Rintasyöpä

lesken

Luin miss Suomen Heidi Sohlbergin artikkelin. Hänen äitinsä kuoli rintasyöpään nuorena ja hänellä se todettiin kesäkuussa. Hän vetoaa naisiin, että käykää lääkärissä kontrolleissa. Vähän hätkähdin. Minulle tehtiin rintojen pienennysleikkaus muutama vuosi sitten. Lääkäri sanoi, että leikkaus on aina riski ja voi aiheuttaa solumuutoksia. Silti olen laistanut mammografia röntgenkuvaukset. Suvussani ei ole rintasyöpää ollenkaan. Käyttekö te arvoisat naiset tutkituttamassa rintanne säännöllisesti?

66

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seulontamammot ja omat kopeloinnit kyllä.

• Heidi oli muuten haastateltavana tämän aamun aamutv:ssä ja oli siinä joku plastiikkakirurgi HUS:sta myös.

• mimmimum-..mi

Aina kun on kutsu tullut kuvantamiseen....olen mennyt.. se on suuri etu ....mutta nuorempien naisten kohdalla se pitää itse harkita kuinka usein tutkituttaa rintansa.....

• "lesken"

"Hommaa omais-hoitaja.
      Minusta kun tuntuu että siihen palaa halusi kertoakin."

Hi..hihi...

Älä siili kommentoi itsellesi.
      Tympeetä.

H.

• Mitessun seulonta"pallo"grafias? Vai ihan itekkö :D?.

• siilimuori4 kirjoitti:

Mitessun seulonta"pallo"grafias? Vai ihan itekkö :D?.

Ai niin ja tehtiinkös sue osapoisto vai ihan kokonaanko veivät?

• siilimuori4 kirjoitti:

Mitessun seulonta"pallo"grafias? Vai ihan itekkö :D?.

Minulleko?

H.

• hunksz kirjoitti:

Minulleko?

H.

No sinulleppa hyvinhi.Vai oletkos nimimerkki lesken itse?

• sellasetpingispallitjuu

hunkki tarttee pallienlaajennuksen on tainnut surkastua tykkänään?

• Eläpä nuin ilikiä ole. Hän on täällä itse kirjoittanut asioistaan.

• enoohuomannu
        siilimuori4 kirjoitti:

Eläpä nuin ilikiä ole. Hän on täällä itse kirjoittanut asioistaan.

Mistä asioistaan?

• enoohuomannu kirjoitti:

Mistä asioistaan?

No enpä kerro jos et ole huomannu.

• voiettäonherttaista

Ja näin kaikki naiset saapuivat kommentoimaan...

• hoit_su

Minulta löytyi syöpä seulontamammografiassa, tuli ihan puun takaa, suvussa ei kenelläkään ole ollut rintasyöpää. Ehdottomasti kannattaa hyödyntää seulonnat, ei sitä muutosta itse aina huomaa, en minäkään ollut huomannut, vaikka suht säännöllisesti tutkiskelin itsekin.

• Syöpä saattaa olla jo kasvanut vaikkei käsikopelolla tunnukkaan. Joten siksi mammografiat tärkeät.

• lesken

Johtuuko lisääntyneet syöpätapaukset e-pillereistä vai vaihdevuosiin käytetyistä hormoneista. Nämä julkkikset eivät kerro mitään näistä asioista. Vai iskeekö se syöpä täysin yllättäen, ettei mitään ennakkovaroitusta ole.

• lesken kirjoitti:

Johtuuko lisääntyneet syöpätapaukset e-pillereistä vai vaihdevuosiin käytetyistä hormoneista. Nämä julkkikset eivät kerro mitään näistä asioista. Vai iskeekö se syöpä täysin yllättäen, ettei mitään ennakkovaroitusta ole.

Mo tuo Heidi kertoi ainakin et hänellä on vahva perimätausta. Mut jotkut asiantuntijat sanovat että rintasyöpäkin on elintapasairaus.

