Koko koulun väki oli kokoontunut yhteiseen tilaisuuteen 1960, en nyt muista miksi, mutta tunnelma oli tiheä noin niinkuin 7 vuotiaan mielessä tuolloin suinkin vain voi olla.
Johtajaopettaja avauksessaan (kaiketi nykykäsityksen mukaan) esitti keventävän arvoituksen kysymyksen muodossa;" kaukana etelänmeren saarella asuu kuusisataa villiä. Sanokaappa lapset, että kuinka monta naista saarella asui?" Ekaluokkalaisen aivot yrittivät etsiä vastausta siinä kuitenkaan onistumatta geeniperimästä huolimatta.
Joku isoista pojista tiesi vastauksen. Kyllä harmitti, olisihan tuo pitänyt oivltaa :)
No nyt muutama vuosikymmen myöhemmin opiskelin paikallisessa opistossa (Helsinkissä) ja kirjoitin eräässä opinkappaleessa, että se nyt vain on akkojen höpinää, olin saada lähdöt koko laitoksesta, vikka se oli vankkaa kokemusperäistä tietoa arkisesta elämästä.
Niin vaan ovat ajat muuttuneet.
Kansakoulun johtajaopettaja (nykyinen rehtori ?)
tarhanturkka
0
151
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882