Tulipa mieleen tuolta toisesta jutusta, että käykös palstalaiset yleensä keräilemässä näitä luonnon ihania marjoja ja sieniä? Itselläni on parina vuonna nyt käynyt niin, etten ole keräillyt muuta kuin pihassa olevia viinimarjoja.:) Mustikat kyllä olis herkkuja, mutta hyttyset ei...Kittielle tiedoksi, ettet sä mahu mustikkaan.:))) Meinasit tuolla aloituksessas että voisit ehkä käydä mustikassa.;))))
Nyt rupatellaan :) sin.
67
656
Vastaukset
Unohtu tuosta, että joskus olen tehnyt pihlajanmarjamehua. Vähän kitkerää, mutta varmasti terveellistä. Onko kukaan muu tehny sitä pihlajanmarjoista?
Kittiechihunen kirjoitti:
En ole koskaan maistanut pihlajanmarja mehua.
Se on todelllakin kitkerän makuista..Saisihan sen tietysti sokerilla paremmaksi, mutta sitten se ei enää olisi niin terveellistä. :)
- Kylmät__kädet____
En edes tiennyt, että pihlajanmarjoista voi tehdä mehua.
Muuten kyllä käytetään jonkin verran vattuja, mustikoita ja sieniä.
Viime viikolla tuli 4.5 litraa mehua kahdesta mustaviinimarjapensaasta. Kylmät__kädet____ kirjoitti:
En edes tiennyt, että pihlajanmarjoista voi tehdä mehua.
Muuten kyllä käytetään jonkin verran vattuja, mustikoita ja sieniä.
Viime viikolla tuli 4.5 litraa mehua kahdesta mustaviinimarjapensaasta.Voi tehdä ja myös hyytelöä ja hilloa. Siihen voi laittaa jotain muuta mukaan, niin peittää vähän sitä kirpakkaa makua.:) Tuo mustaviinimarjamehu on kyllä hyvää. Sitä tulee juotua varsinki silloin ku on joku flunssapöpö kimpussa.:)
tinttu-liina kirjoitti:
Voi tehdä ja myös hyytelöä ja hilloa. Siihen voi laittaa jotain muuta mukaan, niin peittää vähän sitä kirpakkaa makua.:) Tuo mustaviinimarjamehu on kyllä hyvää. Sitä tulee juotua varsinki silloin ku on joku flunssapöpö kimpussa.:)
Voi että! Itse tehty mehu olisi hyvää.. :P Kaupan mehuista saan ihottumaa..
Voi että! Itse tehty mehu olisi hyvää.. :P Kaupan mehuista saan ihottumaa..
Älä kerro kenellekkää, mut mä ostan ton mustaherukkamehun kaupasta. :) Saatko muutes ihottumaa luomumehuistaki?
tinttu-liina kirjoitti:
Älä kerro kenellekkää, mut mä ostan ton mustaherukkamehun kaupasta. :) Saatko muutes ihottumaa luomumehuistaki?
En ole tainnut maistaa luomumehua.. Mistä niitä kannattaa ostaa? Jostain punnitse & säästä kaupasta?
- hyväätuli
En ole koskaan maistanut pihlajanmarja mehua.
minä oon tehnyt pihlajamarjahyytelöä
En ole tainnut maistaa luomumehua.. Mistä niitä kannattaa ostaa? Jostain punnitse & säästä kaupasta?
Oisko niitä ihan tavallisissa kaupoissa, mut ainaski luontaistuotekaupat myy.:)
hyväätuli kirjoitti:
minä oon tehnyt pihlajamarjahyytelöä
Pitäis kyllä kans kokeilla tuota hyytelöä. Marjat ku on tuloillaan.:)
tinttu-liina kirjoitti:
Oisko niitä ihan tavallisissa kaupoissa, mut ainaski luontaistuotekaupat myy.:)
Täytyypä tsekata. :)
- Makua_vain_nimeksi
tinttu-liina kirjoitti:
Maistaako niistä mustaherukan, monesti ovat keinotekoisen makuisia?
Makua_vain_nimeksi kirjoitti:
Maistaako niistä mustaherukan, monesti ovat keinotekoisen makuisia?
No kyllä minusta se mehu jota ostan, niin on oikein tukevaa mehua. Tietysti se itse tehty mehu olisi vielä parempaa, mutta kun ei tule tehtyä.
tinttu-liina kirjoitti:
No kyllä minusta se mehu jota ostan, niin on oikein tukevaa mehua. Tietysti se itse tehty mehu olisi vielä parempaa, mutta kun ei tule tehtyä.
Sun kannattaa hankkia mehumaija :)) Siis se on sellainen jättisuuri kattila, jonka alaosa täytetään vedellä ja yläosa marjoilla. Kyljessä on letku, josta päästetään mehua ulos, kun sitä on jonkin aikaa keitetty... Mun "iskä" oli tehnyt sillä aikaa vadelmista mehua, kun olin jäbien kanssa lomailemassa :)) Siis itse valmistettu mehu on ihan parasta :)) Hoh hoijaa... Mun pitäisi jaksaa lukea tenttiin :((
a--r--i--e--l kirjoitti:
Sun kannattaa hankkia mehumaija :)) Siis se on sellainen jättisuuri kattila, jonka alaosa täytetään vedellä ja yläosa marjoilla. Kyljessä on letku, josta päästetään mehua ulos, kun sitä on jonkin aikaa keitetty... Mun "iskä" oli tehnyt sillä aikaa vadelmista mehua, kun olin jäbien kanssa lomailemassa :)) Siis itse valmistettu mehu on ihan parasta :)) Hoh hoijaa... Mun pitäisi jaksaa lukea tenttiin :((
Juu, kyl mä tiedän mehumaihan. Muksuna tuli istuttua ja katottua tarkasti ku sillä tehtiin mehua. En ole itse sellaisa hommannut, kun tuo mehun menekki on kuiteski niin pientä. Tuon pihlajanmarjamehun tein muilla konstein. :)
Tuo vadelmamehu, niin jääkö siitä sitten pois kokonaan ne kaameet siemenet vai mitä ryynejä ne on..? Joskus tein vadelmakiisseliä, nii oli kyl karmeeta niitte ryynien takia..:P
Olen kerran kauan sitten ollut mustikassa miehen ja koiran kanssa.. Oli mukavaa ja koira nautti juoksennella metsässä. :)
Mä voin kyllä uskoa että sessuli on nauttinu koko sydämmestään. Mikäpä sen mukavampaa ku saa juoksennella siel. Ja kyllä siel metsän keskellä itelläki mieli rauhottuu.:)
tinttu-liina kirjoitti:
Mä voin kyllä uskoa että sessuli on nauttinu koko sydämmestään. Mikäpä sen mukavampaa ku saa juoksennella siel. Ja kyllä siel metsän keskellä itelläki mieli rauhottuu.:)
Oli mukavan rauhaisaa olla metsässä, poimia mustikoita ja katsoa iloista koirulia.. :)
- Hyvä_neuvo
Sitten pitää mennä uudestaan:)
- kadonneet_kuin_tuuleen
Missä on palstan nuoriso?
- liikunnallista-porukkaa
Telttailemassa koko viiden sakki. Toisen käden tietoa mutta epäilemättä pitää paikkaansa..
liikunnallista-porukkaa kirjoitti:
Telttailemassa koko viiden sakki. Toisen käden tietoa mutta epäilemättä pitää paikkaansa..
Antaa nuorten pitää hauskaa, palaavat varmasti joskus palstalle.
- Tyhmä_kysyy
Mikä on viinimarja, tuleeko siitä humalaan?
Et kai alkanut viisastelemaan...Olisihan siihen tietysti pitänyt kirjoittaa oikealla nimellä eli puna-ja mustaherukka. :)
Kai siitä varmaan viiniäki sais...:))- Kk__
Kyllä herukat alkavat aika nopeasti käymään, joten ehkä niistä pienen hiprakan saa jos oikein yrittää.
Tulipa tuosta viinistä mieleen, että minkäs ikäisenä palstalaiset on ottanu ekan kerran vettä väkevämpää? Muistan että Kittie olis kertonu ettei ole maistellut koskaan. :)
- siirryin-tuolta-tänne
Vedin ekat kännit lukiossa, kokemuksesta viisastuneena se jäi yhteen kertaan. No millonkas itse olet?;)
siirryin-tuolta-tänne kirjoitti:
Vedin ekat kännit lukiossa, kokemuksesta viisastuneena se jäi yhteen kertaan. No millonkas itse olet?;)
Etkö sä ole juonu sen jälkeen enää kertaakaan? Mä join sillai tietoisesti 17v, ku oikeesti join ensimmäisen kerran alaikäisenä pikkukakruna...tietämättä oikeasti mitä join.
- yksi-kerta-vain
tinttu-liina kirjoitti:
Etkö sä ole juonu sen jälkeen enää kertaakaan? Mä join sillai tietoisesti 17v, ku oikeesti join ensimmäisen kerran alaikäisenä pikkukakruna...tietämättä oikeasti mitä join.
Tuumasin kuolla siihen kankkuseen. Tuli rytmihäiriöitä jne, ei sopinut viina yhtään. Melkein ambulanssilla vietiin..
yksi-kerta-vain kirjoitti:
Tuumasin kuolla siihen kankkuseen. Tuli rytmihäiriöitä jne, ei sopinut viina yhtään. Melkein ambulanssilla vietiin..
Voi kauheeta. :( No onneks selvisit ettei henkikulta lähtenyt. No ei se varmaankaan ole yhtään huono juttu vaikkei koskaan juo viinaa.
- ilmankin-pärjää
tinttu-liina kirjoitti:
Voi kauheeta. :( No onneks selvisit ettei henkikulta lähtenyt. No ei se varmaankaan ole yhtään huono juttu vaikkei koskaan juo viinaa.
Oli kyllä tuuria siltä osin. Krapulassa voi joillekin kuulemma tulla rytmihäiriö joka vie hengen noin vaan. Pysäyttää sydämen muistaakseni tai niin se lääkäri taisi ainakin varoitella.
ilmankin-pärjää kirjoitti:
Oli kyllä tuuria siltä osin. Krapulassa voi joillekin kuulemma tulla rytmihäiriö joka vie hengen noin vaan. Pysäyttää sydämen muistaakseni tai niin se lääkäri taisi ainakin varoitella.
Juu..muistan kyllä itekki aikoinaan, että piti ihan pitää suuta kiinni ettei sydänkulta pompi ihan suusta ulos.. :P
Juu, en ole maistellut viinaksia ollenkaan, ei ole kiinnostanut.
Musta on aika hassua ettet ole edes maistanu..:) Yleensä saatetaa maistaa edes et miltä se maistuu. Ei viinasta voi kyllä sanoa että se hyvää olis. :P
tinttu-liina kirjoitti:
Musta on aika hassua ettet ole edes maistanu..:) Yleensä saatetaa maistaa edes et miltä se maistuu. Ei viinasta voi kyllä sanoa että se hyvää olis. :P
No vanhemmat ovat maistattaneet omasta lasista, mutta muuten en ole maistellut..
No vanhemmat ovat maistattaneet omasta lasista, mutta muuten en ole maistellut..
Oliko se susta niin pahaa ettei enää huvittanu enempää kipata? :)
Sais tulla tonttuki kertomaan minkä sorttinen ryyppyreino on...;))tinttu-liina kirjoitti:
Sais tulla tonttuki kertomaan minkä sorttinen ryyppyreino on...;))Pahaa joo.. Vanhemmat halusivat että edes hieman maistan, ja siihen se jäi.
No en mä muista... Kännei mä en oo ikäin vetäny et kai se sit johtuu vaan siit. Murun kaa korkattiin rantsul pullo kuoharii mun loman alkaes et sellast vaan :) Mä en sillai tajuu et minkä takii pitäis hirveet lärvit vetää. Ei kyl oo mun juttui ollenkaan :)
Pahaa joo.. Vanhemmat halusivat että edes hieman maistan, ja siihen se jäi.
Meinasivat sit juottaa sut känniin... ;D
artagnan kirjoitti:
No en mä muista... Kännei mä en oo ikäin vetäny et kai se sit johtuu vaan siit. Murun kaa korkattiin rantsul pullo kuoharii mun loman alkaes et sellast vaan :) Mä en sillai tajuu et minkä takii pitäis hirveet lärvit vetää. Ei kyl oo mun juttui ollenkaan :)
No hyvähän se vaan on kun ei maistu.:) Taidan olla täällä ainoa joka on joskus juonu vintin ihan pimeeks..siitä on tosin hyvin kauan aikaa.:))
tinttu-liina kirjoitti:
No hyvähän se vaan on kun ei maistu.:) Taidan olla täällä ainoa joka on joskus juonu vintin ihan pimeeks..siitä on tosin hyvin kauan aikaa.:))
Siis kaikista kaameinta maailmassa on se, kun on nukkunut rakkaan Butchin olkapäätä vasten ja saanut naamaan ihan hirveän lommon, hahaha ;)) No joo... Mullakaan ei ole kokemusta juopottelusta, koska mulla ei ole ollut vanhempia, jotka olisivat maistattaneet mulle mitään... Ja muutenkaan mua ei huvita pilata mun kehoa :)) Zzzzzzzzz...