• viimekeväänä
        siilimuori4 kirjoitti:

Mo tuo Heidi kertoi ainakin et hänellä on vahva perimätausta. Mut jotkut asiantuntijat sanovat että rintasyöpäkin on elintapasairaus.

Heidillä on todettu rintasyöpää aiheuttava geeni.

• viimekeväänä kirjoitti:

Heidillä on todettu rintasyöpää aiheuttava geeni.

Juu, äitinsä kuoli rintasyöpään Heidin ollessa pieni. Näin on itse julkisuudessa kertonut.

• hytinäx1
        lesken kirjoitti:

Ihmehän se olisi, jos meidän ikäpolvemme ja nuoremmat naiset emme niistä vuosikymmenien ( monilla jopa 40 vuotta) ehkäisypillereiden, hormoonilaastareiden ja hormoonikierukoiden käytöstä ja sittemmin estrogeenihoitojen takia, mitään sairauksia kehoomme saisi.

• hytinäx1

Lähisuvussa rintasyöpä oli äidillä , muutamalla edesmenneellä tädillä, siskolla. Kaikki he olivat 60 vuoden ikäluokkaa kun heillä todettiin rintasyöpä. Käyn mammografia seulonnassa ja joskus hyvin harvoin tarkistan rintojani saamieni ohjeiden mukaisesti.

• ent.siivoojaparka

Ei kannata luottaa paljonkaan pelkkään mammografiaan, jos suvussa on noinkin paljon rintasyöpää kuin sinulla.
        Tiedän kaksikin pienessä tuttavapiirissäni, jotka heti kohta, ei mennyt pitkäkään aika mammografian jälkeen, tunsivat itse oudon kyhmyn ja kokeissa todettiin rintasyöväksi.
        Minä en tiedä meidän suvussa yhtäkään rintasyöpätapausta. Muuten kyllä kaikki isovanhempani (paitsi yksi kuoli aivoverenvuotoon ennenkuin ehti saada syövän) kuolivat johonkin muuhun syöpään, mutta se oli sitä aikaa, kun syöpädiagnoosi oli yhtä kuin kuolemantuomio.

• Herrasmieshiplaaja

Minä lupaan tarkastaa rintanne ilman koneita pitkällä kokemuksella, käsikäyttöisesti, mahdollisimman hellävaroen tai hellää varoen kuinka vaan. Ilman lääkärimaksuja. Minulle riittää illallinen vaikka sammuneen kynttilän ääressä. Mikäli joku ei ole tulokseen tyytyväinen, uusi tutkimus ei maksa mitään.

• Voiko se olla luotettavaa ja tehokasta ellei satu tai maistu pahalle?

• korppis1

Asiantuntija lääkäreissä on kaksi koulukuntaa. Toiset sanovat että hormonihoidoilla ei ole vaikutusta ja toiset sanovat, että hormonihoidoilla on suora yhteys rintasyöpiin. Geeniperimä lienee yleisin syy.

• Missä tuollainen on todettu et "Geeniperimä lienee yleisin syy." Onko siitä olemassa joku tutkimus jossa se olisi todettu?

• korppis1
        siilimuori4 kirjoitti:

Missä tuollainen on todettu et "Geeniperimä lienee yleisin syy." Onko siitä olemassa joku tutkimus jossa se olisi todettu?

Lienee.

• korppis1 kirjoitti:

Lienee.

No kun ei liene.

• Korppis1
        siilimuori4 kirjoitti:

No kun ei liene.

Sinä se lienet omituinen oikeassa olija. Lieneekö geeniperimää vai hormoonihoitojen tulosta.

• Korppis1
        Korppis1 kirjoitti:

Sinä se lienet omituinen oikeassa olija. Lieneekö geeniperimää vai hormoonihoitojen tulosta.

Ps. Siili vielä yksi kysymys kun olet asiantuntija, minkä sortin rintasyöpä sinulla lienee?

