16.04 stä avainippu hemmettiin

Sekonippu

Ainoa ominaisuus Ubuntussa joka ärsyttää on toi helvetin avainippu jutska!

Miten sen saa pois?

31

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä siinä ärsyttää? Poistaminen kuullostaa siltä, että rikotaan asioita.

      • JaaMIKSI

        Koska ei kiinosta pinemmässäkään määrin jättää mitään salasanaa koneelle!
        Joten aivan turha, joten haluan että se ei pomppaa esiinkään enään koskaan!


      • tyuköä

        Dash/Salasanat ja salausavaimet/Salasanat, klikkaa hiiren oikealla ja muuta salasana, anna vanha salasana ja jätä uusi salasana tyhjäksi ja hyväksy.


      • tumpelolumessa
        JaaMIKSI kirjoitti:

        Koska ei kiinosta pinemmässäkään määrin jättää mitään salasanaa koneelle!
        Joten aivan turha, joten haluan että se ei pomppaa esiinkään enään koskaan!

        Kirjoita siihen salasanasi, ei sitä ylläpitäjän. Salasana on vain turvallisuuden vuoksi, että ei aviomies pääse käsiksi salaisuuksiisi.


      • JaaMIKSI kirjoitti:

        Koska ei kiinosta pinemmässäkään määrin jättää mitään salasanaa koneelle!
        Joten aivan turha, joten haluan että se ei pomppaa esiinkään enään koskaan!

        Niin mistä salasanasta on kyse?

        Kyllähän sinne koneelle ihan normaalisti niitä salasanoja ja sertifikaatteja tallennetaan. Esim. pankkiyhteydet tarvitsevat sertifikaattien tallennusta, WLAN verkot tarvitsevat salasanoja ja jne.


      • onkoapua

        Selvennykseksi, että se helvetin palkki joka aukee selaimmen päälle! Sen haluan pois!


      • onkoapua kirjoitti:

        Selvennykseksi, että se helvetin palkki joka aukee selaimmen päälle! Sen haluan pois!

        Ei siihen normaalisti tule selaimen päälle mitään palkkia joten pitäisi tietää tarkemmin mitä olet tekemässä jotta voisi kertoa mitä teet väärin.

        Yksi veikkaus on langaton verkko jonka avain on salasanan takana joten varmista nyt ensiksi johtuuko se siitä.


      • selvitä_nyt
        onkoapua kirjoitti:

        Selvennykseksi, että se helvetin palkki joka aukee selaimmen päälle! Sen haluan pois!

        Mihin se helvetin palkki vaatii salasanaa? Älä ainakaan kirjoita sitä ylläpitäjän salasanaa, kuten tyhmät tekee.


      • M-Kar-tahtoo-kexin
        M-Kar kirjoitti:

        Niin mistä salasanasta on kyse?

        Kyllähän sinne koneelle ihan normaalisti niitä salasanoja ja sertifikaatteja tallennetaan. Esim. pankkiyhteydet tarvitsevat sertifikaattien tallennusta, WLAN verkot tarvitsevat salasanoja ja jne.

        Minä hoidan pankiasiat "Uusi yksityinen ikkuna":lla eikä koneelle tallenneta mitään.


      • sdsdsfdsdgg
        M-Kar kirjoitti:

        Ei siihen normaalisti tule selaimen päälle mitään palkkia joten pitäisi tietää tarkemmin mitä olet tekemässä jotta voisi kertoa mitä teet väärin.

        Yksi veikkaus on langaton verkko jonka avain on salasanan takana joten varmista nyt ensiksi johtuuko se siitä.

        Älä sinä puhu mitään paskaa. Jos siihen tulee palkki niin sehän tulee. Olet turhanpäivänen saivartelija, joka ei tiedä mistään mitään.


      • M-Kar-tahtoo-kexin kirjoitti:

        Minä hoidan pankiasiat "Uusi yksityinen ikkuna":lla eikä koneelle tallenneta mitään.

        Kaikki nettisivustot joissa on "https" tai se lukon kuva tms. siellä selaimen osoiterivillä käyttää salattua yhteyttä ja sertifikaatti on silloin koneella. Muuten sitä yhteyttä ei voi salata.

        Tämä palkki nyt ei välttämättä tähän liity siihen eikä koko avainnippu liity välttämättä mitenkään siihen mitä nettisivuille kirjoitat salasanoiksi.


      • sdsdsfdsdgg kirjoitti:

        Älä sinä puhu mitään paskaa. Jos siihen tulee palkki niin sehän tulee. Olet turhanpäivänen saivartelija, joka ei tiedä mistään mitään.

        Kokeilin. Avasin selaimen Ubuntu 16.04 LTS:llä eikä tullut mitään palkkia, joten ei siis tule.

        Joten kerrohan miten se palkki tulee? Pitää tietää mitä sinne avainnippuun ollaan laittamassa tai lukemassa. Käyttäjän tekemisistä tässä on kyse koska muuten se palkki tulisi minullakin.

        Eli, mitä sinne avainnippuun ollaan laittamassa tai lukemassa?


      • ropotti-rops-taas

        Robotti-aspergeri M-Karin mielestä kun aina pitää toimia koneiden ehdoilla, ei ihmisten.


      • Tolvanalle
        M-Kar kirjoitti:

        Kokeilin. Avasin selaimen Ubuntu 16.04 LTS:llä eikä tullut mitään palkkia, joten ei siis tule.

        Joten kerrohan miten se palkki tulee? Pitää tietää mitä sinne avainnippuun ollaan laittamassa tai lukemassa. Käyttäjän tekemisistä tässä on kyse koska muuten se palkki tulisi minullakin.

        Eli, mitä sinne avainnippuun ollaan laittamassa tai lukemassa?

        Mitäs ne M-Karille kuuluu kenenkin palkit, pitäsit vain omista palkeista huolta.



    • Affiliate-Julkaisia

      Olisko kyseessä KUBUNTU tai joku muu KDE -työpöytä manageria käyttävä jakelu. Niissä on LOMPAKKO -salasana tallennin.

      Ellei lompakkolle ole käyttöä niin mene lompakonhallintaan, ja asetuksissa rasti pois ruudusta Käytä KDE:n lompakkojärjestelmää.

      • Affiliate-Julkaisia

        Olen tasan samaa mieltä LOMPAKKO ohjelmasta kanssasi, se vain häiritsee verkkoselailua, pomppimalla koko ajan huomiota vaatien esiin.

        Miinpä minä olen poistanut sen kokonaan, ja sinäkin voit tehdä sen komentokehotteesta näin:

        sudo apt-get purge kwalletmanager


    • Chromenasetuksista

      Spammin vika ei ole ubun, vaan chromen.
      mene chromen asetuksiin..kohtaan
      Ehdota salasanojen tallenusta, hallinoi salasanoja ( Ota auki tää vika)
      Sit otat ruksin pois Automaattiset kirjautumiset..

      Ja siihen loppu se Avainnipun tuputus.

      • ottaapäähän

        Minulla sama juttu. Keyring tai suomalaisessa versiossa kai avainnippu, joka on erillinen dialogikuvake mikä pyytää salasanaa ja sen vahvistusta aina kun sulkee Chromen. Kuvake on kaikkein päällimmäisenä, siis myös Firefoxin tai minkä hyvänsä muun ohjelman tai kuvan päällä aina niin kauan kun sen peruuttaa.
        Asetuksissa ei ole ruksia kummassakaan kohdassa ja silti tulee avainnippu tabliska tulee aina esille kun sammuttaa chromen. Sen poistomahdollisuus täytyy olla joku toinen menetelmä kuin itse Chromen asetussivut mutta kun ei löydy.
        Mistä tai miten se sitten poistetaan? Paska selain kai ja buginenko?


      • ottaapäähän

        Lisättäköön vielä, että selain on Chromium eikä Chrome.
        Mutta luultavasti molemmissa sama vika. Toisilla tabliska ilmestyy kun selaimen käynnistää ja toisilla kun selaimen sulkee.
        Käyttis Ubuntu 14.04


      • thmyätyp
        ottaapäähän kirjoitti:

        Lisättäköön vielä, että selain on Chromium eikä Chrome.
        Mutta luultavasti molemmissa sama vika. Toisilla tabliska ilmestyy kun selaimen käynnistää ja toisilla kun selaimen sulkee.
        Käyttis Ubuntu 14.04

        Miten ne toiset ovat asian ratkaisseet? Ovatko kenties käyttäneet hakukonetta josta löytyy asiasta useita ratkaisuja, vai ovatko tutkineet omaa ubuntuansa ja kyseisen ohjelman asetuksia...
        Ei minulla chromium mitään salasanoja kysele, kun en edes sellaista antaisi.


      • uuuuuttttd
        ottaapäähän kirjoitti:

        Minulla sama juttu. Keyring tai suomalaisessa versiossa kai avainnippu, joka on erillinen dialogikuvake mikä pyytää salasanaa ja sen vahvistusta aina kun sulkee Chromen. Kuvake on kaikkein päällimmäisenä, siis myös Firefoxin tai minkä hyvänsä muun ohjelman tai kuvan päällä aina niin kauan kun sen peruuttaa.
        Asetuksissa ei ole ruksia kummassakaan kohdassa ja silti tulee avainnippu tabliska tulee aina esille kun sammuttaa chromen. Sen poistomahdollisuus täytyy olla joku toinen menetelmä kuin itse Chromen asetussivut mutta kun ei löydy.
        Mistä tai miten se sitten poistetaan? Paska selain kai ja buginenko?

        Chromen tai chromiumin asetuksiin pääsee hakurivin oikealla puolella kolme pystettä pystyrivissä. klikkaa ja siellä on asetukset.


    • noinsemenee

      Jätä salasankohta tyhjäksi, samoin vahvista-kohta.-->Jatka. Älä välitä varoituksista ja vahvista. Sen jälkeen tabliska ei enää ilmesty.

    • thymäll

      Se ohjelm löytyy valikosta nimellä Salasanat ja salausavaimet, siitä vaan säädät mieleiseksesi, että mikä palvelu avataan kirjautuessa sisään.

    • NytOnIhana

      Kiitos! Ohje Chromeen autto, ei pompi enään silmille :)

      • pomppiajatuksilla

        Olisit heti sanonut että vakoileva Chrome nakkaa ikkunan.


    • Tenutähdellä

      Tenavatähdellä on selkkeesti troijalainen koneellaan, ja kiukuttelee nyt siitä muille täällä, on tullut käytyä kyseenalasilla tyttösivustoilla, vaiko oikein gay sivustolla.

      • troyan

        Tenavatähti = M-Kar

        Sitäkö meinaat?


    • suutariKARpaasi

      Suuremmissa kaupungeissa löytyy pikasuutareita, jotka tekevät avaimia odottaessa. Kannattaa käydä kyselemässä.

      • 2benot

        Huvittavia nämä suutariKARpaasit. Mitä ne kuvittelee trollaamisella saavutettavan? Hyvän mielen(kö) itselle?


    • tietäjä_suomesta

      Kirjoita terminaaliin:

      sudo apt-get remove --purge gnome-keyring
      Ongelma häviää samalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe