Kyllä löytyy netistä monenlaista ohjetta miten lentokentältä pääsee Tel Avivin kaupunkiin, mutta mikään niistä ei ole kovin selkeä. Jonkinlainen junayhteys kaiketi on, mutta Finnairin lennoilla joutuu odottaan aamuun asti kentällä? Linja-autoa joutuu vaihtamaan kesken matkaa? Mihin linja-autot jää kaupungissa ja kulkeeko ne keskellä yötä, jolloin Finnairin lennot saapuu ja lähtee?
Mitä taksi suurin piirtein maksaa? Sivuilla kerrotaan kyllä lentokenttälisistä ym. ja että hinnat löytyy (hepreaksi) Israelin liikenneministeriön sivuilta.
Lentokentältä Tel Aviviin?
7
396
Vastaukset
- Deronda
http://www.rail.co.il/EN/Pages/HomePage.aspx
Ainakin tuolta sivulta voit katsoa junien aikataulut. Niitä näyttää menevän yölläkin, mutta vain tunnin välein. Määränpäänä voi olla Tel Aviv Savidor lähinnä keskustaa. Junissa ei ole konnareita. Matka maksetaan etukäteen automaatilla ja lipulla pääsee junaan. Asema löytyy lentokentän alimmasta kerroksesta.
Israelissa kannattaa suosia junia ja busseja. Niitä tuetaan ja matkat on edullisia.
Taksikyyti kentältä Tel Aviviin on muistaakseni 30-40 euroa. - 918273645
Samanlainen ongelma. Pitäisi päästä yöllä Finskin koneelta Netaniaan, joskus 1.30 jälkeen.
- Reissumies1000
Osta lippu Netaniaan. Lähtö puoli kuuden maissa Tel Aviviin, jossa vaihto esim. Hahaganan asemalla Netaniaan tai Binyaminaan menevään junaan. Muut eivät pysähdy Netaniassa. Lippu maksaa tyyliin viisi euroa.
- reissunainen70
Itse olen mahdollisesti syksyllä menossa Tiberiakseen ja juuri tuolta Finnairin koneelta. En oikein tolkun selvää noilta sivuilta saa, miten parhaiten pääsisi.
- Reissumies1000
Lentokentän ulko-ovilla on lippuautomaatti, josta voi ostaa lipun junaan. Asemalaiturille pääsee siitä vierestä. Lipulla saa sitten portit auki laiturille ja näytöissä näkyy ajat milloin junat lähtee. Junat ei liiku yöllä, joten joutuu odottelemaan aamuun kentällä, jos aikoo junalla mennä. Lippu maksaa muutaman euron Tel Aviviin.
- Muistamme2006
Pääset ongelmista kun jätät tuon apartheid-maan ja menet vaikka Suomen Lappiin rentoutumaan ilman aseitten läsnäoloa. Turvallinen vaihtoehto, sillä tuo terroristivaltio ei ole säästänyt suomalaisiakaan murhilta. Kaikkihan nuo suomalaisuhrit tietävät?
- BenGurion
Miten mäkiskahelilla vappu meni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892