Homoseksuaalien adoptio-oikeus

Henriina

Minulla on ongelma. Opiskeluissani joudun osallistumaan väittelyyn jossa vastustan homoparien oikeutta adoptioon. Koska oma kantani asiaan on eri kuin minulle arvottu osa niin toivonkin keskustelua aiheesta kielteiseltä kannalta.
Jos joitain hyviä internet linkkejä on tarjoolla ottaisin niitä mielelläni vastaan. (Setan ja kirkkojen sivuilla olen jo käynyt)

38

4687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksiä

      sellasia juttuja että

      1) homoseksuaalit liikkuvat ns. alakulttuureissa ja saavat siis perhe-elämäänsäkin vaikutteita sieltä

      2) homoseksuaalit tekevät "sitä" kokoajan ja estoitta kotonakin, lasten nähden

      3) homoseksuaalit sairastelevat enemmän koska alakulttuurisissa seksikontakteissa leviää enemmän tauteja

      4) homojen moraali on heikompaa kuin heteroiden ja he ovat tietenkin laiskoja ja petollisia

      5) homous on kertakaikkiaan epänormaalia, luonto ei ole ihmisiä niin tarkoittanut olemaan

      ANTEEKSI KAIKKI HOMOSEKSUAALIT!
      Nuo lauseet kuvastavat tietääkseni niitä yleisimpiä pelkoja homoista joitka minä tiedän. Älkää ottako itseenne.

      Mutta että tällaisia juttuja siis voisit esittää siellä. Todenperäisyydestä en nyt niin tiedä, vastapuoli siis tulee todennäköisesti kiistämään nämä väitteet vetoamalla myytti-ajatteluun tai muuhun sellaiseen.

      • se, että

        -koska homosuhteista ei synny lapsia, ei niitä pidä antaa sellaisiin adoption kauttakaan.

        -Homoperheissä lapset saavat väärän perhemallin. Lapsen on parasta kasvaa normaalissa perheessä, jossa on isä äiti ja lapsia.

        -Adoptioon lapsiaan antavat biologiset vanhemmat eivät halua heitä homoperheisiin.


      • Snvi

        Mitä ihmettä???? oO Millä planeetalla asut?? Tunnetko yhtään homoseksuaalia?


    • Jeremias222

      Oletko kysellyt adoptiotoimistojen käytäntöä tässä? Löysin vaan aiheesta puheen ollen adoptio sivuston, joka sallii adoptiot myös homo-perheille!!!

      Sivusto on kyllä englanniksi, mutta kannattaa tsekata http://www.cr-adop.com

      Jere

    • Nina

      Joskus olen kuullut, että jotkut kansainväliseen adoptioon luovuttavat maat eivät luovuta lapsia sellaisiin maihin, joissa myös homoseksuaaleilla on adoptio-oikeus. Tämän voisit tarkistaa esim. Pelasta. Jos se on totta, vaikeuttaisi homoseksuaalien adoptio-oikeus kaikkien kansainvälisiä adoptioita.

    • tarkoitetaan

      Pitkässä parisuhteessa olevien parien jo olemassa olevien lasten adoptiota. Esim jos 2 naista menee yhteen ja molemmilla on jo lapsia, voi kumppani adoptoida toisen lapset. Jos biologinen vanhempi kuolee, olisi lapsen edut turvattu, ja hän saa jatkaa omassa turvallisessa perheessään. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Enemmän olen huolissani juoppojen ja huumevanhempien lapsista. Pahoinpideltyjä vauvoja, he eivät tule homovanhempien kodista.

      • annika

        Mutta tuossa onkin kysymys perheensisäisestä adoptiosta, mikä onkin ihan OK! Tilanne on erilainen ja näissä tapauksissa toinen vanhemmista on yleensä lapsen biologinen vanhempi ja vain se toinen on ottovanhempi.


    • monen mielestä OK

      ....monien mielestä on, että adoptiolapsella kuuluu olla isä ja äiti, eri sukupuolta olevat vanhemmat.
      Se on vain yksi argumentti, jonka kumoamisella vastaväittäjälläsi on tietenkin vastaus valmiina.

    • irmeli

      Ei adoptio-oikeutta homoseksuaaleille!Ja perustelu:Niin kauan kun luoja ei anna heidän saada "luonnollisesti" keskenään lapsia, ei myöskään lapsia tarvitse.
      Ei pidä alkaa sotkemaan lapsia niihin suhteisiin, se ei ole normaali kasvuympäristö lapselle!
      Jos luoja on määrännyt, että lapsia saavat keskenään vain nainen ja mies pari, anettakoon sen olla niin ja adoptiolla ei sitä pidä muuttaa.
      Homoseksuaalit olkoot onnellisia keskenään ja suhde voi olla täydellinen ilman lapsiakin.
      Ihmisen ei pidä mennä liian pitkälle omissa mieltymyksissään, raja se on johonkin vedettävä!

      • leima

        Homoseksuaalit tulevat ihan tavallisista heteroperheistä. Ei varmaan kukaan valitse että alampas nyt homoseksuaaliksi, saan paljon vihamiehiä ja pilkkaa osakseni. Ei siinä ole mieltymyksistä kyse vaan ihmisen omasta seksuaalisuudesta.
        Kukaanhan ei voi estää lesboparia synnyttämästä lapsia, halukkaita siittäjiä kyllä piisaa.


      • ...se tuli!!
        leima kirjoitti:

        Homoseksuaalit tulevat ihan tavallisista heteroperheistä. Ei varmaan kukaan valitse että alampas nyt homoseksuaaliksi, saan paljon vihamiehiä ja pilkkaa osakseni. Ei siinä ole mieltymyksistä kyse vaan ihmisen omasta seksuaalisuudesta.
        Kukaanhan ei voi estää lesboparia synnyttämästä lapsia, halukkaita siittäjiä kyllä piisaa.

        Nyt saa sulkea kaikki hedelmöityshoitoketjut :)

        "Halukkaita siittäjiä piisaa kyllä"
        !!!


      • 9.50.

