Nuorillakin seksiongelmat ovat yleisiä

Asiat-asioina

4

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brittinuorille.kysely

Virallisesta seksivalistuksesta puuttuu seksuaalisen nautinnon käsittely, professori Kaye Wellings toteaa BBC:lle. (MOSTPHOTOS)

Kyselyssä analysoitiin reilun parin tuhannen nuoren vastauksia, joista seksuaalisesti aktiivisia oli 1875 henkilöä.
      Tuloksien mukaan yksi kymmenestä nuoresta miehestä ja peräti kahdeksan kymmenestä naisesta olivat kokeneet huolestuttavia seksiongelmia vähintään kolmen kuukauden ajan vuoden sisällä.

Nuorten naisten yleisin ongelma oli vaikeus saada orgasmia, miehillä ongelmat olivat joko liian nopea laukeaminen tai erektiovaikeudet. BBC kertoo, että tutkijat epäilevät ongelmien taustalla olevan yksinkertaisesti tiedonpuutetta seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Tutkijat ovat huolestuneita siitä, millä tavoin käsittelemättömät ongelmat heijastuvat nuorten myöhempään elämään. Yksi syy ongelmiin on se, että nuorille suunnattu seksivalistus on puutteellista.

- Nuorten seksuaalisuuteen liittyvä valistus keskittyy yleensä vain ehkäisyyn ja sukupuolitauteihin liittyviin asioihin, Kirstin Mitchell Glasgown yliopistosta toteaa BBC:lle.

- Seksuaaliterveys on kuitenkin laajempi aihe, hän sanoo.

Kyselyn mukaan brittinuoret saavat seksiin liittyvät tietonsa pääosin ystäviltä, perheenjäseniltä tai verkosta.

Professori Kaye Wellings haluaakin koulujen seksuaalikasvatukseen muutoksia.

- Virallisesta valistuksesta puuttuu seksuaalisen nautinnon käsittely. Se on kuitenkin tärkeä aihe ja voisi murtaa seksiin liittyviä myyttejä sekä lisätä tasa-arvoa parisuhteissa, Wellings toteaa haastattelussa.

Lähde: BBC.com

JOSEFIINA BARAKA
      [email protected]

• 16-21-v

. Brittinuorille tehty kysely paljasti, että jopa kahdeksalla kymmenestä 16-21 -vuotiaasta naisesta on ollut huolestuttavia seksiongelmia.

. Nuorten naisten yleisin ongelma kyselyn mukaan oli vaikeus saada orgasmia, miehillä ongelmat olivat joko liian nopea laukeaminen tai erektiovaikeudet.

. Yksi syy ongelmiin on se, että nuorille suunnattu seksivalistus on puutteellista, sillä valistuksessa keskitytään vain sukupuolitautien ja raskauksien ehkäisyyn. Asiantuntijoiden mukaan nuoret tarvitsisivat enemmän tietoa seksuaalisesta nautinnosta.

• Hoijaakkaaa

Seksiongelmien syynä kokemattomuus? :)=)

• SeksiTAUDIT.vaarana

Tutkimus: Seksi ei kiinnosta nuoria - seksiä harvemmin, seksikumppaneita enemmän
        Maanantai 8.8.2016 klo 08.13

Nykypäivän parikymppiset harrastavat vähemmän seksiä kuin aiemman sukupolven edustajat, kertoo tuore tutkimus.

Nykypäivän parikymppiset harrastavat vähemmän seksiä kuin aiemman sukupolven edustajat.
        Nuorten aikuisten seksiin käyttämästä ajasta kilpailevat lukuisat muut itsensä viihdyttämiseen tähtäävät asiat.
        Väitteet käyvät ilmi yhdysvaltalaisesta tutkimuksesta, jossa vertailtiin niin sanottujen Y- ja X-sukupolvien seksuaalista aktiivisuutta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016080822035765_uu.shtml

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      328
      5240
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2668
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1865
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1682
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      112
      1546
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      121
      1430
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe