Millainen auto mahtanee olla tuo VW Tiguan. Auto kiinnostaa nelivetoisuutensa ja istumakorkeutensa takia. Mutta askarruttaa moottorin Öljynkulutus (TDI 2,0) ja DSG vaihteiston toimivuus. Muutenhan auto sopisi minulle mainiosti tilojensa puolesta.
VW Tiguan?
51
27364
Vastaukset
- toimiise
Toimii, muttei kannata ottaa, jos epäilet. Osta joku tuhnu mieluummin, niin nukut yösi paremmin.
- automaatin_mukavuus
Olen tyytyväisenä ajellut viimeiset 3 vuotta DSG-automaatilla ja uuteen Tiguaniinikin se luonnollisesti tulee. Siitä mukavuudesta en luovu. Jotkut autotoimittajat arvostelevat DSG-laatikosta pienestä viiveestä, mutta missään ajotilanteessa en ole kokenut millisekuntiluokan viiveistä mitään haittaa.
- Ihemett
DSG ei oikeasti ole mikään automaatti, robottilaatikko on oikeampi nimitys, olin yhden dsg auton perässä risteyksessä, ihmettelin miksi auto hyppi paikallaan kuin rusakko, taisi laittaa vaihteen päälle siitä varmaan johtui hyppy ylös, ei tuo laatikko nyt mitenkää hienosto toimi nykii ja hyppyyttää autoa paikallaankin.
Oikea automaatti ei hyppyytä eikä nyi milloinkaan.
- olentykästynyt
Olisi mun valintani, jos olisi rahaa vaihtoon. Täytyy ajaa vain nykyisellä Yetillä vielä toistaiseksi. No, hyvin tämäkin on peittänyt.
- pääörkki63
Minulla ollut nyt kuukauden ajossa uusi tiguan tdi 2,0 dsg neliveto. 3 tkm aikana öljypinta ei ole laskenut. Istuma korkeus on mielestäni hyvä/sopiva. vaihteisto/voimansiirto toimii pienillä vaihteilla hieman kuminauhamaisesti, isommilla hienosti. Kun nykäisee vaihteen S asentoon, ajettavuus ja voimalinjan toimivuus mukava yllätys, se kuminauhamaisuuskin katoaa. Kulutus rauhallisella, rajoitusten mukaisilla nopeuksilla noin 5,5 l/100 km. Ajotietokone näyttää 5,3, mutta se on mielestäni hieman alakanttiin. Näissä luvuissa pääosin maantie/moottoritie ajoa, mutta myös jonkin verran taajama/kaupunki ajoa. Ledivalo paketti kannattaa ottaa.
Minun on vaikea keksiä negatiivista kuukauden kokemuksella.- Muahahahahaaa
Sinuakin odottaa viimeistään jo kahden vuoden kuluttua VAG areenan kyselypalstat. Voithan toki jo nyt käydä ennakkoon tutustumassa, mistä siellä keskustellaan....
- seuraavakinjokuvw
Onhan noita omistettu ja hyviksi todettu vw:t.
- ReiskaJ
Yksi Passat riitti. Moottori rikkoutui ja muutama viikko siitä eteenpäin DSG:n toinen kytkinpaketti hajosi. Onneksi kaikki meni sillä kertaa takuuseen, mutta niin lähti Passat, kuin kuppa Töölöstä.
- Noinkohan
Älä.....
- Koppelo99
Ajettu 10tkm, ei vikoja. Öljyn pinta ei ole silmämääräiseti laskenut, ei kuluta.
Ajelin myös eriitäin heikkokuntoisella metsäautotiellä. Tämä kokemus yllätti, meni niin huonoista kohdista kuin suinkin uskalsi yrittää. Tietysti tiessä pitää olla sen verran kantoa, ettei painahda pohjaa vasten. - pate520000
Paskaa sulle joka moitit automatiikkaa. ei se vaihdekeppi tunne sun ajatusta, mutta ajattele aikaa kun luodaan laatikko jonka sä voit opettaa toimimaan niin kuin on sun ajattelutapa ajaa autoa, Ei ole kaukana. Yhteistyöllä tämäkin asia ratkaistaan, ei merkkikohtaisesti. Merkkikohtaisesti pitäisi ajatella niin että me kaikki hyötyisimme siitä. Kaupallisesti voitaneen ajatella niin että kellä kauniinpi leninki sillä enempi vientiä.
- eipelaajospelkaa
No Tiguanistahan on sellainen isolla budjetilla tehty, hassun hauska telkkarimainos. Sellainen se on. Osta pois. Vuoden-parin päästä ollaan kaikki viisaampia. Sun rahoillasi ;-)
- 2.4STW__
Kyllä se 6v öljykylpy DSG koossa pysyy mutta ongelma onkin se järjetön viive liikkeelle lähdettäessä kun siihen yhdistyy vielä turboviive. Autolla pitää kadun kulmassa ennakoida kuin 1.6D pakettiautolla täydessä lastissa jonka perässä täyslastinen jarrukärry.
Oma kokemus rajoittuu viiteen vuoteen Superb 170hp DSG:llä ja vajaaseen vuoteen uudella A4 Quattrolla jossa myös diesel ja DSG.
Saat odottaa outoja softavikoja ja DSGn arpomista. Muuten kyllä tuo paketti toimii. - MontaVolkkariaJo-ollut
Nyt ollu Tiguan 3 vuotta, 3 laatikkoa on vaihdettu, takuuseen kylläkin, mutta en kyllä voi suositella, ajotuntuma on kyllä hyvä, mutta palaan japsiin jotka on luotettavia, ei tarvi autopalvelua tien päällä.
- Enusko
Valetta laskettelet senkin trolli.
- tyytyväinentiguanisti
Vaihdoin nelikko Kugasta neliveto Tiguaniin ja ihan ku eri maailmaan ja laatutasoon olis taas palannut, kun Ford-hairahduksen (Kugasta hajos lähes kaikki mahdollinen alle 150tkm mukaan lukien turbo, kaksoismassavauhtipyörä ja hiukkassuodatin!!!) jälkeen takas VAG-konsernin ajokkiin siirtyi. Oma Tiguan on tosin manuaalilaatikolla, mutta ainakaan 150tkm mennessä ei ole mitään vikaa ilmaantunut, eikä 30tkm huoltovälillä tarvitse öljyä lisäillä. Mottina 2.0Tdi 140hv.
- Varman-päälle
No, tuo kombinaatio onkin idioottivarma pitemmän päälle. Et tule pettymään.
- Etuveto2
Tiguan on oikeasti takavetoavusteinen etuvetoinen auto. Vasta kun etuyörien ja takapyörien välillä on eroa pyörimisnopeudessa, tulee takapyörille voimaa.
Esim Seatin uusi Ateca (jossa sama neliveto) ei selvinnyt rullilta pois kun 3 pyörää oli rullilla ja vain yksi pyörä oli pitävällä TM vertailussa.
Muuten se on jatkuvasti etuvetoinen. Näin siis toimii Haldex neliveto. Ei siis mikään oikea neliveto. - Anonyymi
Vaihdoin Tiquan 1.4 TSI vm-08. Viiden kuukauden jälkeen ei mitään moitittavaa. Tehoa riittävästi, jämäkkä ajaa. Moottori käy nätisti. Öljyä lisätty 7000km kohdalla 3dl mutta sekin taisi olla liikaa. Hm61
- Anonyymi
Oho, vastasit kolme vuotta vanhaan ketjuun, oletko kaikinpuolin terve? Kuka täysjärkinen tulee nettiin kertomaan ihan yllättäen että oma auto toimii kaikipuolin ok mistä sait kipinän ideaan??? No meitä on moneen junaan.
- Anonyymi
Mistä sait kipinän lukea 3 vuotta vanhoja Vw viestiketjuja ja vielä lähteä kommentoimaan.😅😅 taitaa vähän kiinnostaa kuitenkin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sait kipinän lukea 3 vuotta vanhoja Vw viestiketjuja ja vielä lähteä kommentoimaan.😅😅 taitaa vähän kiinnostaa kuitenkin...
no ku tää keskustelu vaan sattu oleen listan ekana VW osiossa ja ilman keskustelun avaamista ei näe miltä vuosisadalta se on, ei siis tarvinnu erikseen etsiä arkistoista kuten sinä epätiedon esittäjä joka luulet olevasi myös tosi nokkela poika. Taidat olla todella hidasälyinen kaveri, ei ihme että ostit 2008 vuoden volkkarin 1.4 TSI koneella, koska sen paskempaa autoa ei löydy. Ilmeisesti sait sem todella halvalla koska oli erikoistarjouksessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sait kipinän lukea 3 vuotta vanhoja Vw viestiketjuja ja vielä lähteä kommentoimaan.😅😅 taitaa vähän kiinnostaa kuitenkin...
Ei kiinnosta.
- Anonyymi
Tiguan? Katumaasturi ilman tavaratilaa? Volkkari on kuin Kesko: Kaikki maksaa eli onko siinä vakiona edes valoautomatiikkaa? Mites ilmastointi? En viitsi edes mennä katsomaan kun päältä näkee että auto on sahattu perästä poikki että saadaan hintaa pienemmäksi - ja oikein arvasin - sieltähän tuleekin myyntiin nyt jatkettu malli siis sellainen joka näyttää ulkoakin siltä mikä suunnittelupöydällä oli. Joku allspaceko sen nimeksi tulee. Mutta ajelkaa te nyt tyytyväisinä tällä bobtail -mallilla vaan älkää menkö hakeen mummoa lentokentältä. Saattaa olla ettei matkalaukkua saa sisälle vaan pitää olla kattoteline.
- Anonyymi
Kyllä täällä näköjään idiootteja piisaa kommentoimaan :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä täällä näköjään idiootteja piisaa kommentoimaan :D
Kuten sinä.
- Anonyymi
Normi Tiguan, tavaratila 615 litraa. 3 - alue ilmastointi ettei mummon tarvitse tyytyä muiden asettamaan lämpötilaan takapenkillä istuessaan.
- Anonyymi
Miksi kaikki kyselee aina volkkaria harkitessaan syökö se öljyä? En tiedä mitään muuta automerkkiä jossa pitäisi olla moisesta asiasta huolissaan jos on ostamassa ehjää autoa.
- Anonyymi
Turhaan kyselevät...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan kyselevät...
Sitkee huhu pitää siis paikkaansa, öljypolttimia myy vain VW ja myös saaste dieseleitä valmistaa edelleen 😁
- Anonyymi
Näköjään aina voi ymmärtää hauskasti kaiken tahallaan väärin. Dieselöljyä kuluttaa dieselmoottoreissa, niin varmaan sitten ovat öljypolttimia.
- Anonyymi
eikös diguaanin kone oo derbyn lohko johon laitettu jotakin ruiskuja?
haltexi poksahtelee kivasti ja jää ristiriipuntaan jos toinen rengas osuu koiranpaskankohdalle- Anonyymi
tiguanin ongelma on ollut tuo ristiriipunta ongelma sekä haltexin kestävyys.
takaisinkutsuja rajusti tietyissä vuosimalleissa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tiguanin ongelma on ollut tuo ristiriipunta ongelma sekä haltexin kestävyys.
takaisinkutsuja rajusti tietyissä vuosimalleissaeikös haltexia laitettu talon seinään aikoinaan ja se ei ollut kovin kestävää sielläkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikös haltexia laitettu talon seinään aikoinaan ja se ei ollut kovin kestävää sielläkään?
tiguanin voimansiirrossa on hemmetinmoinen kämmi, etenkin ristiriipunta on myrkkyä. se jää kiinni HETI kun ristikkäiset tassut ilmassa.
eli tekemätön paikka sanoi suutari - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tiguanin voimansiirrossa on hemmetinmoinen kämmi, etenkin ristiriipunta on myrkkyä. se jää kiinni HETI kun ristikkäiset tassut ilmassa.
eli tekemätön paikka sanoi suutari"Maastossa jousitus toimi riittävällä eloisuudella ja joustovaratkin riittivät yllättävän pitkälle. Havaittiin, ettei edes yleensä kaupunkimaastureille myrkyltä maistuva ristiriipunta ollut VW:lle mikään ongelma."