• Korppis1 kirjoitti:

Rintasyöpä fi:ssä sanotaan näin:

"Kasvainten syntyyn vaikuttavat ainakin perimä, hormonaaliset tekijät, ravinto ja ympäristö. Usein sairastumiselle ei pystytä määrittämään selvää syytä, vaan se on yleensä pitkän ja monimutkaisen tapahtumaketjun seuraus."

http://www.rintasyopa.fi/yleista/rintasyovan-synty-ja-ehkaisy

Eli ei sieltä ainakaan sellaista tietoa että perimä edes lienee suurin syy rintasyöpään, siis sitä ei ole voitu todistaa. Monet asiantuntijat painottavat nykysin elintapojen merkitystä syävän synnyssä, tietenkin perimän ohessa, perimä on yksi syy, mutta ei ole voitu todentaa et se olisi yleisin. Rintasyöpä voi olla myös miehellä.

• Korppis1 kirjoitti:

Ps. Siili vielä yksi kysymys kun olet asiantuntija, minkä sortin rintasyöpä sinulla lienee?

Olematta asiantuntija (sen kummemmin kuin sinäkään) voin osallistua keskusteluun ja esittää omia näkemyksiäni.

Toiseen henkilökohtaiseen kysymykseesi en vastaa koska aloitus ei koske minua enkä yleensäkään bloggaa täälläkään asioitani julkisesti joten:

EN KOMENTOI kysymystäsi.

• moukkaolet
        Korppis1 kirjoitti:

Elävän aina yritä uudella ihmisten henkilökohtaisia asioita!

• Korppia1
        moukkaolet kirjoitti:

Elävän aina yritä uudella ihmisten henkilökohtaisia asioita!

Sama se kuinka moukkana minua pidät ei vaikuta elämääni pilikun vertaa. Luen enempi kuin kommentoin. Kerroit pakollisista tatuoinneista ja moukkana en edes tajunnut, ennen kuin joku viisaampi suomensi pakolliset tatuointisi eli sädehoitopisteet. Moni yrittävää esittää tietämätöntä joten siitä vaan. Toinen huomio, kovasti sinä tässä ketjussa hämmennät, herää kysymys liekö sinä ite nimimerkki lesken. Hunksi on jo kyllä tajunnut ja nyt taisin tajuta minäkin ; )) Moukkana minulle tulee usein myöhäisherännäisyys.

Matot kohta pesty, laiturilla kontillaan.

• hienotunteisesti
        Korppia1 kirjoitti:

Sama se kuinka moukkana minua pidät ei vaikuta elämääni pilikun vertaa. Luen enempi kuin kommentoin. Kerroit pakollisista tatuoinneista ja moukkana en edes tajunnut, ennen kuin joku viisaampi suomensi pakolliset tatuointisi eli sädehoitopisteet. Moni yrittävää esittää tietämätöntä joten siitä vaan. Toinen huomio, kovasti sinä tässä ketjussa hämmennät, herää kysymys liekö sinä ite nimimerkki lesken. Hunksi on jo kyllä tajunnut ja nyt taisin tajuta minäkin ; )) Moukkana minulle tulee usein myöhäisherännäisyys.

Matot kohta pesty, laiturilla kontillaan.

Ei se, että joku on kirjoittanut asioistaan tarkoita sitä, että on oikeus velloa niissä ja tungetella kuten teet.

• korppis1
        hienotunteisesti kirjoitti:

Ei se, että joku on kirjoittanut asioistaan tarkoita sitä, että on oikeus velloa niissä ja tungetella kuten teet.

Vähän niinku tuskalla mässäilyäkö? Ongelmissa rypemisissäkö? vellomisten tungetteluako? 😁

• Ei.kolmatta.kertaa

Kutsu mammografiaan joka toinen vuosi, muistaakseni. Menin aina. Ei vara venettä kaada.
      Eipä minunkaan suvussani ole ollut rintasyöpää.
      Nyt ei enää tarvitse.
      Minä olen sukuni ensimmäinen. Ei auttanut mammografiat. Muista oireista se löytyi. Kyllä se tulee niin yllättäen, mutta lohdutukseksi voin vakuuttaa, että suomalainen terveydenhoito on korkealla tasolla,. Rintasyövän paranemisprosentti on n. 90 %.

Turhaan se sovinistikundi siellä nälvii naisia, menisi itse miehille yleisen eturauhassyövän tutkimuksiin joka toinen vuosi.

• lesken

Kerroin alussa että minulle on tehty rintojen pienennysleikkaus. Eli raskaat, painavat rinnat operoitiin julkisella puolella. En voi kiistää, ettenkö halunnut myös kauniita,kiinteitä ja mukavia rintoja. Jos jokin koheni niin ryhti. Nyt voin pitää kapeaolkaimisia liivejä ja toppeja. Olisiko se sitten ollut nuorennusleikkaus. Takit ja puserot istuvat paljon paremmin, kun ei ole kahta ylisuurta melonia tiellä. Toivotaan, että tämä operaatio ei antanut lähtölaskentaa esim.syöpään. Tapojeni mukaan en ole käynyt missään tutkimuksissa ,kun vaivoja ei ole.

• lesken kirjoitti:

Kerroin alussa että minulle on tehty rintojen pienennysleikkaus. Eli raskaat, painavat rinnat operoitiin julkisella puolella. En voi kiistää, ettenkö halunnut myös kauniita,kiinteitä ja mukavia rintoja. Jos jokin koheni niin ryhti. Nyt voin pitää kapeaolkaimisia liivejä ja toppeja. Olisiko se sitten ollut nuorennusleikkaus. Takit ja puserot istuvat paljon paremmin, kun ei ole kahta ylisuurta melonia tiellä. Toivotaan, että tämä operaatio ei antanut lähtölaskentaa esim.syöpään. Tapojeni mukaan en ole käynyt missään tutkimuksissa ,kun vaivoja ei ole.

Sepäs se onkin kun rintasyöpä kuten syöpä monestikin oireillee vasta sitten kun tauti on jo pitkällä. Eikö ennen rintojen pienennysleikkausta katsota rintaja mammografialla tai uä:llä tai millään?

• liikkujan-usko

Ravinnolla ja liikunnalla sanotaan olevan ratkaiseva osuus rintasyövän esiintymisessä. Tiedot ovat peräisin useammista viime tutkimuksista.

• liikkujan-usko kirjoitti:

Ravinnolla ja liikunnalla sanotaan olevan ratkaiseva osuus rintasyövän esiintymisessä. Tiedot ovat peräisin useammista viime tutkimuksista.

Näin minäkin olen ymmärtänyt. Lisäksi ylipainon merkitystä rintasyövän syntyyn on tutkittu.

• liikkujan-usko

Totta turiset siilimuori
        Myös lihansyöjillä esiintyy rintasyöpää ja paksusuolensyöpää enemmän kuin kasvisravinnon nauttijoilla. Eläimille annetut hormoonit kulkeutuvat ihmisiin.

Totta turiset siilimuori
        Myös lihansyöjillä esiintyy rintasyöpää ja paksusuolensyöpää enemmän kuin kasvisravinnon nauttijoilla. Eläimille annetut hormoonit kulkeutuvat ihmisiin.

Miten nämä kasvien viljelyissä käytettävät lisä- ja tuholaisten torjunta-aineet?

Totta turiset siilimuori

Suomen vai koko maailman tutkimusten mukaan? Siinä on suuri ero, syökö kotimaista lihaa vai esim. tanskalaista.

