Onko kukaan opiskellut eläintenkouluttajaksi? Itse pääsin vuoden kestävään eläintenkouluttajan koulutukseen. Onko miten siitä työllistynyt jos joku käynyt? Onko joku saanut opiskella sitä omaehtoisesti työttömyysetuudella? Harkitsen asiaa, sillä koulutus on kallis yli 2700e.
Eläintenkouluttajaksi?
2
432
Vastaukset
- Eläintenhoitajavalm92
Ei millään pahalla, mutta kuulostaa huijaukselta.
Jos oppilailta otetaan lukukausimaksu, niin silloin valtio ei osallistu kustannuksiin (toimistomaksu on eri asia, mutta se ei voi olla kuin 300e maksimissaan)
Jos kurssin hinta on alle 3000e/lukukausi, niin joku on pielessä.
Kampaamoalalla se vielä onnistuu kun oppilaista ei ole kustannuksia ja tukan leikkauttajat maksavat leikkauksesta korvauksen.
Eläintenhoitajan pätevyyden saaminen edellyttää kaksivuotista ammattikoululinjaa. Linjan kustannukset on suuret oppilasta kohden, mutta valtio maksaa sen.
Halpa vuoden eläinten kouluttajan kurssi kuulostaa enemmänkin harrastustoimintaan liittyvältä epäviralliselta kurssilta, jonka "todistuksella" ei ole enempää arvoa kuin itse tulostetulta todistuksella. - Eläintenhoitajavalm92
Kiinnostuin ja googletin sen.
Se on vain 35 opintoviikon kurssi, joka ei anna ammattipätevyyttä mihinkään, eikä siellä suoritettuja opintoa juurikaan voi edes hyväksilukea missään.
Se on lähinnä tarkoitettu koira harrastajille. Koska kenneltoiminta on tässä maassa harrastetoimintaa (on toiminimiä, mutta ei palkattua henkilöstöä), niin itse uskon työllistymisen alalle olevan tosi haastavaa, ellei rupea yrittäjäksi.
Hevospuolella on omat monipuoliset ja monivuotiset ammattikoululinjat, joten sille puolelle tuolla koulutuksella on tuskin asiaa.
Ja jos ollaan rehellisiä, niin ei tuollaisella koulutuksella ole mitään merkitystä, ei noita asioita voi oppia niillä tuntimäärillä.
Se saattaa antaa jotain lisää ja ideoita, jos on jo valmiiksi koiran kouluttaja tai hevosten hoitaja. Mutta jos tyhjältä pöydältä lähtee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009