Näin kertoo TM, joten satuilit taas... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Maastossa jousitus toimi riittävällä eloisuudella ja joustovaratkin riittivät yllättävän pitkälle. Havaittiin, ettei edes yleensä kaupunkimaastureille myrkyltä maistuva ristiriipunta ollut VW:lle mikään ongelma."
Näin kertoo TM, joten satuilit taas..."Havaittiin, ettei edes yleensä kaupunkimaastureille myrkyltä maistuva ristiriipunta ollut VW:lle mikään ongelma."
huomaatko mikä nyt ei oikein täsmää tässä lauseessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Havaittiin, ettei edes yleensä kaupunkimaastureille myrkyltä maistuva ristiriipunta ollut VW:lle mikään ongelma."
huomaatko mikä nyt ei oikein täsmää tässä lauseessa?Kaikki täsmää, lainattu suoraan Tiguanin testiartikkelista TM:stä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki täsmää, lainattu suoraan Tiguanin testiartikkelista TM:stä.
Kuka tietää mitenkä Volvon neliveto toimii verrattuna Volkkariin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tietää mitenkä Volvon neliveto toimii verrattuna Volkkariin ?
paremmin volvossa,haltex ei pidä ja rikkoontuu helposti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki täsmää, lainattu suoraan Tiguanin testiartikkelista TM:stä.
niin,mutta todellisuudessa?
https://www.youtube.com/watch?v=TRzD0l8JE4k
siinä todellinen riipunta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tietää mitenkä Volvon neliveto toimii verrattuna Volkkariin ?
näin se toimii...
https://www.youtube.com/watch?v=TRzD0l8JE4k
ei mitään jakoja tuolla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näin se toimii...
https://www.youtube.com/watch?v=TRzD0l8JE4k
ei mitään jakoja tuollaVolvo kehitti Haltexin joka on Volvossa. Mersu käyttää Haltexia AMG -malleissa koska se on nopea ja kestävä. Haltexilla olevia autoja voi myös hinata. Tiguan on 90 / 10 % etu-takavetoinen auto normaalisti. Taakse tulee pitoa tarpeen tullen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näin se toimii...
https://www.youtube.com/watch?v=TRzD0l8JE4k
ei mitään jakoja tuollaJostain syystä Volvo tulee esteelle paljon kovemmalla alkuvauhdilla. Kai se silloin pääsee tosta helposti läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä Volvo tulee esteelle paljon kovemmalla alkuvauhdilla. Kai se silloin pääsee tosta helposti läpi.
ei mitään jakoja pärjätä volvolle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paremmin volvossa,haltex ei pidä ja rikkoontuu helposti
Haltex...voi jeesus. Se on Haldex.
- Anonyymi
Ostin ensimmäisten joukossa uus koppasen, nelivetoisen dieselin 3,5 vuotta sitten.
En osaa verrata muihin, kun ensimmäinen suv millä olen ajanut. Nyt mitarissa 71 tkm.
Ei ole ollut mitään ongelmia, ei yhtään vikaa. Ajan paljon huonoja metsää teitä. Selvitty kaikista tilanteista, mihin uskaltanut ajaa. Jo 20 cm maavara auttaa paljon. Eihän se tietysti maastusri ole.- Anonyymi
Tulitko tänne katsomaan onko muilla ollu samoja vikoja kun sun Tikuanissanissa vai miten eksyit palstalle ohimennen muuten vaan jos vikoja ei oikeesti ole ollut, vai pelkäätkö että kohta on osojakin vikoja kun kriittinen 100 tkm saavutetaan?
- Anonyymi
Onko sähköinentakalukku ollut ongelma ?
- Anonyymi
Itsellä on 2012 TDI DSG7 4motion kilometrejä 125t. Auto toiminut moitteetta, vain normaalihuollot tehty. Hyvä ajattava ja käytännöllinen perheauto.
- Anonyymi
Muuten auto hyvä mut älä osta ainakaan rinta-joupilta siellä käytetään aotoihin vanhoja osia korjauksissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821279Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021068Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611040Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12979Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ160966Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68856Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119781- 77715
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121714