• 12091209

http://www.hs.fi/tiede/a1388112093791

Lukaise tuo hmp.f

• hytinäx1
        liikkujan-usko kirjoitti:

Niin ja milloin kuukautiset alkaneet ja loppuneet ja kuinka vanhana synnyttänyt lapsensa ja pian varmaan laitetaan syyksi jos on imettänyt tai jättänyt imettämättä lastansa.
        Kaikki he tuntemani naiset, jotka sairastuneet tai kuolleet rintasyöpäänsä, ovat liikkuneet paljon ja syöneet monipuolista ruokaa. Kaikki eivät ole edes koskaan polttaneet tupakkaa ja hyvin maltillisesti juoneet alkoholia. Jotkut olleet langanlaihoja ja jotkut pullukoita.

• ent.siivoojaparka
        hytinäx1 kirjoitti:

Niin ja milloin kuukautiset alkaneet ja loppuneet ja kuinka vanhana synnyttänyt lapsensa ja pian varmaan laitetaan syyksi jos on imettänyt tai jättänyt imettämättä lastansa.
        Kaikki he tuntemani naiset, jotka sairastuneet tai kuolleet rintasyöpäänsä, ovat liikkuneet paljon ja syöneet monipuolista ruokaa. Kaikki eivät ole edes koskaan polttaneet tupakkaa ja hyvin maltillisesti juoneet alkoholia. Jotkut olleet langanlaihoja ja jotkut pullukoita.

Kaikille varmaan yhteistä, että ovat käyttäneet rintaliivejä?
        Olenko minä ensimmäinen, joka huomaa yhteyden rintasyövän ja rintsikoitten välillä?

• lesken
        siilimuori4 kirjoitti:

Sepäs se onkin kun rintasyöpä kuten syöpä monestikin oireillee vasta sitten kun tauti on jo pitkällä. Eikö ennen rintojen pienennysleikkausta katsota rintaja mammografialla tai uä:llä tai millään?

Ennen leikkausta todellakin kävin mammografiassa ja labroissa. Plastiikkakirurgi totesi rintojeni olevan terveyden kannalta haitalliset. Pääsin siksi kunnalliselle puolelle. Yksi yö sairaalassa. Kun heräsin nukutuksesta heräämössä,kuulin ensimmäisenä Jenni Vartiaisen kipaleen Seili. Olin varma, että olen taivaassa. En ollut, vaan letkuissa kapealla sairaalasängyllä. Kun näin eka kertaa rintani, ne oli nostettu pilviin. Olin äimän käkenä. Näin silloin samalla kuinka iso vatsa minulla oli. Suljin silmäni ja halusin unohtaa näyn. Kesti aikansa paraneminen. Hopealaastari tuli tutuksi.

• konkariesh
        siilimuori4 kirjoitti:

Miten nämä kasvien viljelyissä käytettävät lisä- ja tuholaisten torjunta-aineet?

Muistan opiskelija-ajoiltani kun olin harjoitettemassa leukemia-osastolla miten lääkärit ja hoitajat puhuivat, että kaikilla maanviljelyksen tuhoaineilla, rehun säilöntäaineilla, metsien/vesakoiden ruiskutuksilla jne on selvä yhteys mm leukemian ja lymfooman syntyyn. Sen näki käytännössäkin, että sairastuneita oli suhteellisesti eniten noilta aloilta.
        Ylipäätään monet lisäaineet, ruuassa ja mm. kosmetiikassa katsotaan vaarallisiksi terveyden kannalta ( syöpäriski) , mutta ei niitä voi välttää mitenkään ja sanotaan, että lisäaineiden määrä on niin pieni, ettei ole riskiä.
        Toki elämäntavat yleensä ja perinnöllinen alttius on varmaa suurin riski sairastua syöpään.

• Minäkin tunnen maatalonisännän joka kuoli leukemiaan, ei se ole puhdasta suomalainenkaan vilja. Mikään ei ole puhdasta. Ahneus myrkyttää kaiken.

• Tunnollisesti litistettävänä joka toinen vuosi. Miksen menisi minulle ilmaiseen tutkimukseen joka saattaa pelastaa henkeni?

