Olin laittanut asunnonhaku ilmoituksen nettiin, kerroin ilmoituksessa etsiväni kiireesti vuokra-asuntoa. Vähän ennen puoltayötä minulle tuli viesti prepaid numerosta jossa minulle tarjottiin suht halpahintaista yksiötä halutulta alueelta ja pyydettiin ottamaan nopeasti yhteyttä. Laitoin viestiä ja kerroin että olisin kiinnostunut yksiöstä. Tämä " vuokranantaja" sanoi että jos hän laittaa kuvat asunnosta ja minä teen sitten päätöksen sen mukaan ja sekunnissa häneltä alkoi tulla kuvia asunnosta joka näytti todella hyväkuntoiselta. Sanoin hänelle että näkisin mieluusti asunnon paikanpäällä ennen takuuvuokran maksua, hän sanoi ettei voi varata asuntoa ilman takuuvuokraa ja että hän on tällä hetkellä työmatkalla ja palaa parin viikon päästä että hän hyvää hyvyyttään tarjoaa nyt asuntoa minulle että asunto menee kuin kuumille kiville ihan parissa päivässä. Sitten hän sanoi että jos hän laittaa vuokrasopimuspaperit kuntoon ja lähettää postissa ne. Tässä vaiheessa olin jo todella epäileväinen mutta sanoin kuitenkin että ok, ajattelin että tämän vuokrasopimuksen haluaisin kyllä nähdä. Sitten hän laittoi nordea pankin tilinumeronsa ja sanoi että jos laitan takuuvuokran hänen tililleen niin hän sitten lähettää vuokrasopimuksen postissa. Siinä vaiheessa sanoin että tämä nyt kyllä pahemman kerran vaikuttaa huijausyritykseltä ja hän sanoi että yritti vain olla hyväsydämminen kun näki asunnontarpeeni Ja painotti että kyllä joku muu asunnon vuokraa aivan parin päivän sisällä. Hän siis kirjoitti sujuvaa suomea ja jos en 10 minuuttiin vastannut hänen viestiinsä niin hän laittoi viestin että enkö olekkaan kiinnostunut asunnosta. :-D ja kun loppujen lopuksi sanoin että en ota asuntoa niin hän laittoi viestin että " tämä selvä. Oikein hyvää loppukesää sinulle!".
vuokra-asuntohuijaus?
1er23
1
95
Vastaukset
- kljhkhgkhgkjh
Asunnon kanssa voi käydä näin.
Olisit laittanut euron pilkku jotain tililleen ja sanonut laittaneesi koko summan.
Vaan sitten paljastuikin, että pilkkuvirhe, voi voi.
Laitat muka uudestaan ja nyt oikean summan.
Nordeassa tilinumero on ratkaiseva, tilinomistajan nimi voi olla vaikka james bond.
Ilmoitat sitten nordeaan huijarin tilinumeron.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000604987324h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92441Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2101795Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231573- 711010
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.42956Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74862Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57852En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43822Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä77745