Fischer CS sukset ?

750 km talvessa

Olisiko hyvä valinta perinteiseen aktiiviselle kuntohiihtäjälle ? Mainostetaan "kilpasuksen ominaisuudet edulliseen hintaan (149 e)"

6

2572

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veerpaluu

Eikös nykyään kaikkia suksia mainosteta kilpasuksen ominaisuuksilla.

Mitäs itse luulet, kilpasukset maksaa noin 400€ ja nuo 149€.
      Jos sadanviidenkympin suksessa on samat ominaisuudet kuin neljänsadan suksessa, niin kuka hullu noita kalliimpia sitten ostais.

Kyl se vaan niin on, että sadanviidenkympin suksessa on sadanviidenkympin suksen ominaisuudet, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

Toi suksi riittää kyllä, jos sä hiihdät mamman kanssa viikonloppuisin. Jos on tarkoitus kuntoilla vähän enemmänkin, niin kannattas varmaan satsata vähän enempi kunnollisiin varusteisiin.

• Ei ikinä fissereitä

Ostin joitain vuosia sitten fisserit, maksoivat silloin tinkattuna 1200markkaa, testattiin penkissä ominaisuudet ja piti olla aivan ookoo.Innoissani lähdin kaupasta ajatuksella, että nyt mulla on kunnon perinteiset sivakat.Kunnostin sukset hiihtokuntoon, laitoin parafiinia useampaan kertaan ja siklailin.Lähdin kokeileen, keli näytti hyvältä ja voitelunkin piti olla kohdallaan, mutta sukset ei vaan tuntunut luistavan ja pitokaan ei paras mahdollinen.No en siitä sen enempää vielä hermostunut, koska uudet sukset vaatii toimiakseen kymmenien, jopa satojen kilometrien hiihtelyn.Aika kului,kilometrejä kertyi, mutta aina vaan oli ongelmia luiston ja pidon kanssa.Yleensä jompi kumpi ominaisuus on kohdallaan,mutta nyt molemmissa yhtäaikaa vikaa.No kun en mikään kilpahiihtäjä ole,aktiivi kuntoilija kuitenkin,hiihtelin suksilla vuoden 2003 jouluun saakka vaikka siinä innostus meinas hiipua, kun ei sit millään konstilla saanut suksia toimimaan.Joulun jälkeen menin sit urheilukauppaan vilkuileen, minkähänlaisia suksia olis tarjolla ja kauppias esitti että tossa olis Peltoset tarjouksella, hintakin vain 100€.Kysyin että minkäs takia myytte Peltosia, johon kauppias, että ne on osoittautuneet erittäin toimiviksi kuntoilijan välineiksi.No innostuin siitä ja katsottiin perinteisin konstein mulle sopiva pari, eli siis paperin avulla.Ja kaupat tuli ja eikun voitelemaan.Pakkasta ja luntakin oli silloin sopivasti.Parin päivän päästä pääsin sit ladulle kokeilemaan uusia sivakoita.Yllätys oli melkoinen,sukset oli kuin eri planeetalta, verrattuna fissereihin, luisto oli mainio ja potkaistakkin uskalsi, koska pito oli kohdallaan.Oli aika uskomaton tunne kun vuosien jälkeen sain toimivan suksen ja hintakin vain puolet fissereistä.Tästä sain niin kovan hiihtoinnostuksen päälle, että sinä talvena hiihdin enemmän kuin koskaan eläissäni.Yhden kerran ongelmakelilläkin yks vastaantulija pysäytti ja kysyi, mitä sulla on suksen pohjassa kun toimii niin hyvin, hänellä on pitoteippiä ja ei ollenkaan toimi.Vastasin että ihan perinteiset voitelusekoitukset,liisteriä ja purkkivoidetta.Ettäs tässä tarina jonka perusteella ei ikinä fissereitä.Kävin katsomassa fissereitten tyypin, se on SCS Cap.

• Joni

Atomicin ARC suksen -98,katsottiin jäykkyys paperilla Piti olla ok,mutta en ikinä saanut pitoa purkilla,niillä ei pystynyt hiihtämään kuin täysillä.Annoin kaverin kokeilla ja sama juttu.Siirsin sukset liisteri käyttöön jossa olivat mahtavat.Ostin tilalle Peltosen 150 Quatrot jotka ovat helppohiihtoiset ja kumminkin liukkaat.Välillä jopa liiaksi,hankala väistellä toisia ruuhkaisella ladulla.

• hiihtäjä
        Joni kirjoitti:

Atomicin ARC suksen -98,katsottiin jäykkyys paperilla Piti olla ok,mutta en ikinä saanut pitoa purkilla,niillä ei pystynyt hiihtämään kuin täysillä.Annoin kaverin kokeilla ja sama juttu.Siirsin sukset liisteri käyttöön jossa olivat mahtavat.Ostin tilalle Peltosen 150 Quatrot jotka ovat helppohiihtoiset ja kumminkin liukkaat.Välillä jopa liiaksi,hankala väistellä toisia ruuhkaisella ladulla.

Tää suksen valinta asia tuntuu olevan sama kun autokaupassa. Toinen kehuu toista ja toinen toista...joku tykkää jostaki ja joku taas ei. Itse ostin nuo kyseiset sukset ja oon nyt tätä talvee niillä hiihtäny jo n.300km ja ei todellakaan valittamista. Ja pääsee lujaakin.

• RCS
        hiihtäjä kirjoitti:

Tää suksen valinta asia tuntuu olevan sama kun autokaupassa. Toinen kehuu toista ja toinen toista...joku tykkää jostaki ja joku taas ei. Itse ostin nuo kyseiset sukset ja oon nyt tätä talvee niillä hiihtäny jo n.300km ja ei todellakaan valittamista. Ja pääsee lujaakin.

Minä ostin RCS:t ja takana 1370km. Tätä se on kunnon vehkeillä olisit jo paljon pidemmällä.
        Nyt muuten sikahyvät hiihtokelit Itä-Suomessa.

• KTz

Itse hurahdin viime talvena luisteluhiihtoon ja hommasin CS-mallin luistelusukset. Kilometrejä kertyi viime talvena tuhatkunta enkä mitään valittamista keksi noista lankuista.

Tosin en ole kokeillut toisia vaihtoehtoja, sattui nyt nuo Fischerit olemaan näkösällä kun sivakoita olin ostamassa, enkä osaa edes parempia kaivata. Tottumiskysymys....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe