1.2 tsi jetta -11 mitä kuulostella koeajolla

657ee

mistä voi päätellä ne alkavat viat mitä tuossa mallissa on hekutettu. jakoketju liekö muita. auto manuaali. amatööri ostamassa. kuuluuko konepellin alta kilinää vai?

13

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulutAlkaaKohta

      Opettele ensin suomenkieli ja palaa provoilemaan sen jälkeen.

      • koulutTosiaanAlkaaKohta

        Suomen kieli kirjoitetaan erikseen.


    • asentajanaollut

      Nostat kierrokset, vaihde vapaalla, kolmeen tuhanteen. Sitten päästät nopeasti tyhjäkäynnille. Siinä kohtaa kun kuuntelet, niin kuuluu miten löysä jakoketju "lyö" ketjukotelon seinämään. Semmoinen peltinen rapina.
      Pyydät päiväksi koeajolle. Ei mene kauaa, kun vikatauluun (vastaa muissa automerkeissä kojelautaa) syttyy keltainen merkkivalo. Symbolina moottorin ääriviivat sivukuvassa. Se voi merkitä satoja erilaisia vikoja, mutta tavallisimmin ahdin alkaa vedellä viimeisiään. Ahtimen "saattohoito" kestää pitkään, jopa kuukausia. Vähitellen se kuluu akseliltaan niin väljäksi, että siipipyörä ottaa kiinni runkoon. Siinä vaiheessa voiteluöljy vuotaa väljää akselia myöten imusarjaan, johon alkaa kertyä "öljytöhnää". Myös tuo sytyttää vikavalaistuksen. Ahdin kestää tuommoisen 30... jopa 40 tuhatta. Vaihto kannattaa sysätä uudelle omistajalle. Ehkä juuri sinä olet se?

      • 2012TSI

        Vuoden 2012 1.2 TSI:n ketju ja ahdin on kestänyt 58 tkm. Tai mistäs minä tiedän, jos ovat saattohoidossa... ;)

        Ihan asiallisia ohjeita muuten tuohon venyneen ketjun toteamiseen, käynnistyksessä kuuluva lyhyt "narahdus" ei ole ratkaiseva.

        Vuoden 2011 mottoreissa ketjun kunto on todella syytä tarkistaa. Parannettu ratkaisu otettiin ketjun ja kiristimen osalta käyttöön v. 2011 lopulla.

        Virhevastuun puitteissa Volkkari tarkastaa näitä ilman kuluja ja laittaa myös kuntoon. Että puheet "artisti maksaa 100%"-käytännöstä eivät ainakaan enää pidä paikkaansa. Varmasti on Volkkari rahastanut "yksittäistapauksilla", kuuluu alan tyyliin....


      • neuvoa

        "Virhevastuun puitteissa Volkkari tarkastaa näitä ilman kuluja ja laittaa myös kuntoon. Että puheet "artisti maksaa 100%"-käytännöstä eivät ainakaan enää pidä paikkaansa. "

        Ei korvaa ellei ole ensimmäinen omistaja. Eli käytetyn ostajan kannattaa jättää mustapekka ottamatta.


      • 2012TSI
        neuvoa kirjoitti:

        "Virhevastuun puitteissa Volkkari tarkastaa näitä ilman kuluja ja laittaa myös kuntoon. Että puheet "artisti maksaa 100%"-käytännöstä eivät ainakaan enää pidä paikkaansa. "

        Ei korvaa ellei ole ensimmäinen omistaja. Eli käytetyn ostajan kannattaa jättää mustapekka ottamatta.

        Ei nyt ihan noinkaan. Myyjä vastaa, ei se vastuu ensimmäiseen omistajaan lopu. "Mäkisen Jaskalta takavalotakuulla sopivasti Lappeenrannan torin reunalta" en kuitenkaan ostaisi...

        Ongelmatilanteessa yhteys myyjä-liikkeeseen. Jos vie suoraan vieraaseen merkkikorjaamoon, voi homma mutkistua maksajan suhteen.