        Sano tuo sama lapsettomuudesta kärsiville pareille. Jos "luojasi" on päättänyt että he eivät voi luonnollisesti lapsia saada, eikö asia sitten niin ole? Sanopa heille että olkoot onnellisia keskenään ja suhde voi olla täydellinen ilman lapsia. Saat riemuisan vastaanoton!:D


    • annika

      Mun kantani homoseksuaalien adoptio-oikeuteen on ehdottoman kielteinen. Homoseksuaaleja vastaan mulla ei ole yhtään mitään, enkä pidä homoutta sairautena, tai edes epäluonnollisena. Uskon vain, ettei yhteiskuntamme ole vielä riittävän kypsä.
      Tarkoitan tällä sitä, ettäadoptiolapsen tausta on AINA vaikea. Siinä taustassa on kovin paljon hyväksymistä ja mielen taakkaa. Jos sen lisäksi pitäisi vielä sulattaa vanhempien homoseksuaalisuus, saattaisi tuo kuorma olla jo lapselle liian raskas.
      Ottolapsella ei ole helppoa! Varhaislapsuus on usein ollut traumaattinen ja poikkeaa. ottolapsilla tulisi vaikeiden lähtökohtiensa vuoksi olla ainakin jatkossa oikeus mahdollisimman "ormaaliin" kasvuympäristöön.
      En usko, etteivätkö homoseksuaalit voisi suoriutua vanhemmuudesta yhtä hyvin, kuin heterotkin. En halua väheksyä homoseksuaalien potentiaalia vanhempina. Ongelma on yhteiskunnan asenteissa ja siinä, että erilaisuuden vuoksi joutuu kiusatuksi - etenkin lapsena.
      Yksi huomio vielä... Ottolapsista monien biologisilla vanhemmilla on jonkinasteisia mielenterveysongelmia, jotka ovat olleet adoption perusteena. Mielenterveysongelmat eivät suoraan periytyviä, mutta taipumus niihin on. Ottolapsi tarvitsee tästä syystä erityisen "normaalin" ympäristön kasvaakseen tasapainoiseksi aikuiseksi.
      Toivottavasti jonain päivänä yhteiskunnan asenteet ovat kohdallaan, siten että homoseksuaalisuuteen suhtaudutaan kaikkialla luonnollisesti. Tuon asennemuutoksen jälkeen aika on vasta kypsä adoptio-oikeudelle.
      Askel kerrallaan ja pikkuhiljaa...

      • ei sekoiteta uskon asioita ...

        Pakko ottaa kantaa kun rupeaa hirvittämään nämä puheet täällä.
        Kannatan homojen adoptio-oikeutta. Minusta seksuaalinen suuntautuminen ei ole mitenkään merkittävä asia vanhemmuudessa. Jo ihan ihmisoikeuksiin pitäisi kuulua tämäkin asia, on jotenkin vinksahtanutta, että tästä pitää edes keskustella saatika avioliittooikeudesta...
        Mutta lapsen näkökohtiin, silti kirkas kyllä on minun kantani. (haluan ihan alkuun korjata väitteen, että mielenterveysongelmat olisivat suurin syy lapsen adoptioon luovuttamiseen. Ei pidä paikkaansa Suomen adoptiossa eikä varsinkaan kansainvälisissä).
        Vanhemmalla joka on itse erilaisuudestaan huolimatta ottanut paikan tässä yhteiskunnassa ja opetellut asenteen, ettei kaikkien mielipiteet voi satuttaa ja keksinyt keinot elää onnelista elämää, näistä huolimatta on varmasti hyvä vanhempi myös adoptiolapselle, joka on myös erilainen ja joutuu samojen asioiden kanssa kamppailemaan. On se aika turhan louskutusta jos ei itse koskaan ole kokenut erilaisuutta ja yrittää lasta tsempata kestämään omaa erilaisuuttaan kuin jos on henk.koht. kokemuksia asiasta.
        Avarakatseisuutta ja ymmärrystä ihmiset!! Sillä keinoin tekin kasvatatte lapsenne onnellisiksi. Voihan olla, että joku päivä teidän adoptiolapsenne haluaa samaa sukupuolta olevan kumppaninsa kanssa adoptoida lapsen....


      • annika
        ei sekoiteta uskon asioita ... kirjoitti:

        Pakko ottaa kantaa kun rupeaa hirvittämään nämä puheet täällä.
        Kannatan homojen adoptio-oikeutta. Minusta seksuaalinen suuntautuminen ei ole mitenkään merkittävä asia vanhemmuudessa. Jo ihan ihmisoikeuksiin pitäisi kuulua tämäkin asia, on jotenkin vinksahtanutta, että tästä pitää edes keskustella saatika avioliittooikeudesta...
        Mutta lapsen näkökohtiin, silti kirkas kyllä on minun kantani. (haluan ihan alkuun korjata väitteen, että mielenterveysongelmat olisivat suurin syy lapsen adoptioon luovuttamiseen. Ei pidä paikkaansa Suomen adoptiossa eikä varsinkaan kansainvälisissä).
        Vanhemmalla joka on itse erilaisuudestaan huolimatta ottanut paikan tässä yhteiskunnassa ja opetellut asenteen, ettei kaikkien mielipiteet voi satuttaa ja keksinyt keinot elää onnelista elämää, näistä huolimatta on varmasti hyvä vanhempi myös adoptiolapselle, joka on myös erilainen ja joutuu samojen asioiden kanssa kamppailemaan. On se aika turhan louskutusta jos ei itse koskaan ole kokenut erilaisuutta ja yrittää lasta tsempata kestämään omaa erilaisuuttaan kuin jos on henk.koht. kokemuksia asiasta.
        Avarakatseisuutta ja ymmärrystä ihmiset!! Sillä keinoin tekin kasvatatte lapsenne onnellisiksi. Voihan olla, että joku päivä teidän adoptiolapsenne haluaa samaa sukupuolta olevan kumppaninsa kanssa adoptoida lapsen....

        Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi ja olen omasta mielestäni suvaitsevainen. Nyt on kuitenkin kysymys siitä muiden ihmisten suvaitsevaisuudesta ja yhteiskunnan yleisistä asenteista.
        Omassa ottolapsitaustassa (olen ottolapsi) on paljon sulatettavaa ja itse uskon, että vanhempien homoseksuaalisuus olisi ainakin minulle ollut liikaa. Yhteiskunta on toki muuttunut oman lapsuuteni jälkeen avarakatseisempaan suuntaan, mutta en usko sen olevan vielä kyllin kypsä! (olen 24-vuotias)


      • se sama kun äsken
        annika kirjoitti:

        Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi ja olen omasta mielestäni suvaitsevainen. Nyt on kuitenkin kysymys siitä muiden ihmisten suvaitsevaisuudesta ja yhteiskunnan yleisistä asenteista.
        Omassa ottolapsitaustassa (olen ottolapsi) on paljon sulatettavaa ja itse uskon, että vanhempien homoseksuaalisuus olisi ainakin minulle ollut liikaa. Yhteiskunta on toki muuttunut oman lapsuuteni jälkeen avarakatseisempaan suuntaan, mutta en usko sen olevan vielä kyllin kypsä! (olen 24-vuotias)

        Kunnioitan sinun mielipidettäsi.
        Mutta...sitähän ei voi tietää vaikka vanhempiesi homoseksuaalisuus ja sitä kautta heidän suhtauminen erilaisiin elämänkohtaloihin ja sinulle välittämä oman itsensä arvostus juuri sellaisena kun on, olisikin auttanut sinua taustasi hyväksymisessä ja sulattamisessa.
        Maailma on hyvin paljon jo muuttunut noista ajoista ja tosiasia on myös se, että me kaikki osaltamme luodaan toisenlaista maailmaa. Jos kukaan ei koskaan mitään tee niin mitään ei sitten koskaan tapahdukkaan.


