Mopo kypärä silmälasien kanssa!

Likinäköinen

Eli suoritan kohta mopo kortin ja mulla on silmälasit. Pitäis hommata kypärä ja oon miettiny jotain enduro kypärää. Huono puoli siinä on se että jotkut sanoo et silmälasit ei mahdu sisään jotkut sanoo että mahtuu. Eli mahtuuko vai ei ja onko edes järkevää harkitä enduro kypärän ostoa?

13

1584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauppaanmars

Hyvin mahtuu, merkistä ja mallista riippuu kuinka hyvin. Ajolasit on sitten tarkemmat, kaikkien sisään ei rillit mene.

Mutta nii enihau, kypärähän ostetaan liikkeessä sovittaen, ei sokkona netistä tilaten. Ja sitten tupla-D lukolla niin remmi on aina oikealla kireydellä.

• Likinäköinen

No mites että onko jotain tiettyjä merkkejä? Ja mistä kaupasta kannattaisi lähteä etsimää? :)

• Kauppaanmars

Olen nelisilmä myös itse. Ihan sysipaskoja kypäriä ei myy enää halpahallitkaan. En ihan halvimpaan rimpulaan kääntyisi mutta ei kai sen kypärän se 700€ schuberttikaan tarvitse olla. Alan liikkeet neuvovat ja kertovat kyllä, sen tarkemmin on paha neuvoa näillä tiedoilla.

Onko se krossikypärä kuinka ehdoton? Helpompi on umpikypärä, lasit joudut ottamaan pois kuitenkin kypärää pukiessa ja riisuessa. Vaan maku- ja ilmeisesti katu-uskottavuusasiahan se on, itselläni on krossi- sekä umpikypärä, Kbc merkiltään.
      Olen yhden KBC:n kypärän rutannut moottoripyörällä, hyvin toimi. Se on minun merkkini kun kypäräkauppaan menen.

• Jutustelija1

Itse käytän aurinkolaseja ja kaikkien kypärien kanssa olen niitä aina pystynyt ongelmitta käyttämään. Eli ei ole ongelmia sinullakaan odotettavissa.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

• Likinäköinen

Kyl se krossikypärä on lähes ehdoton mutta sitten jos en löydä sopivaa crossikypärää silmälasien kanssa niin sitte harkitsen muita. Kiitos kaikille vastaajille en ois koskaa arvannu et tänne tulis näin asiallisia vastauksia!;)

• Kauppaanmars

Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä että kun asiallisesti kysyy ja edes sinnepäin äidinkielen oppituntien mukaan, saa samalla mitalla takaisin.

• Likinäköinen

Ainii se yks juttu unohtu vielä :). Eli mistä kaupasta suosittelette etsimää kypärää kun mulla ei oo mitään hajua :D. Kouvolan lähellä asun eli en nyt ainakaan yli 100 kilometriä kauemmas jaksaisi lähteä yhden kypärän takia. Eli sanokaa jotain kauppoja?

• Kauppaanmarsalkup

Tokmanni eli ent. Robin Hood Kouvola Kuusaa Inksa, Prisma ja McKone. Niistä on sitten suunnattava Karhulaan ja Kotkaan tai Lahteen tai Lappeenrantaan jos ei nuo Kouvolan puodit käy. Vierulan Motobike kun ajautui konkurssiin ja Menokone lopetti myös. Jos ostat ns. merkkikypärän on siitä iloa sitten mopoajan jälkeenkin jos jatkat kaksipyöräisten parissa. Kypärän hinta näkyy laadussa sillä tavalla että sisukset ja kypärän muut kilkkeet eivät mene heti kättelyssä ruvelle, sisukset saa jopa irti ja pestyä koneessa. Ja toki kolariturvallisuus on jossain määrin myös parempi, sitä ei ilman testejä tietenkään näe eikä toivottavasti tarvitsekaan omakohtaisesti kokeilla.

• Likinäköinen
        Kauppaanmarsalkup kirjoitti:

Tokmanni eli ent. Robin Hood Kouvola Kuusaa Inksa, Prisma ja McKone. Niistä on sitten suunnattava Karhulaan ja Kotkaan tai Lahteen tai Lappeenrantaan jos ei nuo Kouvolan puodit käy. Vierulan Motobike kun ajautui konkurssiin ja Menokone lopetti myös. Jos ostat ns. merkkikypärän on siitä iloa sitten mopoajan jälkeenkin jos jatkat kaksipyöräisten parissa. Kypärän hinta näkyy laadussa sillä tavalla että sisukset ja kypärän muut kilkkeet eivät mene heti kättelyssä ruvelle, sisukset saa jopa irti ja pestyä koneessa. Ja toki kolariturvallisuus on jossain määrin myös parempi, sitä ei ilman testejä tietenkään näe eikä toivottavasti tarvitsekaan omakohtaisesti kokeilla.

No kiitosta! Lähen sitte kohta metsästämään kypärää jos löytyisi=)

• el.ystävä

Entäs jos ostat polkupyörän, niin säästyt bensamyrkyiltä. Vai haluatko välttämättä liittyä yöhäirikköryhmään? Toisten ihmisten tahallinen häirintä on rikollista. Pian meidän, jotka asuntomme sijainnin vuoksi emme saa enää nukuttua yöunia kunnolla, pitää tehdä ryhmäkanne rikosilmoitukseksi, koska ei näitä mopoilijoita eli anarkistisia häiriköitä muutoin saa kuriin. Ajokieltoon kaikki yöhäiriköt ja valvontakamerat asuntojen kohdalle.

• Likinäköinen

Anteeksi vain mutta kaikki mopoilijoista ei KUULU tuohon "yöhäirikköryhmään". Ei kaikkia mopoilijoita tarvi syyttää yöllisestä ajosta!

• Merkkierkkiesi

Ethän sinä vain ole se joka kanta-astelee illalla klo 22 jälkeen kuselle lorottamaan kerrostalossa?
        Ja sitä kansanradiota vois sunnuntaisin kuunnella luurit päässä.

• Lolo16

Jahas tais ny tämäkin ketju lähteä käsistä:/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe