Omalla vähän päälle 4-vuotiaalla tytöllä on vielä K- ja R-kirjaimet hakusessa.
Galluppina kysyn, että jos teillä on ollut vastaavia ongelmia itsenne tai lastenne suhteen, niin miten korjautuivat ja missä iässä?
Missä vaiheessa pitää alkaa käyttää puheterapiaa?
GALLUP: kirjaimien oppiminen vs. ikä?
IskäIskä
1
82
Vastaukset
- uttra
Mun pojalla puuttui 4-5v J kirjain joka sitten löytyi ennen kouluunmenoa itsekseen. R haeskellaan 5-6v jos ei ole tullut ennen. Puheterapiaa lapseni ei ole käynyt vaikka puhe tuli hitaasti ja edelleen nyt 8v välillä takeltelee. Kykenee kuitenkin tuottamaan kaikki kirjaimet ja kyse lähinnä suun motoriikan häröstä. Takeltelu vähenee kokoajan. Ei siihen taida olla yksiselitteistä aikaa koska terapiaan jne. Se ei ole kuitenkaan 4v kohdalla yhtään tavatonta että jotain puuttuu vielä puheesta. Usein se itsestään korjautuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059