• kuolematonko.olet

Pelastaa henkesi? Et aio kuolla ollenkaan?

• Pakko mennä siihen pömpeliin, kivusta viis, mutta sädetys joka on kuitenkin melko vahva, ei ole terveellistä. Siitä voi alkaa kasvain. Nyt olin ilmaisessa viimeisen kerran, seuraavan saa maksaa itse. Ei ole rohkeutta olla menemättä. Ei ole suvussa, kummassakaan, rintasyöpäsairaita ollut, voi se silti minuunkin tulla. On huomio että perfektionistit olisivat alttiinpia, sitä on tutkittu ja näinkin todettu, olen kyllä vähän samaa mieltä, tuttuja sairastuneita joita voi niinkin kuvailla.

• Totta kait olen vastannut myönteisesti kaikkiin kutsuihin ja mennyt kuvauksiin, pieni vaiva mutta siitä voi olla iso hyöty kun muutokset havaitaan ajoissa.
      Mulla on hyvä gyne ja käyn hänen tutkivana säännöllisesti niin hänen kanssaan olen jutellut asiasta, jonka olen huomannut tutuissani, jotka ovat sairastuneet rintasyöpään. Mulla on muutamia sellaisia tuttuja, jotka ovat laihduttaneet radikaalisti esimerkiksi paastoamalla rajusti. Kohta sen jälkeen he ovat sairastuneet syöpään.
      Jos nopeasti laihduttaa se muuttaa hormoonitasapainoa ja sen jälkeen saattaa sairastua. Ei mikään totuus mutta mahdollinen väylä sairastua rintasyöpään. Tämä
      ehkä myös kuuluu siihen sarjaan hormoonijutut.
      Mulle on ainakin sanottu, että geeniperimä vaikutus havaitaan jos esim äiti on kuollut nuorena syöpään, mutta jos esim tässä iässä saisin rintasyövän niin se menisi muiden aiheuttajien piikkiin.

• ent.siivoojaparka

Kummin päin sitten mahtoi olla.
        Johtuiko syöpä laihduttamisesta vai se helposti laihduttaminen jo alkaneesta syövästä, mikä todettiin vasta laihtumisen jälkeen.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Kummin päin sitten mahtoi olla.
        Johtuiko syöpä laihduttamisesta vai se helposti laihduttaminen jo alkaneesta syövästä, mikä todettiin vasta laihtumisen jälkeen.

Mahtoi olla juuri niin päin kun kerroin, toinen heistä oli äitini.

En tiedä kuinka paljon on stressitekijöiden ja rintasyövän yhteyttä tutkittu, mutta niilläkin voi joissakin tapuksissa olla yhteys, esim laukaisevana tekijänä.

Hän, siis gyneni kerrtoi , että naista suojaa rintasyövältä pieni pyöreys, koska näillä rasvakerroksilla on yhteys jonkun tietyn hormoonin syntymiseen.

• Kuokkija54v

Yli 10v sitten täältä kuoli 43v ja 39v neljän lapsen äiti. Kumpikin imetti lapsiaan, toinen ainakin oli liikunnallinen, omasi urheiluhistoriaa ja uskoakseni molemmilla terveelliset elämäntavat.
      Tunnen melko hyvin 3 heitä vanhempaa äitiä, jotka paranivat ja nauttivat nyt eläkepäivistään. Yksi heistä ryyppäsi ja tupakoi joskus. Elintavat ei kerro mitään rintasyövistä tai sen paranemismahdollisuuksista. Ikä kertoo enemmän: alle 50v kuoleentuvat, koska rintasyöpä iskee ärhäkkänä heihin.
      Käyn linttauksessa joka 2. vuosi ja gynellä joka vuosi. Suvussa ei ole rintasyöpää - vielä.