      • annika
        se sama kun äsken kirjoitti:

        Kunnioitan sinun mielipidettäsi.
        Mutta...sitähän ei voi tietää vaikka vanhempiesi homoseksuaalisuus ja sitä kautta heidän suhtauminen erilaisiin elämänkohtaloihin ja sinulle välittämä oman itsensä arvostus juuri sellaisena kun on, olisikin auttanut sinua taustasi hyväksymisessä ja sulattamisessa.
        Maailma on hyvin paljon jo muuttunut noista ajoista ja tosiasia on myös se, että me kaikki osaltamme luodaan toisenlaista maailmaa. Jos kukaan ei koskaan mitään tee niin mitään ei sitten koskaan tapahdukkaan.

        Kuin myös minä kunnioitan sinun näkemystäsi. Olet ihan oikeassa siinä, etten voi tietää olisiko mahdollinen vanhemoieni homoseksulisuus voinut helpottaa taustani hyväksymistä. Tiedän kuitenkin sen, että vanhempani ovat myös hyvin suvaitsevaisia ja avarakatseisia ja toisenlaisia vaikeuksia omissa elämissään kokeneita. He ovat aina antaneet minun muodostaa omat kantani asioista tuputtamatta omia mielipiteitään ja ovat opettaneet minua arvostamaan niin itseäni, kuin muitakin ihmisiä juuri sellaisina ja niin erilaisina, kuin me kaikki olemmekin. Näin ollen uskon, etteivät homosekuaalivanhemmat olisi ehkä osanneet antaa minulle sen enempää (eivät toki vähempääkään), kuin mitä vanhempani ovat antaneet. Uskon itse, etä minulle siitä olisi ollut enemmän taakkaa ja koen, ettei maamme ole vieläkän ihan kypsä. Laki samaa sukupuolta olevien parisuhteiden rekisteröimisestäkin tuli vasta vähän aikaa sitten voimaan ja uskon, että vie jonkin aikaa, ennen kuin siihenkään osataan suhtautua ihan luonollisesti (en puhu itsestäni, vaan koko yhteiskunnasta).

        Maailma on toki muuttunut ja minä haluan olla mukana luomassa avarakatseisempaa ja suvaitsevaisempaa maailmaa.

        Olen kuitenkin sitä mieltä, että muutokset tarvitsevat aikaa ja että niitä tulee tehdä askel kerrallaan.


      • taas sama
        annika kirjoitti:

        Kuin myös minä kunnioitan sinun näkemystäsi. Olet ihan oikeassa siinä, etten voi tietää olisiko mahdollinen vanhemoieni homoseksulisuus voinut helpottaa taustani hyväksymistä. Tiedän kuitenkin sen, että vanhempani ovat myös hyvin suvaitsevaisia ja avarakatseisia ja toisenlaisia vaikeuksia omissa elämissään kokeneita. He ovat aina antaneet minun muodostaa omat kantani asioista tuputtamatta omia mielipiteitään ja ovat opettaneet minua arvostamaan niin itseäni, kuin muitakin ihmisiä juuri sellaisina ja niin erilaisina, kuin me kaikki olemmekin. Näin ollen uskon, etteivät homosekuaalivanhemmat olisi ehkä osanneet antaa minulle sen enempää (eivät toki vähempääkään), kuin mitä vanhempani ovat antaneet. Uskon itse, etä minulle siitä olisi ollut enemmän taakkaa ja koen, ettei maamme ole vieläkän ihan kypsä. Laki samaa sukupuolta olevien parisuhteiden rekisteröimisestäkin tuli vasta vähän aikaa sitten voimaan ja uskon, että vie jonkin aikaa, ennen kuin siihenkään osataan suhtautua ihan luonollisesti (en puhu itsestäni, vaan koko yhteiskunnasta).

        Maailma on toki muuttunut ja minä haluan olla mukana luomassa avarakatseisempaa ja suvaitsevaisempaa maailmaa.

        Olen kuitenkin sitä mieltä, että muutokset tarvitsevat aikaa ja että niitä tulee tehdä askel kerrallaan.

        Ihan järkevästi sanot siitä, että muutos tapahtuu askel askeleelta.
        Mutta, kuinka paljon meidän keskustelut täällä perustuvat ihan vain mutuun? Oikeaastaan ainoa mihin tätä voisi verrata on ne lapset jotka ovat kasvaneet kahden samaa sukupuolta olevan vanhemman perheessä. Kuinka he ovat voineet, miten kokeneet asian? Minulla ei ole tutkimustuloksia, mutta olen saanut käsityksen, että vain harvoille se on ollut jonkinlainen ongelma. Ihan taannoin jostain luin yhdestä lapsesta, jolle tämmöinen tausta ei ollut herättänyt itse lapselle eikä ympäristön lapsille minkäänmoista ongelmaa.


    • nettirabbi

      Ihmisinä homot ovat ok, mutta homous itsessään on täysin luonnon vastaista. Miksi homojen tulee saada olla vanhempina, jos he eivät pysty elämää synnyttämään?

      Tiedän kyllä, että homot ovat varmasti tunnollisia ja joissakin asioissa parempiakin kuin monen lapsen omat vanhemmat. Tuen kuitenkin elämää ja sen jatkuvuutta oikenana mallina!!! Monen homon elämän taustalla on juuri syynä toisen vanhemman puuttuminen ja oikean parisuhdekuvan puuttuminen lapsuudesta. Tämän päivän mallimme ovat tulevaisuuden sukupolville.

      • hetero

        Saman logiikan mukaan vastustat varmaan myös lapsettomuushoitoja tai adoptiota yleensä, ainakin lapsettomuudesta kärsiville pareille? Heille luonto on sanonut "ei" ja kai luonnolla on sille jokin hyvä syy, eikö?? No, ei minun mielestäni, mutta minun mielestä homous ei ole mitenkään luonnon vastaista. Sitä esiintyy paljonkin eläimien keskuudessa. Insestiä vieläkin enemmän, joten jospa nyt kuitenkaan ei pidettäisi luontoa minään esikuvana...jookosta.
        Mitään järkeenkäypää selitystä ei sinullakaan ollut homojen adoptio-oikeutta vastaan...mielestäni se pitäisi sallia ja heti.


