Eli suoritan kohta mopo kortin ja mulla on silmälasit. Pitäis hommata kypärä ja oon miettiny jotain enduro kypärää. Huono puoli siinä on se että jotkut sanoo et silmälasit ei mahdu sisään jotkut sanoo että mahtuu. Eli mahtuuko vai ei ja onko edes järkevää harkitä enduro kypärän ostoa?
Mopo kypärä silmälasien kanssa!
13
1584
Vastaukset
- Kauppaanmars
Hyvin mahtuu, merkistä ja mallista riippuu kuinka hyvin. Ajolasit on sitten tarkemmat, kaikkien sisään ei rillit mene.
Mutta nii enihau, kypärähän ostetaan liikkeessä sovittaen, ei sokkona netistä tilaten. Ja sitten tupla-D lukolla niin remmi on aina oikealla kireydellä. - Likinäköinen
No mites että onko jotain tiettyjä merkkejä? Ja mistä kaupasta kannattaisi lähteä etsimää? :)
- Kauppaanmars
Olen nelisilmä myös itse. Ihan sysipaskoja kypäriä ei myy enää halpahallitkaan. En ihan halvimpaan rimpulaan kääntyisi mutta ei kai sen kypärän se 700€ schuberttikaan tarvitse olla. Alan liikkeet neuvovat ja kertovat kyllä, sen tarkemmin on paha neuvoa näillä tiedoilla.
Onko se krossikypärä kuinka ehdoton? Helpompi on umpikypärä, lasit joudut ottamaan pois kuitenkin kypärää pukiessa ja riisuessa. Vaan maku- ja ilmeisesti katu-uskottavuusasiahan se on, itselläni on krossi- sekä umpikypärä, Kbc merkiltään.
Olen yhden KBC:n kypärän rutannut moottoripyörällä, hyvin toimi. Se on minun merkkini kun kypäräkauppaan menen. - Jutustelija1
Itse käytän aurinkolaseja ja kaikkien kypärien kanssa olen niitä aina pystynyt ongelmitta käyttämään. Eli ei ole ongelmia sinullakaan odotettavissa.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/
Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r - Likinäköinen
Kyl se krossikypärä on lähes ehdoton mutta sitten jos en löydä sopivaa crossikypärää silmälasien kanssa niin sitte harkitsen muita. Kiitos kaikille vastaajille en ois koskaa arvannu et tänne tulis näin asiallisia vastauksia!;)
- Kauppaanmars
Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä että kun asiallisesti kysyy ja edes sinnepäin äidinkielen oppituntien mukaan, saa samalla mitalla takaisin.
- Likinäköinen
Ainii se yks juttu unohtu vielä :). Eli mistä kaupasta suosittelette etsimää kypärää kun mulla ei oo mitään hajua :D. Kouvolan lähellä asun eli en nyt ainakaan yli 100 kilometriä kauemmas jaksaisi lähteä yhden kypärän takia. Eli sanokaa jotain kauppoja?
- Kauppaanmarsalkup
Tokmanni eli ent. Robin Hood Kouvola Kuusaa Inksa, Prisma ja McKone. Niistä on sitten suunnattava Karhulaan ja Kotkaan tai Lahteen tai Lappeenrantaan jos ei nuo Kouvolan puodit käy. Vierulan Motobike kun ajautui konkurssiin ja Menokone lopetti myös. Jos ostat ns. merkkikypärän on siitä iloa sitten mopoajan jälkeenkin jos jatkat kaksipyöräisten parissa. Kypärän hinta näkyy laadussa sillä tavalla että sisukset ja kypärän muut kilkkeet eivät mene heti kättelyssä ruvelle, sisukset saa jopa irti ja pestyä koneessa. Ja toki kolariturvallisuus on jossain määrin myös parempi, sitä ei ilman testejä tietenkään näe eikä toivottavasti tarvitsekaan omakohtaisesti kokeilla.
- Likinäköinen
Kauppaanmarsalkup kirjoitti:
Tokmanni eli ent. Robin Hood Kouvola Kuusaa Inksa, Prisma ja McKone. Niistä on sitten suunnattava Karhulaan ja Kotkaan tai Lahteen tai Lappeenrantaan jos ei nuo Kouvolan puodit käy. Vierulan Motobike kun ajautui konkurssiin ja Menokone lopetti myös. Jos ostat ns. merkkikypärän on siitä iloa sitten mopoajan jälkeenkin jos jatkat kaksipyöräisten parissa. Kypärän hinta näkyy laadussa sillä tavalla että sisukset ja kypärän muut kilkkeet eivät mene heti kättelyssä ruvelle, sisukset saa jopa irti ja pestyä koneessa. Ja toki kolariturvallisuus on jossain määrin myös parempi, sitä ei ilman testejä tietenkään näe eikä toivottavasti tarvitsekaan omakohtaisesti kokeilla.
No kiitosta! Lähen sitte kohta metsästämään kypärää jos löytyisi=)
- el.ystävä
Entäs jos ostat polkupyörän, niin säästyt bensamyrkyiltä. Vai haluatko välttämättä liittyä yöhäirikköryhmään? Toisten ihmisten tahallinen häirintä on rikollista. Pian meidän, jotka asuntomme sijainnin vuoksi emme saa enää nukuttua yöunia kunnolla, pitää tehdä ryhmäkanne rikosilmoitukseksi, koska ei näitä mopoilijoita eli anarkistisia häiriköitä muutoin saa kuriin. Ajokieltoon kaikki yöhäiriköt ja valvontakamerat asuntojen kohdalle.
- Likinäköinen
Anteeksi vain mutta kaikki mopoilijoista ei KUULU tuohon "yöhäirikköryhmään". Ei kaikkia mopoilijoita tarvi syyttää yöllisestä ajosta!
- Merkkierkkiesi
Ethän sinä vain ole se joka kanta-astelee illalla klo 22 jälkeen kuselle lorottamaan kerrostalossa?
Ja sitä kansanradiota vois sunnuntaisin kuunnella luurit päässä.
- Lolo16
Jahas tais ny tämäkin ketju lähteä käsistä:/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862