      • Omat_kokemukseni

        >Ahdin kestää tuommoisen 30... jopa 40 tuhatta.

        Minulla oli VW Golf Variant 1.4 TSI 118 kW vm. 2008 lähes 7 vuotta. Moottorissa oli kaksikin ahdinta – yksi mekaaninen ja yksi pakokaasutoiminen eli turbo.

        Sekä TSI-moottorin jakopäässä että DSG7-vaihteistossa oli omat ongelmansa 2-3 vuoden iässä, reilut 40 tkm ajettuna, mutta korjausten jälkeen päästiin ongelmitta viime kesään ja 100 tkm:iin asti, jolloin auto meni vaihtoon.

        Kummankaan ahtimen toiminnassa ei ollut koskaan mitään huomautettavaa. Ne tekivät eleettömästi juuri sen kuin pitikin: taikoivat pikkupadasta mukavanmuhjakkaa vääntöä laajalla kierroslukualueella. Voimalinjan toiminta teki vahvan vaikutuksen minuun, joka olin aikaisemmin ajanut pitkään 2-litraisilla vapaastiläähättävillä.

        Merkki vaihtui, mutta se ei suinkaan johtunut VW:n ominaisuuksista saati vioista!


      • totuuskorvauksista
        2012TSI kirjoitti:

        Ei nyt ihan noinkaan. Myyjä vastaa, ei se vastuu ensimmäiseen omistajaan lopu. "Mäkisen Jaskalta takavalotakuulla sopivasti Lappeenrannan torin reunalta" en kuitenkaan ostaisi...

        Ongelmatilanteessa yhteys myyjä-liikkeeseen. Jos vie suoraan vieraaseen merkkikorjaamoon, voi homma mutkistua maksajan suhteen.

        Kuinkahan moni jälleenmyynyt liike vastaa DSG:n tai TSI:n ongelmista 100% osuudella, jotka on tyyppivikoja. Hehän kysyvät maahantuojalta vastuuta, joka sanoo tietenkin että myyjä vasta eivätkä he vaikka kyseessä on tyyppivika. Tällöin auton myynyt liike (vaikka olisi merkkiliike) sanoo ettei maahantuoja osallistu kustannuksiin ja he ovat valmiita maksamaan esim. 50% tuhansien korjauksesta. Ymmärtäkää siis että käytetty VW on todellinen mustapekka ja olette sen kanssa kusessa (aika suurella todennäkösyydellä).


    • tojoterokuuntelee

      Kannattaa ehdottomasti viedä auto jonkun tojotistin kuullosteltavaksi. Tojo-terot on erikoistuneet muiden merkkien, lähinnä Volkkarin vikoihin.

      • tojoterotietää

        Kyllä. TSI-moottori ei voi kestää, koska kukaan ei ole ajanut sellaisella miljoonaan kilometriä. Tojotalla on, ihan varmasti. Tojotisti on kuullut huhuja, että Tojollakin olisi jo käytössä 1.2 turbomoottori, mutta maakuntaan sellaisia vaihtoautoja kärrätään vasta ensi vuosikymmenellä. Odotamme raporttia niistä siis vasta tuonnempana. Siihen saakka TSIt verrataan Korollaan, Karinaan ja Kämriin.


    • TielleJäänyt

      Älkää nyt helvetissä menkö ostamaan TSI-Jettaa! Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla?

    • eikestäkäyttöäVWskoda
    • ei_vikkoo_vikkoo

      minäkin suosittelen aivan muita merkkejä, olipa uusi tai käytetty mutta ei missään nimessä mitään mitä wv konserni tekee. työkaverillakin oli 2013 vuosimallin golffi ja eka jakoketju katkesi 30tkm hujakoilla, kaverilla maksatettiin moottorivaurio 3000€, laittoivat uuden parannetun jakoketjun että kyllä nyt kestää, jakoketju poikki 70tkm ajettuna ja moottoriremontti 3000€ jälleen. siihen loppui merkkiuskollisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe