Miten järjestää kanille sellanen sen "oma paikka", jos sillä ei ole häkkiä? Riittääkö se että laitan makkarin nurkkaan veskilaatikon, mökin ja heinäastian? Uudessa asunnossa ei ole tilaa häkille, joka muutenkin on aika turha, koska toi jänö ei koskaan siellä vietä aikaa.
Kun eihän kani välttis sitä häkkiä edes tartte ?
Kanille oma paikka?
4
109
Vastaukset
- pööppön
Ei tarvitse. Kanille sopii hyvin tuollainen paikka kunhan se on vain sisäsiisti! :)
- beyourselfnowandtomorrow
Minun mielestäni kani tarvitsee häkin, vaikka se ei viettäisi siellä juurikaan aikaa - häkki on kanille syömis-, juomis-, nukkuma- ja turvapaikka. Jos kanillasi ei ole mahdollisuutta häkkiin, niin hän saattaa ahdistua kun ei ole sitä omaa pientä kotia olemassa.
- pupu333
Kanille voi järkätä huoneeseen "oman nurkan" mihin laitetaan vessalaatikko pesämökkejä, heinätelineen, juoma ja ruoka paikan. Sekä koko huoneeseen voi laittaa eri paikkoihin piilopaikkoja sekä virikkeitä. Johdot pitää muistaa suojata. Ei siis tarvitse häkkiä.
- PupuPapana
Ei tarvitse häkkiä! Joku nurkka riittää, "oma" matto, ruokakupit, vessa ja heinää. Heinät kannattaa ehkä sijoittaa vessan yhteyteen koska aika moni kani päästelee "plussapisteitä" juuri silloin kun syö heinää =)
Voithan kiinnittää jonkun tuolin jalkojen ympärille vaikka pyyhkeen niin siinä on kanille hyvä "pesä" - huomaat sitten jos se viihtyy siellä tai ei. Jos ei viihdy niin otat pyyhkeen pois.
Meidän kani viihtyy parhaiten ruokapöydän alla pötköttäen ja yöt se nukkuu mieluiten meidän makarin kynnyksellä - lattian pitää olla jostain syystä (kuuma?) paljas, mattoa ei saa olla siinä kohtaa.
Johdot kannattaa suojata taipuisalla sähkösuojaputkella, se on vähän hankalaa halkaista mutta onnistuu kyllä kun on terävä mattopuukko, mieluiten käyräkärkinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823273
- 922955
- 532222
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201665- 191574
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81507Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221428Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131361Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351325Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61318