      • ddhm
        hetero kirjoitti:

        Saman logiikan mukaan vastustat varmaan myös lapsettomuushoitoja tai adoptiota yleensä, ainakin lapsettomuudesta kärsiville pareille? Heille luonto on sanonut "ei" ja kai luonnolla on sille jokin hyvä syy, eikö?? No, ei minun mielestäni, mutta minun mielestä homous ei ole mitenkään luonnon vastaista. Sitä esiintyy paljonkin eläimien keskuudessa. Insestiä vieläkin enemmän, joten jospa nyt kuitenkaan ei pidettäisi luontoa minään esikuvana...jookosta.
        Mitään järkeenkäypää selitystä ei sinullakaan ollut homojen adoptio-oikeutta vastaan...mielestäni se pitäisi sallia ja heti.

        Itse tiedän mielestäni aika paljon eläinten käyttäytymisestä, ja tuo väitteesi, että niiden keskuudessa esiintyy paljon homoseksuaalisuutta, särähti korvaan. Tarkoitit kai sitä, että monissa eläinlajeissa jotkut yksilöt voivat käyttäytyä seksuaalisesti myös omaa sukupuoltaan kohtaan? En kuitenkaan ole kuullut eläimistä, joilla seksuaalinen mielenkiinto kohdistuisi yksin omaan omaan sukupuoleen (niinkuin ihmisillä, jotka ovat homoseksuaaleja). Sukupuolivietin ensimmäinen tarkoitus kun on lisääntyminen. Eläinten "homoseksuaalisuus" on usein vain vallankäytön muoto, jota harrastavat eläimet kyllä parittelevat vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Korjaa toki jos sinulla on parempaa tietoa.

        ps. siis tämä ei tarkoita, että hyväksyisin "luonnottomuus" argumentin homojen adoptiota vastaan. Itsekin suhtaudun siihen hieman kriittisesti, mutta eri syistä.


      • 6r6r6r6r6rr
        hetero kirjoitti:

        Saman logiikan mukaan vastustat varmaan myös lapsettomuushoitoja tai adoptiota yleensä, ainakin lapsettomuudesta kärsiville pareille? Heille luonto on sanonut "ei" ja kai luonnolla on sille jokin hyvä syy, eikö?? No, ei minun mielestäni, mutta minun mielestä homous ei ole mitenkään luonnon vastaista. Sitä esiintyy paljonkin eläimien keskuudessa. Insestiä vieläkin enemmän, joten jospa nyt kuitenkaan ei pidettäisi luontoa minään esikuvana...jookosta.
        Mitään järkeenkäypää selitystä ei sinullakaan ollut homojen adoptio-oikeutta vastaan...mielestäni se pitäisi sallia ja heti.

        heh.. miksiköhän luonto on muovaillut muutaman miljoonan vuoden - sopivat osat homo sapiensille - naaraalle ja urokselle...ja sitten mies ei löydä oikeaa reikää.. voi voi. Tuntuisi kuitenkin että siinä on jotain outoa, jos on jotenkin mukavampaa naida toista peräreikään, siis ulosteosastoon, kuin sinne missä paikat ovat paremmin hollilla.. edessä, ei takana ja vielä väärä sukupuoli. Ketkäs ne harrastikaan kasvokkain seksiä--taisi olla apinat ja ihmiset? No koirat tekevät kiimapäissään mitä sattuu, ei se ihmisen jalkakaan ole koiralle ku rynkytyspaikka - sillä kun ei ole käsiä, joten jonnekin sitä on sahattava. Se vaan on niin, että jotain vikaa on niin homoissa kuin monessa muussakin, mikä ei evoluution mukaan toimi kunnolla. näin se vaan menee.. ikävää. Eihän se homoista sinänsä epäkelpoja tee - paitsi suvunjatkamiseen. Ja mitäs sitä sellaiset toisten lapsilla. Mutta hyvin kelpaavat toistensa kanssa olla ja kuherrella..tytötkin keskenään.


      • 10.03.
        ddhm kirjoitti:

        Itse tiedän mielestäni aika paljon eläinten käyttäytymisestä, ja tuo väitteesi, että niiden keskuudessa esiintyy paljon homoseksuaalisuutta, särähti korvaan. Tarkoitit kai sitä, että monissa eläinlajeissa jotkut yksilöt voivat käyttäytyä seksuaalisesti myös omaa sukupuoltaan kohtaan? En kuitenkaan ole kuullut eläimistä, joilla seksuaalinen mielenkiinto kohdistuisi yksin omaan omaan sukupuoleen (niinkuin ihmisillä, jotka ovat homoseksuaaleja). Sukupuolivietin ensimmäinen tarkoitus kun on lisääntyminen. Eläinten "homoseksuaalisuus" on usein vain vallankäytön muoto, jota harrastavat eläimet kyllä parittelevat vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Korjaa toki jos sinulla on parempaa tietoa.

        ps. siis tämä ei tarkoita, että hyväksyisin "luonnottomuus" argumentin homojen adoptiota vastaan. Itsekin suhtaudun siihen hieman kriittisesti, mutta eri syistä.

        Joku oli kuule tehnyt ihan tutkimuksen, että rantalinnuilla olisi eniten homoseksuaalisia suhteita. Ja siis tarkoitan ihan sitä että löytävät toisensa, perustavat pesän ja yrittävät lisääntyä keskenään. Eihän siitä sitten mitään tule, mutta yrittävät kuitenkin. Etkö ole kuullut niistä homopingviineistä joille laitettiin hedelmöitetty muna ja jonka ne hautoivat ja hoitivat? Myös kalanaaraat saattavat kutea keskenään, tosin tämä yleensä silloin kun koirasta ei ole. Joskus vaikka olisikin. Ja tässä ei missään esimerkissä ole kyse alistamisesta, vaan ihan seksuaalisista suhteista. Ne kun ovat kaksi ihan eri asiaa.


    • en tajua

      Jos lapsi kykenee hyväksymään samaa sukupuolta olevat vanhemmat, oppii rakastamaan heitä, miksi kellään muulla pitäisi olla siihen mitään sanottavaa?

      • Rickudemus

        Tismalleen.

        Ja miettien sitä, että maailmassa on niitä kodittomiakin lapsia enemmän kuin tarpeeksi, jotka ovat menettäneet molemmat vanhempansa tai vanhemmat ovat muuten antaneet viikarinsa pois.
        Luulen, että lasta kiinnostaa siinä vaiheessa enemmän se, että pääsisi hyvään kotiin kuin se, onko hänellä kaksi isää tai äitiä. Tiedän toki sen, että lapsi voi saada siitä ulkopuolista pilkkaa niskaansa, mutta sitä tulisi varmaan joka tapauksessa. Jo se, että on osa tätä maailmaa, on tarpeeksi hyvä syy joillekin.

