Sheltin kasvattajat

Sheltitonparhaita

Tietääkö kukaan yhtään hyvää sheltin kasvattajaa?Olemme hakemassa shelttiä maalle.Haluaisimme sheltin mahdollisimman pian

9

7398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shelttilove

      En tiedä onko pentuja tällä hetkellä tiedossa mutta:
      Zaza's kennel
      Kennel Sunsweet

      Molemmista ollaan otettu sheltit. Sanoisin että Sunsweetissa on nätimpiä koiria ja Sunsweet keskittyy kai enemmän näyttelyihin.
      Toisaalta meille tuli Zaza's kennelistä älyttömän nätti sheltti!!

      Molemmista tuli kivan luontoiset sheltit, tietenkin koulutus täytyy olla jokaisella rodulla kohdallaan jos haluaa hyvän luontoisen.

      Molemmissa kivat kasvattajat ja hyvää toimintaa kohtuullisella hinnalla. Suosittelen! :)

    • seniorisheltti

      Nopeasti tuskin shelttiä saat, sillä on hyvin suosittu rotu (pentujen kysyntä ylittää tarjonnan), pentueet on pieniä. Itse kyselin keväällä muutaman kk ajan yli 10:ltä kasvattajalta ja joka paikassa myytiin "ei oota". Pentuja ei ollut, niitä oli tulossa mutta kaikki jo varattuja tai sitten oli mutta nekin oli jo varattuja. Joku olisi ottanut varauksia jo puolen vuoden päähän (suunnitteilla pentuja), mutta ei lähdetty sitten siihen.

      Saatiin kuitenkin lopulta vanhempi sheltti eräältä kasvattajalta eläkekotiin. Nyt meillä on maailman ihanin "vanhus" :)

    • Koiruusko

      Jos vielä ajankohtaista tiedän että Peltsun kenneliin on tullut pentuja. Tälläviikolla kahdetkin.

    • Paraskasvattaja

      Larinkallion kenneli Valkealassa Kysyppäs sieltä on tosi Hyvä ja Asian tunteva ja Luotettava Kasvattaja itse olen ostanut jo kaksi Shelttiä sieltä mitkä on nyt ijältään 1,7kk ja 3,7kk tosi hyvät pojat on ei paukku arkoja ja muutenkin Tervepäisiä kavereita

      • Kasvatuksen alkuaikoina on käytetty lonkkavikaisia koiria jalostukseen, mutta v. 2013 jälkeen on tehty ryhtiliikettä. Shelteillä nuo Larinkallion koirillakin näkyvät silmävaivat ovat yleisiä. Linjoissa on mm. vakava-asteista verkkokalvon rappeumaa. Harmi, etteivät pennunostajat ole juurikaan tutkituttaneet koiriaan. Esim. edellä mainittu PRA alkaa oireilla vasta aikuisiässä.


      • Kerroppa

        Edes yksi sheltin kasvattaja jonka koirilla ei olisi lonkka tai kyynerpää vikoja tai silmät olisi täysin terveet eivätkä olisi paukku arkoja


      • jyju56ujt
        Kerroppa kirjoitti:

        Edes yksi sheltin kasvattaja jonka koirilla ei olisi lonkka tai kyynerpää vikoja tai silmät olisi täysin terveet eivätkä olisi paukku arkoja

        Sairaita pentuja voi syntyä sattumalta, mutta on täyttä hulluutta käyttää niitä jalostukseen. Miksi ostaa pentu, jossa linjataan vakavasti sairaita koiria keskenään? Se on silkkaa rahastusta.


      • 76567876890
        Kerroppa kirjoitti:

        Edes yksi sheltin kasvattaja jonka koirilla ei olisi lonkka tai kyynerpää vikoja tai silmät olisi täysin terveet eivätkä olisi paukku arkoja

        Kerroppa edes yksi hyvä syy, miksi pitäisi pennuttaa

        -2-vuotias 2/2-nivelrikkoinen narttu
        -colobomaa sairastava koira
        - koira, jonka linjaiset yksilöt kuolevat syöpään alle 6-vuotiaina

        perusterveessä ja suositussa rodussa, josta löytyy paljon terveitä ja kauniita koiria? Joko kasvattaja on urpo tai nilkki. Kumpikaan ei tiedä hyvää pennulle, mitä muuta kasvattaja jättää tekemättä kun ei jaksa vanhempiakaan valita kunnolla? Millaista pajunköyttä tällainen ihminen syöttää pennunostajalle jatkossakin, jos kennelin sivuilla mainostetaan "perusterveitä koiria" ja pentuilmoituksessa valehdellaan päin naamaa?

        Vahingoille ei voi mitään. Mutta laskelmoitu valehtelu ja sadismi (mitä muuta sairaiden koirien jalostaminen on kuin koiraparkojen hyvinvoinnin sivuuttamista ja pahantahtoisuutta) osana koiranjalostusta ovat yleinen ilmiö, jonka hinnan maksavat pennunostajat.


    • Anonyymi

      Moi:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe