Videokameran dvd-levykkeiden mallinimessä on useimmiten lisänä 2x, 3x, 4x. Mitä nämä "kertaa" tai "x" tarkoittavat?
Onko dvd-r 8cm formatoitava ennen käyttöä ja
dvd-ram 8cm valmiiksi formatoitu.
Onko jokin tietty tunnus, joka ilmaisee, että voi tallentaa molemmin puoli.
Kertaajotain
3
123
Vastaukset
- x-men8
Ne ilmaisevat valmistajan niille kertoman kirjoitus/lukunopeuden, jota voi taas verrata standardin mukaiseen luku/kirjoitusnopeuteen.
https://en.wikipedia.org/wiki/CD_and_DVD_writing_speed
"Onko dvd-r 8cm formatoitava ennen käyttöä ja
dvd-ram 8cm valmiiksi formatoitu."
-Tämän jätän viisaammille. Minulla on ollut "ns" valmiiksi formatoituja levyjä joille ei voinut kirjoittaa ja päinvastatoin
"Onko jokin tietty tunnus, joka ilmaisee, että voi tallentaa molemmin puoli."
En ole varma kysymyksestäsi. Minulla on DVD:tä (leffoja) joissa on oikeasti a- ja b-puoli kuten vanhoissa vinyyleissä, mutten ole taas törmännyt muihin tyhjiin CD/DVD levyhin kuin mitkä ovat "ns" dual layer levyjä. Näissä tavara ahdetaan sisään vain ykköseen, mutta tuplakapasiteetilla tallennustilan mukaan. Kakkoseen ei saa törkkiä. - Silviistee
uudelleenkirjoitettavia rw levyjä voi ns formatoida, eli tyhjennellä ja täytellä välillä, r levyt ovat kertakäyttöisiä. Tyhjä levy on tyhjä, ja täysi täysi, tyhjälle voi tallentaa, täydelle ei. Dual layer on kaksikerroksinen, kaikki asemat ei tue niitä.
- aloittajakuvaaja
EIKÖS TÄMÄ OLE JUST PÄINVASTOIN. LUULISIN. TIETOA EI OLE.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858509
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513176
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 382414
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292086