Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

oon niin yksin...

girl_00

(En tiiä onks tää nyt oikee aihe-alue mut laitan tän nyt joka tapauksessa tänne) Mut oon siis 16 v, ja en tajuu mikä mua oikeesti vaivaa :/ Tuntuu et oon ollu aina/oon ihan hirveen epänormaali, kaikki muut saa helposti kavereita ja on sosiaalisia ym. mut mun ongelma on se et oon ihan hirveen ujo ja outo eikä kukaan haluu tulla ees puhuu mulle.

Oon itseasias ollu koko elämäni jo tällänen, tai no oon vähän rohkaistunu vuosien myötä mut mun on vielki tosi vaikee pitää mitään ihmissuhteita yllä, en tiiä sit et johtuuks se mun luonteesta, vaikka oon aika ujo niin oon silti tosi kärttyisä ja valitan kaikesta... Onkohan se sit se syy miks en saa kavereita tai mitään. Täs iäs nimenomaan pitäs olla paljon kavereita ja nauttia elämästä ulkona, mut ei tuu mitään :(

Haluisin vaa kuolla ja alottaa kaiken alusta, mut en pysty tappaa itseäni koska tiedän miten esim mun äiti ja sukulaiset tulis kärsii. Kaikki meni mun elämässä pilalle jo syntymästä asti, ja tuntuu et ei tästä tuu enää yhtään mitään.

8

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup

      (Sori jos tost tuli vähän sekava viesti, kirjottaminen ei oo mun vahvuuksia)

    • "- - niin oon silti tosi kärttyisä ja valitan kaikesta... "

      Sinä taisit juuri vastata itsellesi ainakin osittain.

      Sosiaalisista taidoista ei suotta käytetä sanaa TAITO. Niitä ei opita välttämättä äidinmaidon mukana. Ne täytyy useimmille ihmisille jollain tavalla opettaa - ainakin epäsuorasti - ja se kuuluu siihen ihan tavalliseen lasten kasvatukseen. Toisille luonteenpiirteille ja temperamenteille taitojen omaksuminen on helpompaa ja toisilla on sitten taas enemmän haasteita.

      Sosiaalisia taitoja voi myös itse harjoitella ja miettiä, jos niissä tuntuu olevan vaikeuksia. Sinä juuri tuossa niitä vähän pohditkin.

      Yksilöllisyyttä ja jokaisen ihmisen ainutlaatuisuutta korostetaan nykyisin paljon ja totta onkin, että jokaisella pitäisi olla oikeus olla sellainen, kuin haluaa - terveen järjen rajoissa tietenkin. Toisia ei saa yksilöllisyydelläkään satuttaa.

      Oikeus yksilöllisyyteen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kenelläkään toisella olisi velvollisuus hyväksyä tämä yksittäinen ihminen lähipiiriinsä, jos hänen käyttäytymisensä tuntuu vieraalta tai epämiellyttävältä. Olen itse asiallinen ja (kai) ihan mukava ihminen, mutta ei se tarkoita sitä, että edes haluaisin olla kaikkien kaveri. En ole vapaaehtoisesti sosiaalisessa kanssakäymisessä sellaisten ihmisten kanssa, joiden käytöksen ja luonteen koen epämukavana. Tällä listalla on myös ihan perheenjäseniäkin...

      Koetin tässä vaan sanoa sitä, että muutos tilanteeseen lähtee sinusta itsestäsi. Jos koet itse olevasi outo ärtyisä valittaja, niin voit olla melko varma siitä, että niin kokevat muutkin, eikä sellaista ihmistä moni kovin kauaa jaksa.

      Koeta siis muuttaa itseäsi. Se ei välttämättä ole helppoa, mutta se on ainoa keino, jos haluat positiivisessa hengessä rakentuvia ihmissuhteita. Siihen on saatavissa ihan ammattiapuakin.

    • Hei
      Että minä sitten tykkään Oldien vastauksesta. Siinä on vanhemman ihmisen kokeneisuutta ja itsetuntemusta.
      En usko, että ihan jokaisella on sinunkaan iässäsi laajaa ystäväpiiriä ja tekemistä joka illalle. On paljon kaltaisia ihmisiä, jotka ovat luonteeltaan ujoja eikä sosiaalisuus ole helppoa.
      Se minua huolettaa, että koet elämäsi menneen jo syntymästä asti pilalle, ja haluaisit kuolla. Se kuulostaa sen verran vakavalta, että kehottaisin sinua hakemaan apua kiireisesti. Olet nuori ja elämäsi on edessä. Sinun on mahdollista saada apua ja käsitellä yhdessä jonkun aikuisen kanssa elämäsi suuntaa. Asiat kyllä järjestyvät vielä ja tulet saamaan ystäviä ja ilonaiheita elämääsi.

      Tsemppiä!

      Pappi Elisabet

    • SalainenKuha

      Mää voin jutella sun kanssa jos haluat. Kik: SalainenKuha :D mä en oo sellasta ärsyttävää tyyppiä ja haluun myös jutella jonkun kaa :/ (-00)

    • No siis hei tää on ihan naurettavaa kukaan ei synny sosiaalisena vaan se on taito joka vaa pitää oppia

    • haluisin-kuolla

      Mulla on noin sama tilanne oon 13vuotias tyttö

    • puhuminen.auttaa

      Itselläni on ihan samanlaisia ongelmia, mut ne johtuu kai siitä, että oon lievästi autistinen. Ootko muuten miettinyt, että voisit mennä puhumaan vaikka psykologille, jos vaikka saisit vähän rohkeutta tutustua uusiin ihmisiin.

    • Älä tule tänne itkemään asiasta vaan mene vain johonkin kaveriporukkaan mukaan ja ole siinä niin kauan, että olet osa sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe