Sovimme äskettäin pankkineuvojani kanssa, että tarkistetaan asuntolainani korko. Pankki haluaa luopua euriborista, joka olisi asiakkaalle edullinen miinusmerkkisenä.
Harmittaa viime käännös, kun kävin allekirjoittamassa uuden sopimuksen. Olisivat voineet minun mielestäni tinkiä hieman enemmän.
Jos teillä on asuntolainoja tai tiedätte nuortenne lainojen koroista, kertoisitteko, millaisia lainakorkoja nykyisin maksetaan?
Mietin,että pitäisikö lähteä muista pankeista kyselemään.
Pankkilainojen koroista ?
7
283
Vastaukset
- hytinäx1
En tiedä lainkaan minkälaiset korkoehdot lapsillani on, itselläni on tällä hetkellä asuntolainassa 2 % korko ja sitä ei ole kiinnitetty , siis liukuva korko. Ikanopankilla olisi ollut halvempi, mutta en ole sen pankin asiakas.
- LainaVelallinenAsuja
Ehkä kannattaisi kysyä pankista, voisiko korkoa tarkistaa. Tietysti lainan määrä ja asiakassuhteenne vaikuttavat korkoon.
Nykyisin tuo on asuntolainalle kuulemma ihan kiskurikorko. Euribor- ja helibor ovat nykyisin miinusmerkkisiä ja sen päälle kuulemma yleisin korko on 1,2 prosenttia. Jonkun Suomen Pankin asiantuntija on puhunut asiasta ja tietoja on levitetty eri medioissa.
Itse en saanut tingittyä noin alas, eíkä korkoa sidottu enää mihinkään.
- IkuinenMaksaja-sukupolvi
Olen miettinyt, mutten muista tarkalleen, paljonko oli ensimmäisen asuntolainamme korko nuorilla päivillä. Jotain lähemmäs kahtakymmentä prosenttia, ja laina-aikana, viidessä tai enintään kuudessa vuodessa laina olisi pitänyt saada maksetuksi pois kokonaan.
Oli ne aikoja. Aravalainoista osallisiksi pääsivät vain suuret lapsiperheet. Muilla asuntovelallisilla ei tietenkään ollut varaa tehdä lapsia. - bessie-
2 asuntolainaa. Ensimmäisessä viitekorko Euribor 3 kk (ei saa enää), korkoprosentti 0.49, viitekorkoprosentti -0.26 ja korkomarginaali 0.75. Koron seuraava tarkistuspäivä syyskuussa.
Toisessa viitekorko Euribos 12 kk, korkoprosentti 1.18, viitekorkoprosentti 0.08 ja korkomarginaali 1.10. Koron seuraava tarkistus marraskuussa.
En ymmärrä miksi pankkineuvojasi halusi tarkistaa asuntolainasi koron?- OnVieläLainaa
Maksoin muistaakseni 2,5 % korkoa!
Sinä et ilmeisesti maksa korkoa lähes ollenkaan ensimmäisestä lainasta, eli alle prosentin. - Eronhetkiolikaunis
Lainaa eronvuoksi ihan älyttömästi, maksan kuukaudessa 230€ (sis korot).
12kk Euribor, joka tarkastettiin kesäkuussa. - PaljonkoVaiVähän
Eli paljonko maksat korkoa prosentteina lainasummastaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733