Voiko tabletilla soittaa GSM-puheluita?

apua_aloittelijalle

Hei, tablet tietokoneella jossa on paikka operaattorin SIM-kortille (3G/4G) voiko tällaisella laitteella 'pulmatapauksessa' soittaa myöskin normaaleita kännykkäpuheluita? (jos esim. kännykkä on rikki, akku tyhjä ei laturia mukana tms)

Kiitsa! :)

26

9597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhletit_erikseen

ei, jos siinä tabletissa ei erikseen ole sitä puheluominaisuutta. Harvemmassa on. Sim kortti on vain omaa nettiliittymää varten.

• Anonyymi

NYKYÄÄN MONESSA ON JA VOI SOITTAA:

• kwqkfdk
    • tripillä

Minulla tabletteja minkä avulla voi soittaa ulkoavaruuteen.

• trippetrappetrop

Kaikenlaisia mömmöjä varmaankin?

• hyvillä_voi_soittaa

Minun tabletilla voi soittaa, otin sen huomioon jo ostettaessa, laite on Samsung Galaxy Tab2, todella hyvä tabletti.

• M-Karr

Tottakai voi soittaa

• Juus

Kyllä, kun valitsee oikean tabletin!
      Huawei mediapad 8

• vanhanaikaista

GSM puhelut tablettimella on ensinnäkin epäkäytännöllistä ja vanhanaikaista. Nykyään on nämä nettipuhelut jotka ovat ilmaisia.

• netti-on-perseestä
        vanhanaikaista kirjoitti:

GSM puhelut tablettimella on ensinnäkin epäkäytännöllistä ja vanhanaikaista. Nykyään on nämä nettipuhelut jotka ovat ilmaisia.

Mikä operaattori tarjoaa ilmaisen netin? Kyllä minun liittymällä soittelu on aivan yhtä ilmaista kuin netin käyttökin. Ja oikeat puhelut sentään toimivat. Nettipuhelut katkeavat yleensä viimeistään silloin, kun siirrytään 2G-verkkoon.

• kaikkitarjoaa
        netti-on-perseestä kirjoitti:

Mikä operaattori tarjoaa ilmaisen netin? Kyllä minun liittymällä soittelu on aivan yhtä ilmaista kuin netin käyttökin. Ja oikeat puhelut sentään toimivat. Nettipuhelut katkeavat yleensä viimeistään silloin, kun siirrytään 2G-verkkoon.

Kaikki operaattorit.

• nimiä.kiitos
        kaikkitarjoaa kirjoitti:

Kaikki operaattorit.

Kerro joku esimerkki ilmaisesta nettioperaattorista? Tähän saakka en ole sellaiseen vielä törmännyt. Ehkä jossain kaupungilla saattaa olla ilmaisia wifi-verkkoja, mutta ei niiden varaan voi puhelinviestintää jättää.

• monialöytyy
        nimiä.kiitos kirjoitti:

Kerro joku esimerkki ilmaisesta nettioperaattorista? Tähän saakka en ole sellaiseen vielä törmännyt. Ehkä jossain kaupungilla saattaa olla ilmaisia wifi-verkkoja, mutta ei niiden varaan voi puhelinviestintää jättää.

Elisa, DNA, Telia, Moi jne

• lisätietoja.vielä
        monialöytyy kirjoitti:

Elisa, DNA, Telia, Moi jne

Mikä liittymätyyppi on ilmainen? Joku konkreettinen esimerkki, koska tähän asti kaikki näkemäni ovat olleet maksullisia.

• kaikkimuutpaitsi

Kaikki muut paitsi puheliittymät.

• esimerkki.vielä
        kaikkimuutpaitsi kirjoitti:

Kaikki muut paitsi puheliittymät.

Onko jotain käytännön esimerkkiä ilmaisesta dataliittymästä? Ainakin Elisan, DNA:n ja Telian liittymät näyttävät olevan maksullisia. Eli kerro joku sellainen liittymä, jonka voi käytännössä tilata ja mistä ei joudu mitään maksamaan. Suora linkki olisi kova sana.

• näintarkoitin
        esimerkki.vielä kirjoitti:

Onko jotain käytännön esimerkkiä ilmaisesta dataliittymästä? Ainakin Elisan, DNA:n ja Telian liittymät näyttävät olevan maksullisia. Eli kerro joku sellainen liittymä, jonka voi käytännössä tilata ja mistä ei joudu mitään maksamaan. Suora linkki olisi kova sana.

Niissä data on ilmaista. Itse liittymähän toki maksaa mutta ei data erikseen ja tällainen liittymä on käytännössä pakollinen älypuhelimissa joten voidaan siis sanoa että nettipuhelut on ilmaisia. Jos soittelisi normaaleja puheluita, se laskutettaisiin erikseen ellei liittymässä ole puhepakettia.

Data ei ole ilmaista näissä ns puheliittymissä joissa on halpa kk hinta ja jotka on tarkoitettu peruspuhelimille/vanhoille ihmisille.

• ei.ilmaista.kuitenkaan
        näintarkoitin kirjoitti:

Niissä data on ilmaista. Itse liittymähän toki maksaa mutta ei data erikseen ja tällainen liittymä on käytännössä pakollinen älypuhelimissa joten voidaan siis sanoa että nettipuhelut on ilmaisia. Jos soittelisi normaaleja puheluita, se laskutettaisiin erikseen ellei liittymässä ole puhepakettia.

Data ei ole ilmaista näissä ns puheliittymissä joissa on halpa kk hinta ja jotka on tarkoitettu peruspuhelimille/vanhoille ihmisille.

Eihän se data mitään ilmaista ole, jos liittymän käytöstä joutuu maksamaan. Soneran rajattomassa liittymässäkin on datakatto (muistaakseni) 200 Gt/kuukausi.

Minulla on omassa liittymässäni tulkintasi perusteella ilmaiset puhelutkin, vaikka maksan niistäkin kuukausittain, mutten käytön mukaan. Minulle ei synny lisäkuluja soittelemisesta eikä teksti- ja multimediaviestien lähettämisestä.

• hehhhee
        ei.ilmaista.kuitenkaan kirjoitti:

Eihän se data mitään ilmaista ole, jos liittymän käytöstä joutuu maksamaan. Soneran rajattomassa liittymässäkin on datakatto (muistaakseni) 200 Gt/kuukausi.

Minulla on omassa liittymässäni tulkintasi perusteella ilmaiset puhelutkin, vaikka maksan niistäkin kuukausittain, mutten käytön mukaan. Minulle ei synny lisäkuluja soittelemisesta eikä teksti- ja multimediaviestien lähettämisestä.

Tuon tollon logiikalla bussimatkat ovat ilmaisia, kunhan vain maksaa bussiin tulosta.

• bööörb

Ei yleensä!

• aaaaaaaaaaa

Mikset soita netin välityksellä? Skype, whatsapp, discord

• kaksigeetä

GSM-verkossa ei oikein data kulje. Käytännössä voi viestiä vain puhelimitse ja teksti- tai multimediaviestein. Toinen on se että aika harvalla on mitää skypejä ja watsuppeja käytössään.

• Anonyymi

Löytyykö 5g tabletteja edullisesti jota voisi käyttää myös puhelimena?

• Anonyymi

Se on turha ominaisuus..

• Anonyymi

Noin 300€ on paljonkin

• Anonyymi

Mistä ja mitä malleja?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2479
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2333
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2097
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1412
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      129
      1329
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      275
      1310
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1285
    Aihe