        Vastustamisen syyksi ei pitäis käyttää "luonnonvastaisuutta", tarkottaen siis sitä, että koska homoseksuaalit keskenään eivät voi saada lapsia. Mutta kaikki tietävät, että on niitä heteroparejakin, jotka eivät voi saada lapsia, ihan sama miten paljon yrittää. Pitäisikö siis heitäkin kieltää adoptoimasta, koska luonto ei suo heille itsestään lasta?
        Pitäisikö kodittomien lasten elää ilman vanhempia, koska luonto vei heiltä biologiset vanhempansa? On ehkä vähän tyhmää verrata näitä asioita keskenään, mutta periaate on silti enemmän tai vähemmän sama.

        Ja kuten aiemmin mainittiinkin, homoseksuaalisuutta on esiintynyt eläinten keskuudessakin. Pingviineillä homoseksuaalinen suhde kestää kuitenkin eliniän ajan; niiden on havaittu rakentaneen pesiä yhdessä ja hautoneen kiveä sijaismunanana. Yhdysvalloissa v. 2004, Central Park Zoossa, samansukupuolisen pari kivi korvattiin oikealla munalla, jota ne hautoivat ja josta kuoriutui poikainen, jonka ne kasvattivat ominaan.
        Jossain eläintarhassa oli myös ollut homo pingviinipari, joka oli varastellut muiden parien munia ja hautonut näitä ominaan. Verrattavissa ihmisiin tämä ei nyt toki ole, mutta esimerkkinä siitä, että homoseksuaalisuus ei ole vieras asia, eikä myöskään se, että pari kasvattaa toisen parin poikasen.
        Onhan näitä eläimiäkin, joiden vaistot taipuvat oman sukupuolen edustajan kanssa elämään, mieluummin kuin vastakkaisen.
        On siis väärin sanoa homoseksuaalisuutta tai heidän oikeutta adoptoida luonnonvastaiseksi, koska eläimetkin sitä tekevät ilman mitään ongelmaa.

        Homoseksuaalisuutta voitaisiin kutsua myös populaation kurissapitämiseksi, sillä jos me kaikki olisimme heteroita, hankkien lapsen tai pari ja osa vielä jättäen ne lastenkotiin, ihmisiä olisi ihan liikaa maan päällä.

        Miksi siis emme voisi yhdistää homoseksuaaleja vanhempia, jotka eivät voi lasta omin avuin saada ja lapsia, joilla ei vanhempia enää edes ole? Onko se niin hirveää yhdistää nämä kaksi asiaa siinä toivossa, että molemmat osa puolet saisivat onnellisen elämän ja kokea perheen omat ilot?


    • Veera d

      Lapsettomuuden vuoksi adoptiota hakevat pariskunnat eivät ole tietoisesti halunneet saada "kohtalokseen" elää ilman lapsia, Lapsettomuuden syy on usein fyysinen jokin sairaus niin ettei luonnollisesti voida tulla raskaaksi ja se on suuru suru ja tragedia tälläiselle miehelle ja naiselle.
      Mutta samaa sukupuolta olevat pariskunnat OVAT TIETOISESTI PÄÄTTÄNEET ELÄÄ SAMAA SUKUPUOLTA OLEVAN KANSSA ja eiväthän he voi lisääntyä. Jos miespariskunta haluaa sen lapsen etsiköön lesboparin ja tehköön keskenään siemennyksensä.
      Mutta pysyköön poissa tavallisista pariskunnista jotka haluavat perustaa lapsiperheen ja jos heille adoptio oikeus myönnetään hakekoon itse ilman yhteiskunnan tukea lapsen jostakin hyvin kaukaa ei aineskaan suomen adoptio jonoon.

      • ...................

        Lesbona minun on pakko vastata tähän viestiin.. On kyllä totta etteivät lapsettomat pariskunnat ole halunneet lapsettomuutta osakseen mutta ei kukaan halua olla myöskään homo/lesbo. Usko minua, elämäni olisi ollut paljon helpompaa jos olisin saanut syntyä heteroksi.. Kirjoitit näin:

        "Lapsettomuuden syy on usein fyysinen jokin sairaus niin ettei luonnollisesti voida tulla raskaaksi ja se on suuru suru ja tragedia tälläiselle miehelle ja naiselle".

        Lapsettomuus on suuri suru myös niille homo/lesbo pareille jotka tahtoisivat oman lapsen. Vaikka on tietoisesti päättänyt elää saman sukupuolta elävän kanssa, niin kukaan ei haluaisi tälläistä jos saisi nappia painamalla valita tuleeko aikoinaan hetero- vai homoseksuaaliksi. Ei kukaan voi mitään sille että kiinnostuu samasta sukupuolesta, päin vastoin asiaa yritetään usein peitellä, sitä hävetään ja se vaivaa. Tämä ei todellakaan tarkoita sitä että näissä ihmisissä olisi jotain vikaa, moni vaan pelkää ympäristön kielteistä suhtautumista, rasismia.
        Itse haluan todella palavasti jonakin päivänä lapsen ja tässä olisi minun vaihtoehtoni millä sen voisin saada:

        1. Voisin elää miehen kanssa, leikkiä heteroa ja perustaa perheen. Tämän jälkeen voisin valita jäisinkö suhteeseen lasten takia vai lähtisinkö kävelemään. Jos jäisin joutuisin elämään sietämättömässä suhteessa, jos lähtisin niin mitkä tunnontuskat saisinkaan.

        2. Etsiä puoliso jolla on jo lapsia.

        3. Pyytää jotain miestä tekemään lapsen kannsani. Mutta, mistäs löytää kivan miehen, jonka tahtoisi lapsensa isäksi ja joka hommaan suostuisi? Ihan lähimmästä ystäväpiiristä tuskin kannattaa lähteä etsimään ja kovin tuntematonta ei voi ottaa, sillä koskaan ei voi tietää onko toisella sitten esim. aids.

        Kuulostaako tämä hyvältä, inhimilliseltä, että keinot saada lapsia ovat tälläiset?
        Minä olisin hyvä äiti sen tiedän, ja sosiaali-ja terveys alalla olevana voin sanoa että homot ja lesbot ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin... Myös vanhemmuudessa.. Minusta olisi parempi, jos niitä köyhien maitten lapsia voitaisiin antaa adoptioon enemmän, siellä on monta lasta jotka olisivat onnessaan jos pääsisivat pois, oli perheessä sitten vanhemmat samaa tai eri sukupuolta. Ja mitä tulee tuon edellisen kirjoittajan viimeiseen kommenttiin, niin ainakin tunsin suuttumusta sitä lukiessani, kuulosti mukavan rasistiselta...
        Ja minä muuten en todellakaan ajattele että haluaisin adoptoida juuri suomalaista lasta, minä haluaisin adoptoida esim. venäjältä, afrikasta tai kiinasta tulleen lapsen.. Ja minulle muuten kelpaisi lapsi jonka ei tarvitsisi olla edes vauva sanotaan että noin 0-10 vuotias kävisi todella hyvin.


      • Ylpeä bi.
        ................... kirjoitti:

        Lesbona minun on pakko vastata tähän viestiin.. On kyllä totta etteivät lapsettomat pariskunnat ole halunneet lapsettomuutta osakseen mutta ei kukaan halua olla myöskään homo/lesbo. Usko minua, elämäni olisi ollut paljon helpompaa jos olisin saanut syntyä heteroksi.. Kirjoitit näin:

        "Lapsettomuuden syy on usein fyysinen jokin sairaus niin ettei luonnollisesti voida tulla raskaaksi ja se on suuru suru ja tragedia tälläiselle miehelle ja naiselle".

        Lapsettomuus on suuri suru myös niille homo/lesbo pareille jotka tahtoisivat oman lapsen. Vaikka on tietoisesti päättänyt elää saman sukupuolta elävän kanssa, niin kukaan ei haluaisi tälläistä jos saisi nappia painamalla valita tuleeko aikoinaan hetero- vai homoseksuaaliksi. Ei kukaan voi mitään sille että kiinnostuu samasta sukupuolesta, päin vastoin asiaa yritetään usein peitellä, sitä hävetään ja se vaivaa. Tämä ei todellakaan tarkoita sitä että näissä ihmisissä olisi jotain vikaa, moni vaan pelkää ympäristön kielteistä suhtautumista, rasismia.
        Itse haluan todella palavasti jonakin päivänä lapsen ja tässä olisi minun vaihtoehtoni millä sen voisin saada:

        1. Voisin elää miehen kanssa, leikkiä heteroa ja perustaa perheen. Tämän jälkeen voisin valita jäisinkö suhteeseen lasten takia vai lähtisinkö kävelemään. Jos jäisin joutuisin elämään sietämättömässä suhteessa, jos lähtisin niin mitkä tunnontuskat saisinkaan.

        2. Etsiä puoliso jolla on jo lapsia.

        3. Pyytää jotain miestä tekemään lapsen kannsani. Mutta, mistäs löytää kivan miehen, jonka tahtoisi lapsensa isäksi ja joka hommaan suostuisi? Ihan lähimmästä ystäväpiiristä tuskin kannattaa lähteä etsimään ja kovin tuntematonta ei voi ottaa, sillä koskaan ei voi tietää onko toisella sitten esim. aids.

        Kuulostaako tämä hyvältä, inhimilliseltä, että keinot saada lapsia ovat tälläiset?
        Minä olisin hyvä äiti sen tiedän, ja sosiaali-ja terveys alalla olevana voin sanoa että homot ja lesbot ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin... Myös vanhemmuudessa.. Minusta olisi parempi, jos niitä köyhien maitten lapsia voitaisiin antaa adoptioon enemmän, siellä on monta lasta jotka olisivat onnessaan jos pääsisivat pois, oli perheessä sitten vanhemmat samaa tai eri sukupuolta. Ja mitä tulee tuon edellisen kirjoittajan viimeiseen kommenttiin, niin ainakin tunsin suuttumusta sitä lukiessani, kuulosti mukavan rasistiselta...
        Ja minä muuten en todellakaan ajattele että haluaisin adoptoida juuri suomalaista lasta, minä haluaisin adoptoida esim. venäjältä, afrikasta tai kiinasta tulleen lapsen.. Ja minulle muuten kelpaisi lapsi jonka ei tarvitsisi olla edes vauva sanotaan että noin 0-10 vuotias kävisi todella hyvin.

        Tämä on oikeasti asia, jonka mielipiteet on jaettu kahtia. Uskon, että hyvin monet ovat sitä mieltä, että samaa sukupuolta olevat parit eivät saisi adoptoida lasta. Olen ylpeä bi, ja en häpeä sitä. Olen naisystäväni kanssa jo miettinyt adoptiota. Sanonkin, että edellinen kirjoittaja tiivistää hyvin kaikkien lesbojen ja homojen mietteet yhteen. Esim. afrikkalaiset lapset haluaisivat varmasti pois mahdollisimman pian ja saada vanhemmat, jotka häntä rakastaisivat. Sillä, ovatko vanhemmat samaa sukupuolta, ei ole väliä. Lapsi, joka kasvaa tällaisessa perheessä, on paremmat mahdollisuudet hyväksyä erilaisia ihmisiä.

        Kukaan ei voi valita omaa seksuaalista suuntautumistaan ja juuri tämän takia olisi oikein, että niin homo- ja lesboparitkin saisivat avioitua ja adoptoida. Saisimme mekin elää sitä elämää, jota olemme haaveilleet. Me emme ole sairaita, kuten monet luulevat. Loppujen lopuksi kyse on vain seksuaalisesta suuntautumisesta, ei mistään kuoleman vakavasta asiasta. Tiedän, että varsinkin uskonnolliset ihmiset ovat meitä vastaan, mutta heille voin sanoa tämän; olisiko Luoja luonut meitä, jos olisimme jotenkin syntisiä?

        Halusin tuoda mielipiteeni julki, sillä kuten olen maininnut, niin olen onnellisessa suhteessa naisen kanssa, ja tunnemme olevamme samanlaisia kuin heterotkin. Miksi meidän pitäisi siis saada kärsiä tästä? Saisimmeko mekin elää omaa elämäämme, kuten tekin saatte?


      • kenenkään oikeus
        Ylpeä bi. kirjoitti:

        Tämä on oikeasti asia, jonka mielipiteet on jaettu kahtia. Uskon, että hyvin monet ovat sitä mieltä, että samaa sukupuolta olevat parit eivät saisi adoptoida lasta. Olen ylpeä bi, ja en häpeä sitä. Olen naisystäväni kanssa jo miettinyt adoptiota. Sanonkin, että edellinen kirjoittaja tiivistää hyvin kaikkien lesbojen ja homojen mietteet yhteen. Esim. afrikkalaiset lapset haluaisivat varmasti pois mahdollisimman pian ja saada vanhemmat, jotka häntä rakastaisivat. Sillä, ovatko vanhemmat samaa sukupuolta, ei ole väliä. Lapsi, joka kasvaa tällaisessa perheessä, on paremmat mahdollisuudet hyväksyä erilaisia ihmisiä.