a--r--i--e--l kirjoitti:
Siis kaikista kaameinta maailmassa on se, kun on nukkunut rakkaan Butchin olkapäätä vasten ja saanut naamaan ihan hirveän lommon, hahaha ;)) No joo... Mullakaan ei ole kokemusta juopottelusta, koska mulla ei ole ollut vanhempia, jotka olisivat maistattaneet mulle mitään... Ja muutenkaan mua ei huvita pilata mun kehoa :)) Zzzzzzzzz...
No ei mullekkaa maistateltu mitään. Ihan itse nappailin omin luvin.
- palsta_tarkkailija
tinttu-liina kirjoitti:
Sais tulla tonttuki kertomaan minkä sorttinen ryyppyreino on...;))Toljanterisi viihdyttää karvoillaan pikkupimua, ei ehdi nyt mitään kertoilemaan. Kuumempi juttu vie aina voiton.
Kuumin juttu on se mikä ekana osuu silmään:)
Niin mun eka känni oli myös kamala kokemus:( Oli semmoset luokan bileet mökillä ja jotain viiniä sitte join. No sehän meni päähän ku häkä ja vieläki muistan seuraavan karmean tilanteen: Olin pikkasen ihastunu yhteen tyttöön ja hän kait myös minuun koska tullessaan mökille hän suuttui mulle välittömästi. Tais tulla kommenttia tyyliin 'Sä juovuksissa, en ois ikään uskonu susta!'...
No tyttö häipy mökiltä ja mulla meni sitte oksentelun puolelle myöhemmin:(toljanter kirjoitti:
Kuumin juttu on se mikä ekana osuu silmään:)
Niin mun eka känni oli myös kamala kokemus:( Oli semmoset luokan bileet mökillä ja jotain viiniä sitte join. No sehän meni päähän ku häkä ja vieläki muistan seuraavan karmean tilanteen: Olin pikkasen ihastunu yhteen tyttöön ja hän kait myös minuun koska tullessaan mökille hän suuttui mulle välittömästi. Tais tulla kommenttia tyyliin 'Sä juovuksissa, en ois ikään uskonu susta!'...
No tyttö häipy mökiltä ja mulla meni sitte oksentelun puolelle myöhemmin:(Tonttuparka..:))) Meni sitten rakkaus kurkusta alas ..;))) Lopetit sit tietysti nappailemisen loppuelämäks?
palsta_tarkkailija kirjoitti:
Toljanterisi viihdyttää karvoillaan pikkupimua, ei ehdi nyt mitään kertoilemaan. Kuumempi juttu vie aina voiton.
Kuka noita sun tietojas tarvii???
artagnan kirjoitti:
Meinasivat sit juottaa sut känniin... ;D
No ei.. :D Halusivat vaan että kotona edes maistan.
tinttu-liina kirjoitti:
Tonttuparka..:))) Meni sitten rakkaus kurkusta alas ..;))) Lopetit sit tietysti nappailemisen loppuelämäks?
No kyllä se ihanuus tykkäs musta myös siitä eteenkin päin;)
toljanter kirjoitti:
No kyllä se ihanuus tykkäs musta myös siitä eteenkin päin;)
Ai et hän sitte leppy samantien.:) Sussa tais olla jotai ku ei lempannukkaa.:))
tinttu-liina kirjoitti:
Ai et hän sitte leppy samantien.:) Sussa tais olla jotai ku ei lempannukkaa.:))
Ai miten niin tais olla? Ei se joku mihkään oo hävinny;)
toljanter kirjoitti:
Tarkotatko tuota vastustamatonta charmias kenties? ;)
- lakkaavastaamastasille
toljanter kirjoitti:
No ei näköjään ole kun pikkupimu jaksaa vaan nätisti lääppiä.. No ei se suhun normaalioloissa koskisi vaikka täällä onkin höylinä. Vitun ärsyttävä kyllä olet.
- tekniikasta-kyse
lakkaavastaamastasille kirjoitti:
No ei näköjään ole kun pikkupimu jaksaa vaan nätisti lääppiä.. No ei se suhun normaalioloissa koskisi vaikka täällä onkin höylinä. Vitun ärsyttävä kyllä olet.
Homman juju piilee luullakseni siinä että sitä on koko ajan joku iskemässä eikä se ite pääse jallittamaan koskaan ketään. Sehän kaikkoaisi heti jos toi alkaisi iskeä sitä kun meilijutskakaan ei hetkauttanut.
tais tässä sitte tulla ilmi sukupolvien välinen kuilu ku jäbä lukaisi jostain uutisen et nuorempi polvi juo kuulemma huomattavasti vähemmän ku vanhempansa aikoinaan. jäbälläki on sitte kännit kokematta eikä jääkaapista löydy ees kaljatölkkiä ku sekään ei pahemmin maistu..
tinttu-liina kirjoitti:
Mites sä ny tollai? Mistä sä muutes ne juomat hommasit vai oliko sul sit kiljupannu jossain? Sori... :D
temmirauta kirjoitti:
tais tässä sitte tulla ilmi sukupolvien välinen kuilu ku jäbä lukaisi jostain uutisen et nuorempi polvi juo kuulemma huomattavasti vähemmän ku vanhempansa aikoinaan. jäbälläki on sitte kännit kokematta eikä jääkaapista löydy ees kaljatölkkiä ku sekään ei pahemmin maistu..
No onneks on nykynuoriso viisaampaa. :) Vaikka kyllä niitä korkkaajiaki varmaan on.
artagnan kirjoitti:
Mites sä ny tollai? Mistä sä muutes ne juomat hommasit vai oliko sul sit kiljupannu jossain? Sori... :D
No se "ykähetki" minkä ihan muksuna hommasin itelleni, niin se oli vain semmone "löytö". Pitihä sitä maistaa. :)) Vanhempana, mut ei kuiteskaa ihan täysikäisenä, niin ainahan sitä joku haki. Mukavaa aikaahan sekin oli, mutta eipä tule nykyään enää otettua ku silloin jos on isommat juhlat jossain. :)
Tuohon Temmin juttuun vielä tämä, että kyllä tiedän monta ihmistä jotka nuorena aloittivat ja jäivät sitten koukkuun. Kyllä siinä menee elämä ihan pilalle. Nuo drinksut on ihan mukavia, ku pysyy kohtuudessa.tinttu-liina kirjoitti:
No se "ykähetki" minkä ihan muksuna hommasin itelleni, niin se oli vain semmone "löytö". Pitihä sitä maistaa. :)) Vanhempana, mut ei kuiteskaa ihan täysikäisenä, niin ainahan sitä joku haki. Mukavaa aikaahan sekin oli, mutta eipä tule nykyään enää otettua ku silloin jos on isommat juhlat jossain. :)
Tuohon Temmin juttuun vielä tämä, että kyllä tiedän monta ihmistä jotka nuorena aloittivat ja jäivät sitten koukkuun. Kyllä siinä menee elämä ihan pilalle. Nuo drinksut on ihan mukavia, ku pysyy kohtuudessa.Toi on kait vähä sit niinki et millasiin porukkoihin ajautuu... Mä vaan urheilin ja soitin skittaa ja luin illat läksyi :)
- Kylmät__kädet____
Perseidit iskee, joten katse taivaalle perjantai ja lauantaiyönä. Parhaimmillaan voi nähdä jopa 200 meteoria tunnissa.
Vai semmosia tulee...Mä taidan kyllä olla yöllä nii sippi etten jaksa kattella. :) Tai mistäs sen tietää. :)
Kyllä käyn, poimin sekä marjoja että sieniä.
Voisimme lopettaa vihanpidon puolin ja toisin, että minäkin pääsisin jonkinlaiseen keskustelunalkuun. Jos sinä ja Toljanter pidätte yhteyttä myös yksityisesti, teidän ei pitäisi olla 'kantona kaskessa' minun ja Arielin välillä. Se kun tulisi jäämään pelkän palstajuttelun tasolle.Mikset vain tajua lopettaa?? Et pääse hänelle juttelemaan, eikö se mene sinne kaaliin?
Toljanter! Missä olet? Et kai kokonaan häivy palstalta? :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663255
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272313Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681869Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281795Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161421- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61276Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281271Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631187Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187