Tervehdys,
Miten kahden eri Linux -koneen välillä on helpointa siirtää tiedostoja koneelta toiselle? Onko jotain ohjelmaa esimerkiksi?
Windows -maailmassahan se sujuu vaikka "verkkoasemaan yhdistämällä" eli mappaamalla koneelta toiselle.
Onko Linuxissa mahdollista tehdä näin? Onko Winscp:llä tai Puttylla mahdollista kopioida tiedostoja koneelta toiselle?
Kiitos tiedoista,
T: Mikko
Tiedostojen siirto Linuxissa?
3
517
Vastaukset
- Core_R
scp, rsync ovat komentorivi ohjelmia, joilla tiedostoja voi siirrrellä
esim näin. omalta koneelta toiselle koneelle jonka ip-osoite on 192.168.0.1
scp -r /home/jokuhakemisto/* jokukäyttäjä@192.168.0.1:/home/jokuhakemisto/toinenhakemisto/
tämä komento siirtää kaikki hakemistot,tiedostot ja alihakemistot /home/jokuhakemisto:sta toiselle koneelle "/home/jokuhakemisto/toinenhakemisto/" -hakemistoon käyttäen käyttäjätunnusta "jokukäyttäjä"
huom! kohde koneessa pitää löytyä tuo käyttäjätunnus ja olla sshd-palvelu käynnisssä NFS-mountti, netcatilla kikkailu, HTTP/Samba-palvelimen kautta..onhan noita mahdollisuuksia vaikka kuinka. Tuo scp on ainakin helppo tapa.
- sshd
"Tuo scp on ainakin helppo tapa. "
Jep. SSH (scp/rcp/sftp) on helppo ja turvallinen tapa siirtää tiedostoja. Tavallistahan on lisäksi koota ja pakata kopioitavat tavarat siirtoajan lyhentämiseksi: tar, gzip/bzip2.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1354643Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513320
- 463145
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322590Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232236
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201888Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755