Hyvä läppäri opiskeluun!

Hoitajaopiskelija

Moi! Aloitan opinnot amkissa ja tarvitsisin uuden läppäriin. Sen tulisi soveltua opiskelukäyttöön (excel, word ym.) sekä perus netin selailuun ja esim elokuvien katseluun. Kone saisi olla mielellään kevyt ja ohut. Hintahaarukka on n. 600-1000€. Pärjääkö tälläisella käytöllä 4GB ja 125 SSD koneella, vai kannattaisiko panostaa isompaan keskusmuistiin ja tallennustilaan? Olen punninnut macbook airin ja jonkun pc:n, esim. Asuksen zenbookien välillä. Olisiko jollain ehdottaa jotain sopivaa konetta?

11

2509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fddfdfdfdf

      saksasta dell xps 13. Tsekkaa youtubesta, niin näet mistä koneesta kyse.

    • Noin500egeäriittää

      No ei opiskelua varten tarvitse noin kallista konetta. Netin, sähköpostin, tekstinkäsittelyn ja videoiden katseluun/käyttöön. 125 SSD ja 4 GB riittää. Käytössäsi on joka tapauksessa koulun tunnukselle kuuluva tallennustila ja Onedrive tms pilvipalvelu, johon voit tallentaa.

      Opiskelukoneeksi hyvä on sellainen, johon saat ladatuksi kaikki samat ohjelmat ja versiot kuin mitä koululla on käytössä. Se ei varmasti ole Mac. Arvostat ohjelmistojen ja tiedostomuotojen yhteensopivuutta yli kaiken viimeistään opinnäytetyövaiheessa.

      Esimerkiksi Acer Aspire V5 Touch on kevyt, ohut ja tosi mukava käyttää, koska näyttö toimii myös kosketusnäyttönä. http://arvostelut.verkkokauppa.com/3673-fi_fi/177869/acer-acer-aspire-v5-573p-15-6-kannettava-win-8-1-harmaa-reviews/reviews.htm?page=2

      • Takuuvarma

        Takuu näytää olevan vain 12KK.


      • Hoitajaopiskelija

        Vai kannattaisiko ostaa kalliimpi versio?


    • Turhankallis

      Pelkkään opiskeluun sopii halvempi 200-400 e läppäri. Usb-muistitikku on hyvä olla, saat tallennettua sinne kaikkea. Office-paketin saat Microsoftilta ostettua n.10e/kk. Jos tykkäät niin kosketusnäytöllinen on kätevä, pystyy esim. piirtämään/kirjoittamaan suoraaan ruudulle muistiinpanoja, mutta ei välttämätön. Kannattaa ostaa suoraan jostain fyysisestä kaupasta eikä netistä osamaksulla

      • mlknö

        Kyllä, siis ehdottomasti ihan fyysisestä kaupasta, elleivät ne ole satojen kilometrien päässä. Saat itse tutustua tarkkaan myyjän opastuksella eri vaihtoehtoihin. Ja jälkihuolto on toimivampi, jos tulee tarvetta.


      • EMTVUKL

        Mielummin ulkoinen kovalevy, kuin muistitikku. Muistitikku on tarkoitettu lähinnä tiedonsiirtoon laitteelta toiselle, ja se myös hajoaa ensimmäisestä iskusta tai vedestä...


    • Hoitajaopiskelija

      Kiitos vastauksista! Lisää saa ehdottaa. Ja kone ei siis olisi vain opiskelukäyttöön vaan kaikkeen melko kevyeen käyttöön. Eniten mietityttää muistin määrä. Luultavasti kuitenkin varmuuskopioisin esim. Puhelimen kuvat ja videot koneelle, joten muistia saisi olla jonkun verran, ettei kone heti hidastuisi

    • Hoitajaopiskelija

      Up!

    • arkfk

      Kantsii ostaa keltainen läppäri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe