpykylä kuin nyt ja aina tulee olemaan, ellei pienene entisestään :) - Ajolot
Jos Eläintarhanajoja ei olisi lopetettu 1963 niin kaikki Imatralaiset asuisivat Helsingissä. ähä-ähä
- logiikkaa
Sen sijaan koko Imatra on muuttanut Imatran Ajojen perässä Virtasalmelle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851748Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201164YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581026- 62916
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756