        Kukaan ei voi valita omaa seksuaalista suuntautumistaan ja juuri tämän takia olisi oikein, että niin homo- ja lesboparitkin saisivat avioitua ja adoptoida. Saisimme mekin elää sitä elämää, jota olemme haaveilleet. Me emme ole sairaita, kuten monet luulevat. Loppujen lopuksi kyse on vain seksuaalisesta suuntautumisesta, ei mistään kuoleman vakavasta asiasta. Tiedän, että varsinkin uskonnolliset ihmiset ovat meitä vastaan, mutta heille voin sanoa tämän; olisiko Luoja luonut meitä, jos olisimme jotenkin syntisiä?

        Halusin tuoda mielipiteeni julki, sillä kuten olen maininnut, niin olen onnellisessa suhteessa naisen kanssa, ja tunnemme olevamme samanlaisia kuin heterotkin. Miksi meidän pitäisi siis saada kärsiä tästä? Saisimmeko mekin elää omaa elämäämme, kuten tekin saatte?

        Adoptiossa etsitään lapselle hyviä vanhempia. Kenelläkään ei voi olla oikeutta tulla vanhemmaksi adoption kautta.


      • M
        Ylpeä bi. kirjoitti:

        Tämä on oikeasti asia, jonka mielipiteet on jaettu kahtia. Uskon, että hyvin monet ovat sitä mieltä, että samaa sukupuolta olevat parit eivät saisi adoptoida lasta. Olen ylpeä bi, ja en häpeä sitä. Olen naisystäväni kanssa jo miettinyt adoptiota. Sanonkin, että edellinen kirjoittaja tiivistää hyvin kaikkien lesbojen ja homojen mietteet yhteen. Esim. afrikkalaiset lapset haluaisivat varmasti pois mahdollisimman pian ja saada vanhemmat, jotka häntä rakastaisivat. Sillä, ovatko vanhemmat samaa sukupuolta, ei ole väliä. Lapsi, joka kasvaa tällaisessa perheessä, on paremmat mahdollisuudet hyväksyä erilaisia ihmisiä.

        Kukaan ei voi valita omaa seksuaalista suuntautumistaan ja juuri tämän takia olisi oikein, että niin homo- ja lesboparitkin saisivat avioitua ja adoptoida. Saisimme mekin elää sitä elämää, jota olemme haaveilleet. Me emme ole sairaita, kuten monet luulevat. Loppujen lopuksi kyse on vain seksuaalisesta suuntautumisesta, ei mistään kuoleman vakavasta asiasta. Tiedän, että varsinkin uskonnolliset ihmiset ovat meitä vastaan, mutta heille voin sanoa tämän; olisiko Luoja luonut meitä, jos olisimme jotenkin syntisiä?

        Halusin tuoda mielipiteeni julki, sillä kuten olen maininnut, niin olen onnellisessa suhteessa naisen kanssa, ja tunnemme olevamme samanlaisia kuin heterotkin. Miksi meidän pitäisi siis saada kärsiä tästä? Saisimmeko mekin elää omaa elämäämme, kuten tekin saatte?

        Jokainen ihminen on syntinen, syntiinlankeemuksen johdosta. Täällä ei olisi yhtään ihmistä,jos Jumala olisi syntiinlankeemuksesta johtuen estänyt uusien ihmisten syntymisen. Jumala loi ihmisen kuvakseen, mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät. Ei naiseksi ja naiseksi tai mieheksi ja mieheksi. En tiedä mistä homous johtuu, mutta ei ainakaan siitä, että Jumala olisi ihmisen luonut homoksi. Jumala loi ihmisen,koska Hän rakastaa ihmisiä. Hän myös antoi ihmiselle ohjeet,joiden mukaan elää Raamatussa. Siellä selvästi sanotaan, että Jumala tarkoitti avioliiton ja lasten saannin miehelle ja naiselle. Siksi pidän vääränä, että lapsia annettaisiin homopareille.


    • Huh Huh hellettä jne...

      Homo ihmisenä. (Vähän huumoria mukana)
      Homo saa syntyessään mahdollisuuden kasvaa ihmisenä ja toimia täysipäisenä olentona, kuitenkin tähän olentoon tulee hiukan eroavaisuuksia mitä tulee niin sanottuihin tavallisiin maan olentoihin.
      Homo eroaa tavallisesta ihmisestä huomattavasti ja homoja on erinlaisia, kuitenkin perussäädöt ovat samat kaikilla.
      Homokin elää ihmisenä omassa harhassaan ja haluaa tasavertaista kohtelua niin kuin kaikki eläväiset ihmiset maailmassa.
      Homoa tulee käsitellä hiukan ankarammin, ehkä äidillisesti. Kovalla kädellä kumminkin!! vert. Lapsi.
      Homo elää syyntakeettomassa kokoonpanossa. Vaikka homo kasvaakin aikuiseksi hän jää vajaaksi. Hän säilyttää lapsenomaisuuden joissakin tärkeissä kohdissa joita tarvitaa lapsen kasvattamisessa.
      Homo on huono mahdollisuus lapsen kasvattamiseen.

      On myös otettava huomioon seksuaaliset tarpeet joita jotkut homot ovat valinneet tyydyttää. Homon seksuaalinen maailma on erinlainen.
      Homolla ei ole mahdollisuutta kokea tavallisuutta, tavallista himoa miestä kohtaan. Homon himomaailma on toisenlainen. Karkeasti suuntautunut. Epätodellinen. Fantasianomainen.
      Homon ei siis tule adoptoida lasta missään suhteessa, yksin tai ryhmässä.
      Lapsi ei saa tarpeellista turvaa eikä suojelusta homomieheltä. Homo ei ole kykeneväinen lapsen kasvatukseen. Lapsen maailma vääristyy huomattavasti jos homoihminen opettaa lapselle maailmalliset alkeet.
      (((Tätä voidaan pitää totena sen kummemmin tuomitsematta ketään.)))
      On turhaa ja liian muodikasta esittää mitään muuta kuin mitä totuus on.

      • Dinjami

        Todisteita??

        harhoissa???? O_o Minä ainakin elä ihan tässä maailmassa.
        Kukaan eivät edes ah.. niin omasta mielestään täydellisest heterot ole täydellisiä jokainen meistä on vajaa.
        Missä todisteet että homot olisivat huonoja kasvattajia?
        Homous e-i o-l-e v-a-l-i-n-t-a kuinka monta kertaa se pitää selittää että se takoutuu kalloon.
        onko heteroilla sitten mahdollisuus kokea se ns. tavallisuus ja mikä on oikeastaan tavallista :O minä edelleen kyllä luulen että heterot ne elävät fantasia maailmoissa kun väittävät homoista asioita jonka tietävät perättömiksi.
        edelleenkin millä perusteella homot eivät käy lasten vanhemmiksi. vaadin täyden perustelun?
        entä jos vanhemmat ovat heteroita jotka hakkaavat lastaan? sehän se antaakin oikea maailman kuvan tai uskonto hörhöt jotka aivopesevät kakaransa saduillaan.


    • Lujaa menee. Bileet jatkuu...vaippabileet.

      Jos ajattelemme asiaa lapsen kannalta, voimme heti ensimmäiseksi ymmärtää ettei lapsen ole turvallista kasvaa homojen ympäröimänä. He eivät osaa huolehtia lapsen turvallisuudesta suhteessa ympäröivään maailmaan.
      Toiseksi homo on kännissä koko ajan, hiukan hiprakassa, synnynnäistä!
      Voidaan ottaa myös huomioon seksuaalinen koskemattomuus lapsen kasvatuksessa. Lähinnä tässä ryhmämuodostelma joka toteutuu % homoparista, sekä lieveilmiöt, esim.kännissä isovarpaan lutkutus. Heteroilla omansa...
      Homoilla ei ole äitikuumetta, homo ei voi synnyttää joten voidaan sulkea pois myös halu hoivata ja huoltaa.
      Asiaan kuulumaton huomautus vaippojen vaihdosta josta voi tulla muutamalle viihdettä.
      Tästä kohden päästään traumaattiseen aikuisuuteen johon asti harva uskaltaa toivoa!
      Lapsi joutuu siis itse elämään tässä terveellisessä ja huolenpitoa antavassa ympäristössä. Hän tulee aikuiseksi (lapsikaupastahan homoudesta tuskin on kyse?
      Mitä mieltä analyyttinen pieni lapsi on kun kaksi homoihmistä irvistelee, pitäen sylissä? Missä on äiti? ÄITI EI IRVISTÄ!!
      Tulee olemaan lapselle hyvin traumaattista havaita ympäröivä todellisuus myöhemmin kotona ja siitä peilata itseään ulos yhteiskuntaan.
      Täytyy uskaltaa sanoa rehellisesti mielipiteensä ja unohtaa kaikki EN VOI KOMMENTOIDA/SALLIVUUS.

      • Rickudemus

        Tuo on jo loukkaavaa.
        Luulenpa, että olet nähnyt vain pienen osan homoseksuaalien maailmasta ja täten luulet sen liittyen jokaiseen ihmiseen, joka on samaan sukupuoleen kiinnostunut.

        Jos ajattelemme asiaa lapsen kannalta, voimme heti ensimmäiseksi ymmärtää ettei lapsen ole turvallista kasvaa homojen ympäröimänä. He eivät osaa huolehtia lapsen turvallisuudesta suhteessa ympäröivään maailmaan.

        Ensinnäkin, miten päättelet, että homo ei osaa huolehtia lapsen turvallisuudesta? Luuletko, että heteron älykkyystaso on muka suurempi kuin homon? Hetero ei itsekään aina ole se turvallisin ihminen mitä on.

        Toiseksi,millä todistat homon olevan koko ajan kännissä? Entä heterot? Luulenpa, että he juovat homoja nähden enemmän. Ei siinä mitään jos hetero ihminen juo joka päivä ja lyö lasta, mutta härregud, jos vanhempi onkin homo...! Sitten kyllä tapahtuu! Homo on paha, hyhhyh.
        Ja vain siksi, että joku ei saa äitikuumetta, ei tarkoita että halu hoivata ja huoltaa olisi mitenkään sen vähäisempi. Jos ihminen on kykenevä lapsen hoitoon, ei sukupuolisen suuntautumisen pitäis olla esteenä.

        Homomies on yleensä myös naisellisempi ja tunteellisempi heteromieheen verrattuna (useinmiten); mitä olen monista homoseksuaaleista huomannut, he ovat paljon ymmärtäväisempiä ja huolehtimishaluisia, kuin heteromiehet. En tietenkään yleistä, enkä väitä että se pätisi kaikkiin,

        Luulen, että sinä ja monet muut, vastustatte tätä vain siksi, koska olette niin vähätietoisia homoseksualisuudesta. En usko, että olette paljoa heihin perehtyneet; vähintään olette nähneet uutiset seiskassa ja siitä vetänyt jotain harhakuvitelmia ja yhdistäneet sen jokaiseen, jolla on sama seksuaalinen suuntautuminen. En nyt väitä, että jokainen homoseksuaali olisi hyvä ihminen, mutta sama pätee heteroseksuaalille. Te ette ole mitään jumalan erikoisia enkeleitä. Te ette ole sen erikoisempia ihmisolentoja vain siksi, että te voitte tehdä lapsen parinne kanssa. Heterokin voi olla huono kasvattaja, niin kauheaa kuin se on omalle egolle myöntää.

        On se hauskaa olla tietämätön ja helposti tuomitseva asioista, joista ei selkeästi tiedä mitään.

        Noh, tein kuten halusitkin: "Täytyy uskaltaa sanoa rehellisesti mielipiteensä ja unohtaa kaikki EN VOI KOMMENTOIDA/SALLIVUUS."


    • pro gay

      keksi rehellisesti yhtään syytä vastustaa heidän adoptio-oikeutta...

      • Psykologiaa

        Noh onhan jopa Sigmund Freud sanonu että homot ovat ihmisä jotka ovat jääneet lapsen tasolle, sillä kaikki lapset käyvät tämän prosessin läpi siinä 3-6 ikä vuosien aikana samaan syssyyn kun Oidipuskompleksi on myös päällä.


      • Dinjami
        Psykologiaa kirjoitti:

        Noh onhan jopa Sigmund Freud sanonu että homot ovat ihmisä jotka ovat jääneet lapsen tasolle, sillä kaikki lapset käyvät tämän prosessin läpi siinä 3-6 ikä vuosien aikana samaan syssyyn kun Oidipuskompleksi on myös päällä.

        Mitä helvettiä??
        Missä on todisteet että homoseksuaalit olisivat lapsentasolla? Nyt kyllä halua oikeita todisteita enkä paskanjauhantaa.


    • derp

      Tutkimusten mukaan lesboparien ottolapset eivät saa täysin oikeaa perhe kuvaa ja tarvitsevat isää. Tosin homoparien ottolapsissa ei ole ollut merkittäviä ongelmia kasvatuksen suhteen.

      Vaikutus sosiaaliseen elämään ei välttämättä ole hirveän paha, mutta kiusaamista luultavasti tulee olemaan ja sitä kautta lapsen itsevarmuus saattaa heikentyä ja tehdä lapsen elämästä sosiaalisesti vaikeampaa. Tosin tuo on vain päästä tekaistu väite. Kuitenkin tutkimuksien mukaan lesboparien ottolapset eivät ole saaneet oikean laista kasvamis ympäristöä isän puuttumisen takia.

      huomenna itsellänikin kyseinen väittely edessä. Vaikka kannatankin homoparien ja lesboparien adoptio oikeutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1713
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1138
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      949
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      71
      907
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe