Eli oon menossa syksyllä vitoselle ne in mitå siellä tehdään
Ps:oon tyttö
5 luokan terveystarkastus
20
1922
Vastaukset
- 12.v
Mäki Oon .5lk ja Jotkut sanoo että siel kokeillaan niiku vaan vatsaa onko kohtu laskeutunut ja sit jutellaan ja iha perus asiat.
- Klo2
Joo siellä tehdään ainakin sen lisäks lusikkatesti
- lusikkatesti
Klo2 kirjoitti:
Joo siellä tehdään ainakin sen lisäks lusikkatesti
Hahaa taas joku idiootti vauhdissa. Kerro fatasiasi siitä kuuluisasta lusikkatestistä, näin torstaina tulee vain mieleen lusikoita hernekeittoa ja siinä se lusikkatesti onkin.
- Thatwashell
Meil oli sillee et kysyttii peruskysymykset esm. Onks kuukautiset alkanu ja jompikumpi vanhemmista/huoltajista oli mukana
Sit perus jutu paino pituus kuulo näkö sit ne chekkas et oliko karvotusta alapääs ja oliko etuosat ruvennu kasvaa pakko myöntää oli aika hell mut jos oot vanhempien kaa läheine ei pitäs olla mitää mut saattaa punastuu - koht6lk
Ei siellä mitään yksityis paikkoja tutkita. Oon menos 6lk nyt ja mulla oli silleen että piti itse täyttää lappu jossa kysytään kehityksestä, päihteistä , onko kotona kaikki hyvin ja kysytään että onko menkat alkanu. Ja sitte perus paino ja pituus mittaukset ja katotaan selkä että onko skolioosia tai kiertymää. Siinä piti ottaa paita pois mut ei tarvii ottaa paitaa pois jos on sellanen ihonmyötäinen paita.
- Thatwashell
No meil oli kaikil tommoset meen kasille ja eri kouluis saatta olla erit ja ne on ehk muuttunu ja eri paikkakunnilla on erit
- 13v
Meil oli sillain eka kyseltiin esim. Et onko kuukautiset alkanu ja miten koulu on menny. Sit se tarkistaa selkää sitte pituuus ja paino. Sit se käskee mennä makaan sängylle ja painelee vatsaa ja sit ottaa housui alas ja tarkistaa karvoitusta.
- Enmuistaen
Saattaa kyl vaihella paikkakunnittain. En muista enää itse kunnolla, joten ei se mitään traumatisoivaa ollu ;D Meillä oli niin, että olimme kolmisin terveydenhoitajan ja lääkärin kanssa (sai olla myös huoltaja mukana). Pituus, paino, ryhti, näkö ja miten erotti värei... sen muistan, että mentiin makaamaan ja se paineli vähän vattasta ja sitten kurkkas housuihin. Kyseli menkoista ja muuta. Siis en tosiaan enää muista :D
- minämoimoikkii
oon menossa kutoselle ja meijän koulussa ei kyllä housuihin katottu, hyi miten ahdistavaa.. Meillä oli ihan perus pituus ja paino, sit se kyseli onks menkat alkanu ja onko kaikki hyvin koulussa ja kotona, miten syöt ja sillee eli ihan normaaleja kysymyksiä. Ainut että piti ottaa paita pois kun katottiin selkä, mut sai olla liivit päällä. Kutitti muute vitusti ku se paineli alavatsaa :DD
- 4-lk
Mä oon viel 4-lk. Jännittää et mitä siel tehää. Mua rupee ahdistaa jis katotaan housuihin... en vaan kestä sitä et housuihin katotaan😱😱😱
- Nominkämänykeksisin
No pojille voin sanoa että alapää katotaan ja kysellään että onko märkiä unia ja normi pituus paino ja ryhti ja näkö (ei lusikkatestiä mitä jotku pelkää)
- jokuinenn
Jokusen vuosi sitten olin itse siellä ja piti kotona täyttää joku lappu ja sitten siellä tarkastuksessa ihan perus kuulo näkö paino pituus selän muoto ja kyseli murrosiän muutoksiin eikä oikee mitään ihmeellisempää
- 16vkiveksetkatsomatta
Ei siinä kenenkään karvoitusta katota, heh heh mitähän laki siihen sanoo jos kurkkii alaikäisen ja vieläpä alle 16v housuihin ilman lupaa siihen ei ole edes hoitsuilla tai lekurilla lupaa, pojilta tarkistetaa jossain vaihessa onko kivekset laskeutunut, sitä ei tehty edes minun koulussa, kysyttiin vain, intissä tarkistetaan viimeistään pojilta onko kivekset laskeutuneet ja niitä on kaksi ;)
Jos joku kertoo et siellä hiplataan ja tarkistellaan karvoitusta tai katsotaan alkaako pojilla seisomaan kalu ja miten esinahka toimii, niin ne kaikki valehtelavat.
Kotona oli juttua tästä veljien ja isän kanssa, kun pikkuveli nyt 12v ja pelkää sitä tarkistusta, minulta ei tarkistettu, isoveljeltä katsottiin kivekset ja isältä oli intissä tarkistettu.
Voisin kysyä siskolta mitä siellä tehdään, jos haluatte tietää totuuden tyttöjen tarkistuksesta.- Anonyymi
Öö... Siis mulla katottiin karvotus nopeesti enkä varmasti valehtele. Se riippuu paikkakunnasta.
- Yukiiiii
meillä ei tehty mitää, kyseltii vaa kaikest et onko just menkat alkanu yms... ei se mitää muut kattonu ku vaa selän ettei oo skolioosii tai mitää :)
- 8plus19
Terveystarkastus ja lääkärintarkastus ovat 2 eri asiaa
Terveystarkastuksessa se perus, joka on muinaki vuosina, ryhti, paino, pituus. Sit on ollu välillä kuulo, näkö ja värinäkö ja verenpaineenmittaus. Jutellaan terkkarin kaa.
5lk lääkärintarkastus oli meillä (tytöillä) sellanen, siel oli terveydenhoitaja ja se lääkäri. Mukana sai olla huoltaja, mut mun vanhempii ei tullu, koska niitä en sinne halunnu. Maatessa lääkäri kurkkasi housuihin, sit piti olla ilman paitaa, ku se tunnusteli selästä ja rintakehän yläpuolelta, ei mitenkää sopimattomasti :) hänkin kyseli kaikkea ja siinä se suurinpiirtein olikin. Ei jääny traumoja! :D
Sori tönkkö teksti, kirjotin kännykällä - Pääsittehelpommalla
Mul oli aika sama ku muil muuten paitsi ne hipelöi jonkun verran mun klitorista ja katto miten reagoi. Myös kokeili kohdun tilavuutta yms. Katto myös et mahtuuko anaaliin sormi (sai kyllä kieltäytyä jos ei missään nimessa halunnut tätä) ja sit ne perusjutut mitä teillä oli.
- ihan_normaalia_oli
Ainakin meillä piti olla alushoususillaan ja rintaliiveillä eli muut vaatteet pois.
Katottiin pituus ja paino, sit onko selkä ja ryhti OK, piti seisaltaan kurottaa sormillaan varpaita kohti, silmät kiinni seisoa yhdellä jalalla ja osua sormella nenään eli tasapainotesti, sitten näkötesti eli miten tarkkaan näkee ja onko värisokeutta.
Terkka sano että ei kannata polttaa tupakkaa, kysy oonko polttanu tupakkaa (no siis en ole enkä ajatellutkaan alottaa koska se haisee pahalta!), miten syön ja syönkö kotona yhtäaikaa perheen kanssa, syönkö kunnon aamupalan ja syönkö koulussa, sano ettei kannata syödä liikaa makeaa, kysyi pesenkö hampaat ennen aamupalaa aamulla ja ennen nukkumaanmenoa illalla. Sano että ei kannata kokeilla myöskään sähkötupakkaa eikä nuuskaa.
Kysy onko menkkoja vielä ollut (on), suositteli varaamaan käsilaukkuun tai reppuun parit pikkuhousun suojat jos tulee yllärinä menkat kesken päivän, kysy onko ollu mitään vaivoja tai onko koskenut mihinkään esim. selkään tai jalkoihin, kysy miten pärjään koulussa ja onko luokassa tai koulussa ollut kiusaamista.
Sano että jos joskus alan käyttää hajuvettä niin koulussa ei sitä sit kuitenkaan sais olla juurikaan koska monet on oikeesti herkkiä hajusteille ja hajusteista voi tulla esim. astmakohtaus tai vastaava ja joutuu sit lähtemään kotiin sen takia.
Lopuksi anto jonkin pikku esitteen terveysjutuista jossa on ainaskin osittain noita samoja juttuja mistä kyseli minulta.
Tissin alkuja ei tarvinnu näyttää eikä katottu mitään karvoja eikä edes kysyny karvoista. Ei kysyny oonko pussannu poikia eikä kysyny oonko sormittanut. - Anonyymi
Tiiän et tää tulee tosi myöhään mut jos jotain auttas. Oon siis 12v mut joo. Siel oli ihan normi tarkastus et kenenkään ei tartte pelätä. Kuulo, ryhti, ehkä näkö, pituus, paino. Ja sit vaan juteltiin. Vhä murrosiästä mut ei paljo. Ja sit kurkkas nopee pikkuhousuihin oliko murrosiän merkkei. (mulla ei ollu). EI PAHA!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872062Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35722Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648