Apuva! Kuva tiedostoa ei voi näyttää!?

Prkleenkortti

Minulla on Canon eos 1200D. Olin kuvaamassa tänään isoja juhlia. Kuvia kerkesin ottaa jonkun 50kpl, sitten otin videopätkän. Siinä luki jotain että "videon tallennus lopetettiin automaattisesti" tms.... Sen jälkeen otin ihan normaalisti kuvia, reilu 150kpl. Mutta! Ne 150kpl kuvia ei toimi? Lukee että "kuva tiedostoa ei voi näyttää" ja iso kysymysmerkki sen kuvan tilalla. eikä myöskään koneella aukea. Mitä ihmettä, saanko enää kuvat pelastettua jotenkin? ne olisivat hurjan tärkeitä! :'( muistikortilla tyhjää tilaa yli puolet vielä jäljellä...

12

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko kuvat jpg vai raw muodossa eli millä päätteellä/tarkentimella ne on varustettu?

      Saatko sen videon katsottua ja näetkö ne 50 kuvaa ennen videointia?

      Millä ohjelmalla niitä katsot/avaat?

      Suuriako ne ovat kuvatiedostot? Megapikseleinä!

    • Joskus on käynyt samoin parilla kortilla. Olen onnistunut keplottelemaan joitain kuvia sieltä joukosta esiin mutta pääosa on mennyt digikuvien taivaaseen sellaisenaan.

      Ikävä juttu jos kyseessä on ainutkertainen tilaisuus jota ei voi pyytää uusiksi.

      Kortit ovat halpoja joten osta pari uutta ja kokeile periin kertaan räpsimällä runsaasti mitä hyvänsä kuvia jotta näet miten toimivat.

      En tiedä miten niitä kokeilit katsoa mutta siirrä kovalevylle kortilta ja yritä eri ohjelmilla niiden avaamista. Noitahan saa netistä ilmaiseksi ainakin testikäyttöä varten. Itse käytän silloin kun ei mitään isompaa ole tarpeen tehdä FastStone Image Viewer ohjelmaa mikä tänään on varsin mukava käyttää ja toimii!

    • Kuuuukkeli

      Onkohan väriavaruusasetus muuttunut. Jotkut ohjelmat ei osaa lukea _MG-alkuisia tiedostoja.

    • Prkleenkortti

      Jpg muodossa ovat. Kuvat ennen videon ottoa näkyy normaalisti.

    • muistinmenetys
      • Prkleenkortti

        Niissä kysymysmerkki kuvissa näkyy ihan oikea, tavallinen koko mikä myös onnistuneissa kuvissa. :-O


    • Kuuuukkeli

      Canonin jpg-kuvatiedostot ovat muotoa IMGxxxx.jpg tai _MGxxxx.jpg. Jälkimmäisessä on käytössä AdobeRGB-väriavaruus ja kaikki ohjelmat eivät ymmärrrä alaviivaa tiedoston nimen alussa. Väriavaruus voi vaihtua huomaamatta, jos käyttää välillä täysautomatiikkaa ja välillä esim. P-moodia.

      • moodia

        ”… välillä esim. P-moodia”
        Mikä on moodi?
        Moodi:
        – tyyppiarvo on havaintoaineiston useimmin esiintyvä arvo tai luokitellun aineiston luokkakeskus, jolla on suurin frekvenssi eli esiintymistiheys.
        – aritmeettisen keskiarvon ja mediaanin ohella keskiluku, jolla ilmaistaan tietoa satunnaismuuttujasta tai populaatiosta.


      • Kuuuukkeli
        moodia kirjoitti:

        ”… välillä esim. P-moodia”
        Mikä on moodi?
        Moodi:
        – tyyppiarvo on havaintoaineiston useimmin esiintyvä arvo tai luokitellun aineiston luokkakeskus, jolla on suurin frekvenssi eli esiintymistiheys.
        – aritmeettisen keskiarvon ja mediaanin ohella keskiluku, jolla ilmaistaan tietoa satunnaismuuttujasta tai populaatiosta.

        - laitteen tai ohjelman tila


    • tiedostoa

      Kokeile vaihtaa kuvan nimi esim 123.jpg

    • c-katsoo-tulevaisuuteen

      Ei mitään hätää, se on Canonin ominaisuus, ei mitään vikaa. Jos et saa niitä kuvia ulos, siitä vaan uusia haasteita kohden ja unohda menneet!

    • Canonisti____minäkin

      Jos kuvat ovat oikeasti tärkeitä, niin silloin kannattaa valmistautua viemään kortti johonkin turvafirmaan ilman että tekee sille mitään. Eli korttiin välittömästi kirjoitussuojaus päälle. Kun kortti on kirjoitussuojattu, voi kokeilla siirtää kuvat levylle ja katsoa ainakin nuo yllä mainitut väriavaruusjutut ja kokeilla paria ohjelmaa aukaisuun.

      Canonin omat softat ovat joskus ratkaisu, mutta ovat yleensä aika kökköjä. Käytin itse Irfan View nimistä ohjelmaa, kun vielä viitsin puljata Win'n kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe