Tänä vuonna erityisen paha punkkivuosi ja nyt alkaa pahin aika.
Ahvenanmaalla ja Svenskfinlandissta tilanne pahin, kirjoittaa Svenska Yle. Moni joutuu hakemaan apua ulkomailta. Punkin purema vie terveyden, mutta syöksee myös taloudelliseen ahdinkoon.
Stor oro för fäastingar i Åland.
3
117
Vastaukset
- Kepuvaari
Punkin purema vie myös kielitaidon.
- AlexUbergood
Ahvenanmaan maakuntahallitus ei tiedota punkkivaarasta. Asia on hyvin tiedossa, koska paikallisille kustannetaan rokoteohjelma.
Maakuntahallitus uhraa turistin matkailueurojen kiilto silmissä.
Kaikkien sairastuneiden kannattaa haastaa maakuntahallitus oikeuteen. - Skärdgårdsbo
Kovin yleistävä on tekstisi, sillä kaikki punkit eivät todellakaan tartuta vaarallisia tauteja eikä niiden kiinnittyminen iholle näinollen vie taloudelliseen ahdinkoon. Nyt jäitä hattuun tuossa kuumotuksessa!
Ahvenanmaan maakuntahallitus ei voi ottaa vastuuta koko Suomen borrelioista, koska punkkeja koko Suomen rannikko täynnä ja sisempi Suomi myös. Täällä ei enää tarvitse toistaa suojausohjeita koska ne tiedetään. Matkailija, joka ei ota kohteestaan itse selvää, on yksinkertaisesti hölmö. Ei tulisi mieleenikään esim. johonkin matkustaa ilman etukäteisinfoa. Rokote.fi sivuilta löytää kaiken mahdollisen, ihan suomeksikin.
Kotkassa on, sitäpaitsi, Suomen vaarallisin paikka punkkitautien kannalta
http://yle.fi/uutiset/idylli_katkee_taakseen_pelottavantotuuden__tervetuloa_suomen_vaarallisimmalle_saarelle/8936594
Ystävällisesti suosittelen kaikille rannikkosuomalaisille ja rannikolle aikoville TBE-rokotetta ja ensiapupakkaukseen borreliatestin ostoa. Se ei apteekista ostettuna maksa paljon mutta antaa luotyettavan tuloksen jonka perusteella saa heti hoitoa kun vie punkin näyteputkilossa ja testitulosliuskan mukanaan lääkärille. Yhden kerran olen tänä vuonna sen tehnyt, sillä punkki pääsi hihansuusta livahtamaan kyynärtaipeeseen.
Jos joku jo tietää potevansa borrelioosia, tervetuloa Ahvenanmaalle Medimar-lääkäriasemalle hoitoa saamaan. Se on keskittynyt tutkimuslaboration kanssa juuri siihen. Tässä info suomeksi:
http://www.medimar.ax/sites/www.medimar.ax/files/2015.3.3_borreliaklinikka_finsk.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882