• On myös tutkittu serllaista että on olemassa tietynlainen persoonallisuustyyppi joka altistaa syövälle. Syövän ja pitkittyneen stressin yhteykistä toisiinsa olen myös muistaakseni jokus jostain lukenut. Mielenkiintoista. Mielen ja rumiin vuorovaikutusta.

• ent.siivoojaparka

Jostain kaukaa muistan, kun yksi tuttavani tuttu, joka on homeopaatti, puhui aivan varmana asiana, että syövän laukaisemiseksi tarvitsee aina olla joku voimakas järkytys. Hän käytti sanaa henkinen shokki.

• siilimuori4
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Jostain kaukaa muistan, kun yksi tuttavani tuttu, joka on homeopaatti, puhui aivan varmana asiana, että syövän laukaisemiseksi tarvitsee aina olla joku voimakas järkytys. Hän käytti sanaa henkinen shokki.

Juu tai lapsuuden trauma :). Lisäski kiltit, hiljaiset, alistuvat empaattiset perfektionistit saavat syövn jonkun lähteen mukaan myös muita herkemmin.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

Juu tai lapsuuden trauma :). Lisäski kiltit, hiljaiset, alistuvat empaattiset perfektionistit saavat syövn jonkun lähteen mukaan myös muita herkemmin.

Kyllä kun lukee ja kuuntelee, mistä kaikesta tulee mikäkin syöpä, niin meikäläisen tässä pitäisi olla jo niin joka puolelta syövän runtelema, että suorastaan lääketieteellinen ihme, että olen vielä hengissä.
        Kerran Suomessa istuttiin kylässä ja siellä tuli puheeksi mistä minkäkin syövän saa. Pikkuveli siinä poltteli piippuaan ja joku alkoi miettimään, että mihis syöpään se sinä siinä kuoletkaan. Pikkuveli siinä rauhallisesti urahti, että; ei, kyllä minä tästä kohta lähden kotia, ei teidän tarvitse niin kauan odotella minusta pääsemistä...

• "Miten sää jaksat olla kiinnostunut ..."

Aikoja sitten alkoi rintani kutista.
      Toinen niistä.
      Koska rintani ovat mieheksikin aika pienet, flegulla ne ehkä ihan pullistelevat, oli patti selvästi havaittavissa.
      Siihen aikaan töissä kun olin, menin tp-lääkärille.
      Tuttu mies.
      Hän lohdutti sanomalla että jos tuo syöpä on, tulee leikkauksesta paljon radikaalinpi kuin naisilla, koska miehillä ei ole siinä rasvaa mitä leikellä ja muotoilla.
      Ei ollut syöpä, vaan se paisui miniatyyri-rinnaksi jossa oli melkeinpä nänni.
      Kun lääkäri sitten patin "kypsyttyä" puristi sen tyhjäksi, oli hoitajan pitelemällä teräs-kulholla kohtuullisen kokoinen, näljättyä purkkaa muistuttava valkoinen pikku läjä.
      Rintani oli jokusen viikon osa-ryppyinen, kunnes luonto korjasi jälkensä uima-ranta-kuntoon.

H.

• Minun tuttavallani (nuorehko mies) rintarauhanen kasvoi kohtuu isoksikin. Aikansa sit seurasivat ja sitten poistivat. Ei pahanlaatuinen kuitenkaan. Mutta aiheellinen poistaa.

Miehillä muistaakseni noin 15 rintasyöpää vuodessa.

• riew

Minulla oli kuusi vuotta sit rinta syöpä itse huomasin kyhmyn oikeassa rinnassa.menin lääkäriin sit aika nopeasti tutkimuksii ja sit leikattii.oli monet hoidot sytostaattit sädehoidot. Ja viisi vuotta syöny hormooni hoito eli liitännäishoito joulukuussa nyt loppuu.nyt on ok.

• "riew"

Kappas. siilimuori siinä taas.

H.

• hunksz kirjoitti:

"riew"

Kappas. siilimuori siinä taas.

H.

Kappas älä näe minua kaikkialla ;).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe